Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Avondeten voor onderweg

Ik zoek wat ideëen voor avondeten om mee te nemen op een lange autorit. Wat is lekker en handig om mee te nemen en om koud of lauw op te eten? We moeten een nogal lange rit maken en hebben geen zin om onderweg iets te moeten kopen. Ook hebben we geen zin in boterhammen. Wie heeft suggesties?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

23-03-2010 om 16:17

Soep en eieren

soep in een thermosfles. En gekookte eieren doen het hier altijd goed.
En verder alles wat geschikt is voor een picknick.

angel3

angel3

23-03-2010 om 16:37

Rijdend?

bedoel je rijdend of ga je wel ff ergens parkeren?
Dan kan bijv pasta salade wel lekker zijn.
Of koude pannekoekjes.

Als je door wil blijven rijden wellicht een stevige koude quiche?

Inge M

Inge M

23-03-2010 om 19:50

Zelfgebakken worstebroodjes

Je weet wel, die knakworstjes in bladerdeeg. Die bakken we dan vlak voor vertrek. Koud zijn ze ook lekker. Of gegrilde kipdingen van de poelier.
Verder stukjes kaas, rauwkost zoals minikomkommers, wortelballetjes, kleine tomaatjes. Toetje in een zakje met draaidop (geen idee hoe die heten). Vruchtensapje of smoothie erbij.

Puck

Puck

24-03-2010 om 11:29

Ook pasta salade

Ik ga ook voor een lekkere pastasalade. Of voor de liefhebbers koude pannenkoeken. En als je geen zin hebt in boterhammen: wij maken altijd extreem luxe broodjes voor onderweg met gerookte zal of kipfilet etc.

Yvonne

Yvonne

24-03-2010 om 11:49

Broodjes bakken zowel hartig als zoet

Witte brood deeg maken. Als het gerezen is uitrollen. Dan kaas, tomaat en een gesnipperde uit erop uistrooien. De plka deeg weer oprollen. De rol in plakjes snijden en bakken.
Of zoetje broodjes: dan het uitgerolde deeg bestrooien met kaneel en kandijkorrels.

maddie

maddie

24-03-2010 om 14:32 Topicstarter

Ja, hier kunnen we wel wat mee. Ik denk dat vooral de hartige broodjes en worstebroodjes in goede aarde zullen vallen. Ik denk overigens wel dat we even gaan parkeren om te eten.

Puck

Puck

24-03-2010 om 16:41

Maddie

Je moet er niet over denken om te parkeren om te eten, dat moet je gewoon doen. Bij een lange reis moet je toch sowieso om de 2 uur pauze houden en voor het behoud van je autobekleding is stoppen ook een aanrader. Kunnen de kinderen ook nog even wat energie kwijt.

maddie

maddie

26-03-2010 om 18:15 Topicstarter

Puck

Je hebt gelijk, we gaan gewoon stoppen om te eten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.