Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Arawen

Arawen

21-12-2009 om 10:47

Auto-winter-perikelen

Ik heb een 'oude bak'; een Volkswagen Passat Diesel van 13 jaar oud. Ding is technisch nog in orde, maar die kleine dingen he... die veroorzaken zeker zodra het 'echt' winterweer wordt altijd weer problemen...
Een van de dingen waar ik altijd tegenaan loop is dat de autodeur niet meer dicht wil. Het slot gaat wel open en ik kan de deur open maken, maar als ik 'm weer dichtgooi ketst ie meteen weer terug. Wil niet in het slot vallen. Een probleempje dat met 10 seconden de fohn erop opgelost is, maar dat betekent weer een verlengsnoer en een fohn, en vooral een plaats dicht genoeg bij mijn huis om de auto met de verlengsnoer te kunnen halen.. zucht... zouden er geen fohn's op batterijen bestaan, of weet iemand anders een ultieme en gemakkelijkere oplossing??
Ook de ruitenwisservloeistof wil niet meer, ondanks dat de garage beweert de container met anti-vries-vloeistof gevuld te hebben... Kunnen die leidingen vastvriezen soms? Of heeft de garage gewoon gelogen?
Ik heb zo ontzettend weinig verstand van auto's, ze kunnen me alles wijs maken, ik prijs mezelf al gelukkig dat ik het oliepeil zelf kan bijhouden..)
Wie weet het wel?

groetjes Arawen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

21-12-2009 om 12:47

Arawen

Dit heeft niets te maken met de leeftijd van de auto. Onze lieverd is 17 jaar oud en heeft deze problemen niet of nauwelijks Graffit (ijzervijlsel) in het slot spuiten wil slotproblemen nog wel eens verhelpen en er is ook een spulletje wat "slotspray" heet.
Bevriezende ruitensproeierleidingen hebben alle auto's nu zo'n beetje. Dat het anti-vriesspul in de container zit, zegt niet zoveel. Het moet in de leidingen zitten Ontdooien en sproeien, zodat de leidingen ook vol met antivries-spul staan. En: het sproeiertje op je motorkap afdekken. Vaak is dat de boosdoener.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.