Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jessica de Vries

Jessica de Vries

06-11-2009 om 08:29

Auto zelf verkopen, hoe?

Wie heeft er ervaring met het zelf verkopen van een auto en hoe pak je dat aan? Hoe bepaal je de prijs bv., en laat je zo´n groot bedrag contant betalen?

Jess

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

06-11-2009 om 10:55

Geld

"laat je zo´n groot bedrag contant betalen?"
De klassieke truuk is: Ga met koper naar postkantoor, neem X-1000 euro op, schrijf auto over en vraag om vrijwaringsbewijs, geef geld aan koper, koper stort geld op eigen rekening -geld komt dus nooit het postkantoor uit. Toen ik dit ooit deed, bleek duidelijk dat de vrouw achter de balie dit regelmatig meemaakte.

Jippie

Jippie

06-11-2009 om 11:30

Koper-verkoper

"...geef geld aan koper, koper stort geld op eigen rekening..."

Let alleen goed op wie het geld geeft aan wie!
Verder eens met de voorgestelde procedure.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

06-11-2009 om 11:30

Oh tinus!

"neem X-1000 euro op, schrijf auto over en vraag om vrijwaringsbewijs, geef geld aan koper, koper stort geld op eigen rekening"

Mag ik van jou een auto kopen Tinus?

Siena

Siena

06-11-2009 om 12:07

internetbankieren. Koper logt bij verkoper thuis in op diens computer, maakt geld over. Verkoper controleert of het geld op zijn rekening staat. Dan samen naar het postkantoor voor overschrijven en vrijwaringsbewijs. Koper brengt verkoper nog even thuis en klaar.

Tinus_p

Tinus_p

06-11-2009 om 14:21

Sugt

Ik moet ook geen texten 17 keer aanpassen tijdens t typen.....

Ellen Wouters

Ellen Wouters

06-11-2009 om 14:41

"Ik moet ook geen texten 17 keer aanpassen tijdens t typen....."

Tinus, jouw korte en krachtige teksten wekken altijd de indruk dat je die er in één keer in enkele seconden uitrammelt. Daar gaat weer een illusie...

Claudia B

Claudia B

06-11-2009 om 15:12

Siena

Dat gaat alleen op als je alle twee een bankrekening hebt bij dezelfde bank.
Zijn het 2 bankrekeningen bij verschillende banken (zeg ABN/Amro en ING) dan staat het er pas een halve dag later op (voor 12 uur betaald staat het er s'middags op, en na 12 uur staat het er de volgende ochtend pas op).

Groetjes,
Claudia

amk

amk

06-11-2009 om 15:43

Claudia / siena

en dat is dan nog snel met een halve dag, want sommige banken doen daar 2 dagen over.

Jessica de Vries

Jessica de Vries

06-11-2009 om 15:53

Financiele kant

De financiele kant wordt me nu wel duidelijk, er staat me nog bij dat we bij de aankoop van onze Touran 7seats mochten betalen met internetbankieren en dat een afdruk van het afschrift met daarop de betaling voldoende was, maar ja, dat was via een officiele garage.

Maar hoe bepaal je de waarde? Lastige vraag. Werkt een site als autotrack echt goed of liggen de prijzen bij marktplaats hoger etc? Iemand ervaring (of belangstelling maar dat is volgens mij een andere rubriek)

Jess

amk

amk

06-11-2009 om 17:21

Anwb

ik weet niet hoe oud de wagen is, maar de anwb heeft daar de autokoerslijst voor, dit is dezelfde lijst die de dealers gebruiken om de in- en verkoopwaarden te bepalen.

Siena

Siena

06-11-2009 om 19:25

Goh, dat wist ik niet, dat het naar een andere bank zolang duurt bij internetbankieren. Ik dacht dat dat gelijk verwerkt werd. Nou, dan hebben we geluk gehad dat we in ons geval bij dezelfde bank zaten als de verkoper. Het werkte als een speer.

Jessica

je kan ook gewoon met de auto eens langs een x aantal garage's gaan en vragen wat je auto nog waard is....

ik heb de auto van vrienden gekocht, vrienden wisten niet wat hij waard was, en hebben dus gewoon 3 garage's bezocht en gevraagd wat hij waard was... alle drie de garage's zeiden ongeveer het zelfde, mijn vrienden hebben er toen nog wat af gedaan ... maar je weet dan dus wel wat tie waard is....

kaatje43

kaatje43

07-11-2009 om 13:20

Amk, in- en verkoop prijzen anwb/bovag

koerslijst zijn voor de dealer. Als particulier moet je echt wat lager zitten hoor.

amk

amk

08-11-2009 om 09:15

Richtlijn

ja, maar het is wel een goede richtlijn qua prijs, zo gebruikt de dealer 'm ook.

Fatima

Fatima

08-11-2009 om 09:27

Richtlijn?

Dat begrijp ik ook niet. Hoe kun je de inkoopwaarde van een autobedrijf vergelijken met de verkoopwaarde van een particulier.

Je moet de verkoopwaarde van het autobedrijf hebben en dat zullen ze niet snel geven.

amk

amk

08-11-2009 om 13:20

Fatima

de koerslijst geeft in- en verkoopprijzen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.