Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annet

Annet

01-01-2011 om 20:06

Bah, katten poepen in mijn gras

Afgelopen voorjaar heb ik mijn tuin volledig 'op de kop gezet', alles kreeg een nieuwe plek, veel tegels gingen weg, want ...! ik wilde grás! Het is goed gelukt allemaal en ik had deze zomer al veel plezier van mijn tuin. Maar in de herfst is het begonnen: de vele katten in de buurt weten allemaal mijn grasmat te vinden! Toen ik de laatste keer ging grasmaaien, moest ik eerst 8 drollen verwijderen. Nou, dat belooft wat lekkers voor de zomer zeg! Terwijl ik dus in dat gras willen liggen hè, naar de voorbij waaiende wolken kijken. Wat is de ultieme oplossing voor dit probleem?
En ja, ik heb zelf ook een kat maar das een angsthaas die zelf op de kattebak gaat en geen andere kat de tuin uitjaagt. En nee, ik kan geen hond nemen, want ben te weinig thuis.
Ik vind het écht een rotprobleem, bah.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

02-01-2011 om 08:54

Welkom in de wereld van het kattenpoepprobleem

Erg irritant inderdaad. Katten van de buren die in jouw tuin ken poepen, bah. Ik ben best een dierenvriend, maar niet meer voor de buurtkatten: op heterdaad betrappen en natspuiten werkt het beste, maar helaas is het bijna nooit raak.
De borders ( heb je die? Zitten ze daar niet?) heb ik volgezet met satéprikkers: er staan er minstens 500 in mijn tuin. Ik maak wekelijks een rondje ter controle over het gras, en haal de poep dan weg.

Ondanks alle tips die zullen volgen ( ik noem er een paar: koffiedrap strooien, kattenschrik, peperpoeder, cacaodoppen, mottenballen) is er niets dat echt werkt. Ja, die sateprikkers, maar dat ligt voor jouzelf ook niet lekker in het gras, en de plens water over de kat, maar dan moet je wel in hinderlaag zitten. Het is echt frustrerend.

Het enige dat ik nog niet heb geprobeerd is een watersproeier op een bewegingsdetector: daarmee sproei je alles wat beweegt nat, ook jezelf dus. Zoek maar eens op reigerverschrikker. Apparaten met hoge geluiden zou ik niet aanschaffen want die werken in de praktijk ook tegen kinderen en ander wildlife...

Succes.

Groet, Mamvantwee

Chris10

Chris10

02-01-2011 om 21:17

Tijgerpoep

De ultieme tip ... Tijgerpoep! Verkrijgbaar voor ongeveer 5 euro bij de dierentuin. Er komt geen kat meer in je tuin. Gegarandeerd

je grasmat asfalteren

(Sorry, kon het even niet laten! snap het heel vervelend is.)

Annet

Annet

05-01-2011 om 13:00

Goh, reigerdetectie of tijgerpoep

Tja.... ik was er al bang voor dat niets echt helpt. Ze zitten inderdaad ook wel in de borders maar dat snap ik en heb ik mee leren leven. Maar in gras kunnen ze niets toedekken na afloop dus dat begrijp ik gewoon niet. Ach, ik heb er zo de balen van. De lol van m'n tuin is er bijna af terwijl ik zo tevreden was na mijn eigen make-over-actie...
Wie gedroogde tijgerpoep voor me heeft, laat het even weten aub!!!

ishtar

ishtar

05-01-2011 om 14:11

Honden en kattenstop

van Pokon.
Bij ons vorige huis werd ook de voortuin gebruikt als openbaar toilet. Alleen door honden. Wij hebben daar met honden en katten stop gesprayed, en dat hielp in ieder geval tegen honden. En volgens de titel zou het ook tegen katten moeten werken.
Er zit eucalyptusolie en citronella in, het ruikt voor mensen lekker fris. (tenminste dat vond ik, ik heb ook wel eens iets gestrooid, kattenschrikkorrels of zo, maar dat stonk zo vreselijk dat ik zelf niet meer in de tuin wilde zitten;-S)
Mijn moeder plant altijd een bepaald plantje, een soort hondsdraf, wordt ook wel kattenschrik genoemd geloof ik, op strategische plekken bij de ingang van de tuin. Volgens haar helpt het wel wat, niet voor alle katten, maar ze heeft er wel veel minder last van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.