Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

karin

karin

08-06-2009 om 15:29

Badmat en douchegordijn op den duur altijd schimmel of is dat te voorkomen?

Wij hebben een badmat en douchegordijn en dat verweerd altijd of er zit/komt schimmel op!
Manlief laat vak de mat in bad liggen,terwijl ik vaak zeg leg hem over het bad heen ofzo en het douchegordijn heb ik nu als tip gekregen om na het douchen helemaal
dicht te hangen,dan verweerd het ook niet zo snel!
Als je het uitwast (beide)dan blijf je het toch zien,of doen jullie dat wel?
Ik vind het zonde om om de zoveel tijd een nieuwe te moeten kopen als je het kunt voorkomen,maar het lijkt me ook niet zo fris en gezond om op een mat vol schimmel enz. te zitten en een douchegordijn waar ook van die donkere stippen op komen!
Heeft er iemand tips en wat doen jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De badmat

Moet na gebruik altijd goed afgespoeld worden ( zeepresten zorgen voor de schimmel) en te drogen hangen. Met een douchegordijn heb ik geen vervaring, maar lijkt me dat daar hetzelfde voor geldt. Zit er toch schimmel op je matje omdat je man hem wéér heeft laten liggen, dan op zijn kop in het bad leggen, in water met bleek.

maan.

maan.

08-06-2009 om 16:41

Douchegordijn

Van welk materiaal is je douchegordijn? Als ie van plastic is dan houdt het op, maar is ie van textiel dan kan je die gewoon in de wasmachine doen (dan zit er waarschijnlijk ook een waslabel in een hoekje verstopt).

Hier gaat ie af en toe in de wasmachine, is niet helemaal meer als nieuw maar hangt er ook al een paar jaar.

En inderdaad.. na gebruik je douchegordijn niet in elkaar proppen maar lekker uit laten wasemen. Ik weet niet wat de locatie van jouw badkamer is, die van ons zit middenin onze woning dus na gebruik van de badkamer proberen we de deur zoveel mogelijk open te houden zodat het vocht er makkelijker uit kan.

Wassen

Ons douchegordijn gaat af en toe in de was mee. Het is niet zo'n plastiken, maar textiel-achtig. En daar knapt 'ie weer goed van op. Alleen in de onderste zoom blijven op den duur donkere vlekjes zitten. Wel hangen we 'm na het douchen uit - dat scheelt een hoop. En zo veel mogelijk het badkamerraam open om het vocht eruit te laten. Eens in de paar jaar een nieuwe - is ook weer eens leuk ter afwisseling.
Badmatten gebruiken we niet - wordt inderdaad te vies en wij vinden het niet nodig. Is wegdoen geen optie?

Caroro

Yvonne

Yvonne

08-06-2009 om 18:51

Idd in de wasmachine

Het is al gezegd, gordijn kan in de wasmachine maar ook de badmat kan op 60 graden in d wasmachine. Verder na elk gebruik even afspoelen en badmat over de rand van het bad te drogen hangen en douchegordijn dicht doen zodat hij helemaal uithangt en kan drogen

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-06-2009 om 20:45

Douchegordijnen

van kunststof kunnen ook gewoon in de wasmachine hoor. Dan wel samen met een paar handdoeken voor de wrijving.

Dendy

Vic

Vic

08-06-2009 om 21:01

Badmat?

Wat doet zoiets? Zijn het van die plastic matjes met noppen die je ook voor in de gootsteen hebt (tegen het stukvallen van glazen)? Dat zijn ondingen die verschrikkelijk vies worden. Kun je niet zonder?

Functie badmat

ons bad is heel glad en rond, ons dochtertje van 3 glijdt echt uit als er geen badmat in ligt. Ik vind het ok ondingen en wacht met smart tot ze het niet meer eng vindt!!

Badwand?

Hier hing ook een douchegordijn toen wij het huis kochten. De douche zit in het bad en wij hebben zo'n glazen wandje gekocht ipv het gordijn. Ziet er veel sjieker uit en is ook een stuk hygiënischer. Kan je zoiets niet doen?

Hier wel altijd schimmel in de badspeeltjes van de kinderen (van die knijpbeestjes e.d.). Echt goor. Op een zeker moment komt er een soort zwart snot uit. Wegmieteren die boel. Gelukkig zijn ze er nu bijna te groot voor.

Hilde

Hilde

09-06-2009 om 10:27

@ jasset

Sorry, kan het niet laten:
"Zit er toch schimmel op je matje omdat je man hem wéér heeft laten liggen, dan op zijn kop in het bad leggen, in water met bleek"
Ik hoop dat je het over de badmat hebt, en niet over je man?

Een handdoek die je al eens hebt gebruikt...

ja maar dat vind ik dan weer vies, ze gaan in bad om schoon te worden ))

Haha hilde!

TErwijl ik mijn reactie verstuurde bedancht ik me deze mogelijkheid ook! Dus: man en matje beiden op zijn kop in de bleek!!!

Aha pandia

dat verklaart de zaak, ik dacht al.....

Ayanna

Ayanna

10-06-2009 om 20:06

Mijn matje

Ging naar aanleiding van dit draadje mijn badmatje toch maar iets beter bekijken....zet je bril dan ook eens op troel! En ja hoor, schimmel..... Meteen een nacht laten weken in bad met een flinke scheut bleek en ik heb weer een keurig badmatje! Mijn dank maar weer!

Tirza G.

Tirza G.

10-06-2009 om 22:36

Ayanne (licht ot)

Da's de beste huishoudtip die er is. Flodder wat rond met een stofdoek en zet daarna je bril af. Schóón is je wereld!

Tirza

Ayanna

Ayanna

11-06-2009 om 14:31

Brilloos (ot)

Ik ben héél goed in het huishoudelijk werk zonder bril. Stofzuigen, dweilen...alles is een makkie. Tot....ik op een zonnige dag MET bril op de bank zit....aaaarrrrggghhhh!!! Hier stofwolken, daar strepen op het parket, banken niet meer bekleed met stoffen bekleding maar met poezenhaar en dan die ramen..... Het is helemaal niet mistig buiten!!!! Die ramen zijn zo goor!!!!
En wat doe ik dan???? Mijn bril afzetten en nog eens rustig achterover zitten met een goed boek. Huishouden??? Kan morgen ook nog wel, stof loopt niet weg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.