Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bakfiets

Hallo allemaal,
nu er in ons gezin een derde kindje bijkomt, willen wij graag een bakfiets gaan kopen. We vinden het wel lastig hoor, er zijn zoveel verschillende modellen en prijzen!
We zijn uiteindelijk uitgekomen op de fiets van bakfiets.nl, de Cargo Long. Deze lijkt ons het makkelijkste fietsen, terwijl er toch veel in de bak kan. Nu hebben we een paar vragen: Vinden jullie dit een goede keuze, of zijn er goede redenen om toch een andere te kiezen? (ervaringen zijn erg welkom!) Is er een (groot) verschil tussen de 5- of 7-versnellingen? We kunnen er misschien eentje kopen met 5 versnellingen voor minder geld, maar willen dat natuurlijk niet doen als de fiets vervolgens niet vooruit te branden is!
alvast bedankt voor reacties en ervaringen!
groetjes,
Fietser

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Greetje

Greetje

08-04-2010 om 17:17

Fietser

Wij hebben 6 jaar lang de cargo bike long gebruikt. De ouder versie dus met 5 versnellingen. We hebben er dagelijks gebruik van gemaakt en het is ons prima bevallen. Vakk gebruikte we hem met vier kinderen en zelfs dan was het prima te doen. Het laatste jaar werd het wat zwaar maar ik moet daarbij vertellen dat de oudste toen 5 en 6 werden wat natuurlijk ook eigenlijk te groot is voor een bakfiets. Het is een prima koop denk ik...Wat ik ook een groot voordeel vond is dat je kunt kiezen uit 1 of 2 bankjes. In het begin had ik 1 bankje en dan paste de maxi-cosy er ook in en later heb ik er een bankje bij gezet. Er kan dan ook nog een kind achterop. Succes met kiezen!

rozenstruikje

rozenstruikje

08-04-2010 om 19:14

Hier

Ik heb de cargobike met 7 versnellingen en ben er supertevreden over. Ik gebruik de 6e en 7e versnelling vrijwel nooit. Maar ik weet niet of dat vergelijkbaar is met 5 versnellingen?
Wat zei de fietsenmaker hierover en kun je misschien een proefrit op beide maken, natuurlijk met je kinderen en tassen in de bak voor gewicht.

Rozenstruikje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.