Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

01-07-2012 om 17:34

Bah mieren!

Ik heb mieren in huis, zo goor! ;-( Het erge is dat ze van tussen de plint en het parket komen, volgens mij uit de kruipruimte, dus ik ben bang dat er daar nog veel meer zitten. De kier waar ze door kwamen heb ik nu vol gestrooid met gif (mag eigenlijk niet binnen, maar je moet wat) en ik ga morgen maar iets van kit kopen om de kier te dichten.
Hebben jullie nog goede adviezen? Kokend water gooien kan helaas niet, vanwege de vloer.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
guera

guera

01-07-2012 om 18:28

Lokdoosjes

Bij ons werkten lokdoosjes altijd wel goed. En inderdaasd van die poeder als je weet waar het nest zit (gebruikten wij wel gewoon binnen, jammer dan.....alleen als je kruipende babys hebt niet zo verstandig)

Fiorucci

Fiorucci

01-07-2012 om 18:49

Bakpoeder

Gooi bakpoeder in de kieren, dat eten ze op en dat valt erg slecht bij mieren.

Zelfrijzend bakmeel

doet t ook heel goed als mierendoder.Gewoon was bij de ingang strooien en dat eten ze op. Wij hadden een PLAAG in de tuin en nu nog maar een paar.

Vic

Vic

01-07-2012 om 20:18

In huis

Het lastige is dat ze via een opening in huis komen, ik denk vanuit de kruipruimte. Dat vind ik een heel smerig idee en ik kan toch moeilijk mijn hele kruipruimte vol bloem gooien. Dat kan ik ook niet in de gang gooien, dus het is vreselijk irritant.

Fiorucci

Fiorucci

01-07-2012 om 20:47

Jawel

Ga eens goed kijken waar ze naar boven komen, dat is echt een vast plekje. Daar strooi je elke dag wat bakpoeder of zelfrijzend bakmeel. Dat nemen ze mee de kruipruimte in. Je hoeft echt geen pond te strooien hoor!

Vic

Vic

02-07-2012 om 14:01

Bedankt voor de verduidelijking, Fio. Ik zag me al op mijn knieën de hele kruipruimte door met een pak bakmeel ;-( Inmiddels heb ik alleen nog maar af en toe een verdwaalde mier. Voor de zekerheid haal ik straks ook nog wat bloem en dan hoop ik ze snel uit te kunnen roeien.
Je moet er toch niet aan denken dat zoiets in je vakantie gebeurt?! Ik heb geen planten en het huisdier gaat uit logeren, dus dan komt er een week niemand in huis. Kom je thuis, is het overspoeld met kolonnes mieren. Wat een horrorscenario ;-(

Koperen muntjes

Stuivers e.d. leg ik altijd neer als ik niet met kokend water aan kan vangen.
Lokdoosjes werken ook goed (wel de "echte" nemen).

Fiorucci

Fiorucci

02-07-2012 om 18:00

Veel goedkoper en ook effectief: kokend water IN de nesten.

De mieren

Sinds de insectenthriller De Mieren heb gelezen van Bernard Werber kijk ik heel anders tegen mieren aan.

Ik heb dus ook last van mieren, in de tuin en op het terras met name, maar het gaat me aan het hart om al die hoogontwikkelde samenlevinkjes te vernietigen.

Chris

Fiorucci

Fiorucci

02-07-2012 om 20:35

Chris

Geloof het of niet, mij ook. Maar die hoogontwikkelde samenlevingsvormen wil ik niet in mijn keuken. Die wordt namelijk al bevolkt door groepen onverzadigbare pubers.

Tirza G.

Tirza G.

02-07-2012 om 22:46

Chrish

Een familielid van mij is afgestudeerd op de zuurstofvoorziening in een mierenhoop. Interessant joh!

Buiten. In de tuin. Niet in mijn huis. Opzouten. Ik heb wel eens gehad dat ze de half-ingeruimde vaatwasser hadden ontdekt. Doe je 's ochtends met je duffe hoofd de klep naar beneden om je kopje erbij te zetten, beweegt de inhoud gewoon. Brrrrrrrr.

Tirza

Ok, ok

Ik heb makkelijk praten, ik heb ze nog nooit binnen gehad, laat staan in mijn afwasmachine LOL.

Er staat wel een grote pol lampoetsersgras in de tuin, die inmiddels een pol mierennest is geworden van 40 cm hoog. Die gaat er volgend seizoen toch maar aan.

Chris

Fiorucci

Fiorucci

03-07-2012 om 13:02

Dan zou ik een mixje maken van bakmeel met gif...of lokdoosjes. Wel oppassen met kinders. Overigens kan het ook zijn dat die mieren weer uit een ander nest komen waar geen bakmeel heen gesleept is.

Tink

Tink

04-07-2012 om 00:24

Ook gehad

De halve achtertuin was ondermijnd door die nesten, ongelooflijk. We konden bezig blijven met kokend water gieten, líters verdwijnen erin.
Toen bedacht mijn man de kokende gifmix. Mierenpoeder mengde hij met heet water, goot het in de nesten, en dan nog een flinke hoeveelheid kokend water er achteraan.
Paar keer gedaan (vorig jaar) en sindsdien geen mier meer gezien binnen. Wel achter in de tuin, maar dat vind ik best! Alleen Niet Op Mijn Aanrecht

Vond het eerst in de tuin ook niet erg

maar toen mn terras en pad in 1 zomer op wel 12 verschillende plekken 2 cm omlaag zakte, de fundering van huis en tuinhuis aangevreten werd was ik er echt wel KLAAR mee!!
Een nest achterin de tuin oke, maar verder niet!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.