Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tonny

tonny

28-01-2011 om 20:07

Baby/peuterkleertjes zelf maken?

Toen mijn kinderen klein waren heb ik van alles voor hen genaaid. En ook allerlei spulletjes zoals dekbedhoesjes, rugzakje met naam, dat soort dingen. Ik had dan 'Ariadne Baby en Peuter' en daar stond van alles in, ter inspiratie & met patronen. Maar ja, dat blad bestaat niet meer. Er is alleen nog een Knippie, tweemaandelijks of per kwartaal of zo, en dat is voor álle kinderleeftijden/maten - dus dan heb je voor de aparte maten niet veel keus. Ook zag ik een uit het Duits (?) vertaald blad, maar dat sprak me totaal niet aan.

Mensen die nu kinderkleding zelf maken, wat voor patronen gebruiken die? Of is kleertjes maken geheel uit?
Het gaat me trouwens om naaien - wat breien betreft ben ik nooit zeer bedreven geraakt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Knippie

Ik had altijd patronen van de Knippie, maar op de markt bij de stoffenkraam hebben ze vaak ook patronen

Asa Torell

Asa Torell

28-01-2011 om 22:18

Van het web

Ik heb jaren geleden een paar kleertjes voor de kinderen laten maken door een kennis, en die haalde haar patronen vaak van internet. Ze heeft me toen ook allemaal links gestuurd die ik kan proberen terug te zoeken als je wilt. Maar zelf googelen levert je misschien ook al iets op. Merken die ik me herinner: Roos patronen, Nina en Koko.

69er

69er

28-01-2011 om 22:43

Kom ik weer...

Tonny,
hier worden je vragen beantwoord..
http://www.verenigingsancho.nl/forum/
69

tonny

tonny

29-01-2011 om 09:39

Nostalgie

Oké, dus ik zal mijn heil op internet moeten zoeken.

Hm tja, ik heb toch wat heimwee naar die leuke bladen van vroeger, waar je dan eens dit, dan eens dat (als het kindje inmiddels groter was) maakte. Ik heb ze járen bewaard en doorgebladerd (en alles wat ik te moeilijk vond bewonderd)

Tonny

Inderdaad, ik herken het helemaal. Heb een paar jaar geleden al deze bladen weggegooid, met pijn in het hart :o) Als de nieuw Kinder/ Baby Knippie in de winkel lag (4x per jaar ?) stond ik dezelfde dag nog op de stoep.

mar

mar

29-01-2011 om 12:09

Ottobre

Een blad wat vaker uitkomt dan de Knippie is de Ottobre (www.ottobredesign.com). Ik heb het al jaren. De ene keer maak ik er veel uit, de andere niets, maar blijkt dat opeens dat dochter dat een jaar later wel leuk vindt.

Verder koop ik nogal wat patronen bij Farbenmix. www.farbenmix.de. (of .nl of .eu). Er zijn het meest duitstalige patronen, maar ook heel veel patronen in het Nederlands.

Verder heb je nog de Bizzkids en My image, maar daar heb ik nog nooit wat uit gemaakt. Bij www.patronenwinkel.nl kun je ook heel veel patronen (en wat tijdschriften) vinden.

Leuk

ik brei sinds ik mijn jongste heb af en toe, het is dat het ingewikkeld is om op pad te gaan voor mooie wol hier anders had ik het vaker gedaan.

Ik krijg wel eens zelf gemaakte kleding maar ik moet zeggen dat ik het er totaal niet leuk uit vind zien dus ik zou wel even vragen wat zoon of schoondochter leuk vinden.

Ook ottobre

Ik gebruik ook Ottobre, dit omdat knippie en bizzkids niet altijd klopt. Ottobre heeft duidelijke patroonbladen, en mooie modellen.
Muizemeis

tonny

tonny

30-01-2011 om 17:28

Goeie tip manda

en behalve de ouders van het kindje heb ik thuis nog een heel kritische tante zitten, vol feedback in het geval ik me creatief wil uitleven

Herinner me een vriendin van wie de moeder, oma dus, de wol ging omruilen omdat ze de kleur niet mooi vond. Dat ging uiteraard erg mis. Het gaat om de smaak van de ontvanger, niet van de maker.

Fiorucci

Fiorucci

30-01-2011 om 18:00

Haha tonny

Da's een goeie van Manda, mijn lieve oma zat altijd te breien, in de meest gruwelijke kleuren, met pompoenen erop enzo, maar ach, de dingen die ik nog heb zijn me toch dierbaar..

Zeggik Nie

Zeggik Nie

02-02-2011 om 09:15

Sancho!

Wat leuk dat je weer iets wil maken! De website www.sancho.nl is een hele goede, daar zitten veel mensen die hele mooie dingen maken die er echt niet knullig zelfgemaakt uitzien. Zou ik zeker gaan kijken(vooral het forum).
Voor de kleine maatjes vind je ook veel in de ottobre, die koop je bij bruna en Ah.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.