Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

anneloes

anneloes

11-11-2011 om 22:48

Bakoven met magnetronfunctie

hebben wij net aangeschaft ter vervanging van onze hele oude elektrische oven (die minstens een half uur nodig had om op te warmen) en simpele losse magnetron. Vooral omdat ik hele goede verhalen hoorde over zo'n apparaat en het weer ruimte in de keuken oplevert. Het is een Bosch geworden.
Maar. Dat ding blaast! Hij zit in een kast op ooghoogte tegenover de kookplaat en als hij aanstaat en je staat te koken dan heb je een enorme tocht in je nek. Is dat normaal? Ze worden ook vaak onder een kookplaat gezet, nou dan staat het onder je rok te waaien.
Ook de herrie valt me behoorlijk tegen. Onze magnetron zoemde als hij aanstond maar de oven hoorde je niet. Deze zoemt en ruist ook als hij alleen in de ovenfunctie met onder- en bovenwarmte aanstaat. En als hij klaar is gaat hij daar nog rustig een kwartiertje mee door, zal wel zijn om af te koelen. Is je eten klaar en dan zit je te eten (wij hebben een eetkeuken) in de herrie, want je kunt dat niet uitschakelen.
Kennen jullie dat of ligt het aan Bosch?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Inbouw moet zijn warmte kwijt

Dus, ja, ik ken het wel.
Maar misschien is de Bosch harder?
Magnetron hebben wij niet.
Het blazen is vooral aan het begin en aan het eind. Voor mijn gevoel. Daartussen blaast ie misschien ook, maar dan is de lucht warm.

meeuw

meeuw

12-11-2011 om 14:29

Klopt rode beuk

Wij hebben een bosch combi en inderdaad blaast ie behoorlijk hard, maar dat is al snel warme lucht en ik vind het niet zo storend.
Wat de herrie betreft, daar merk ik weinig van, maar in ons vorige huis hadden we ook zo'n combi van bosch en die maakte echt veel meer herrie en ook langdurig, sowieso gedurende de hele maaltijd, dus ik kan me voorstellen dat dat vervelend is.
Maar inderdaad moet het apparaat zijn warmte kwijt, dus ik betwijfel of er iets aan te doen is op de plaats waar je hem nu hebt staan.
Ik hoop dat er nog bruikbare tips voor je komen!

anneloes

anneloes

12-11-2011 om 15:10

Oplossing

zal er zo gauw niet zijn inderdaad, het apparaat is wat het is. Het verbaast me alleen. Onze vorige ovens in diverse keukens, onder de kookplaat, moesten ook hun warmte kwijt en dat deden ze gewoon door luchtgaten. Daar steeg dan warme lucht uit op maar dat blies niet en gaf geen geluid. Waarom heeft men bedacht dat dat nu geforceerd moet, dat geeft waai en herrie.
Ben ik nog blij dat hij tegenover de kookplaat zit en niet weer eronder, dat had leuke Marilyn Monroe effecten gegeven tijdens het koken.
Tja, dat zijn zo van die dingen die ik niet had bedacht bij het aanschaffen. We hebben bekeken wat kan hij en hoeveel geld hebben we daarvoor over. Nooit bedacht dat we hadden moet vragen naar hoe hard waait hij en hoe lang blijft hij herrie maken als het eten er allang uit is. Nooit van gehoord ook, van mensen die zo'n ding hebben hoorden we alleen maar hoe handig ze zijn.
Wat we gaan doen is een los afneembaar stripje op het handvat zetten (heb een handige man) zodat de oven niet meer in je nek waait maar schuin omhoog. En zo moet het dan maar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.