Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Babboe bakfiets

We overwegen een Babboe bakfiets aan te schaffen en we twijfelen of we de fiets zelf in elkaar gaan zetten. Op de site zeggen ze dat als je een beetje handig bent het best goed te doen is. Klopt dat? Heeft iemand ervaring met het monteren van deze bakfiets?

Groet,
Annath

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoi

ik weet niet HOE handig jullie zijn, maar ik wil je een paar overwegingen meegeven; hoe zit het met de garantie? Als je hem in elkaar hebt en er zijn onderdelen die niet goed zijn, kun je dan nog ruilen/geld terug krijgen?
Vraag een lokale vriendelijke fietsenmaker of hij dat voor jullie zou willen doen en wat hij/zij er zowiezo van vindt.

Ik heb een paar jaar 'in de bakfietsen' gezeten en ik ben hier erg huiverig voor.

Let dus wel heel goed op en laat je niet in de luren leggen.

Jons

*Lotus*

*Lotus*

11-03-2009 om 11:06

Laten doen

Ik heb het laten doen en toen er wat kapot was kwamen ze dezelfde week het nog repareren.
Een vriendin van mij heeft het zelf gedaan, maar er was iets niet goed gegaan.
Ze hadden helaas garantie, omdat ze niet aan konden tonen dat het niet lag aan hun eigen monteerwerk.
Overigens heb ik de bakfiets snel weer verkocht, omdat ik het echt heel erg zwaar vond fietsen. Ook al heb je 5/ of 6 versnellingen, ik vond het erg zwaar.

Quilla

Quilla

12-03-2009 om 14:46

Zelf

Wij hebben hem zelf gemonteerd en vonden dat prima te doen. De tekeningen zijn duidelijk genoeg. We zijn wel allebei 'handig' dus hebben daar ook geen moment over getwijfeld.
Ik vind de fiets overigens niet veel te zwaar fietsen. Heb er een met 5 versnellingen en die moet je ook gebruiken. Ik woon in een stad met veel grachten en dus veel bruggetjes; klimmomenten. Met 4 kinderen in de bak lukt dat ook nog prima. Ik ben erg blij met het ding want het geeft me veel bewegingsvrijheid, mét kinderen.

Rafelkap

Rafelkap

13-03-2009 om 18:21

Zwaar

Ik heb her en der ook mensen aangesproken met een babboe-bakfiets en kreeg toch vaak te horen dat hij zwaar fietst. Ik zou hem dus absoluut eerst een keer uitproberen alvorens tot aanschaf over te gaan. (de prijs vond ik wel aanlokkelijk, wij hebben uiteindelijk een andere keuze gemaakt)

Hier ook

Hier ook de Babboe. Gemonteerd laten bezorgen. Wij zijn allebei niet handig, en ik las op hun site berichten van klanten dat het toch tegenviel om zelf in elkaar te zetten. Er is daar een soort gastenboek, misschien dat je nog wat kunt terugvinden.

Ik heb achteraf pas het huifje besteld. Daar ben ik toch wel erg blij mee, in de winter en met regen is het wel erg prettig dat de kleintjes lekker beschut zitten. En ze kunnen er dan ook niet zelf uitklimmen, wat soms ook wel handig is. Als ik bv. heel even in een winkel moet zijn, laat ik ze zitten.

Ik ben zeker tevreden over de bakfiets. Hij fietst iets zwaarder dan mijn moederfiets, maar m.n. het aantal kinderen in de bak telt. En ik heb een hele slechte conditie, dat zal ook wel schelen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.