Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Idelette

Idelette

14-04-2010 om 11:17

Auto-verkopen voor dummy´s

Aangezien hier nu ook dummy´s vragen gesteld worden:

hoe verkoop ik onze auto? Geen inruil omdat onze nieuwe auto een lease is. Het is een 7 persoons auto in het iets duurdere segment. Heb Speurders.nl en Autotrack.nl al geprobeerd maar er wordt niet meer dan de helft van de vraagprijs geboden als eindbod. En dat is zelfs nog onder de dagwaarde.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

14-04-2010 om 11:28

Prijsstelling?

Tja, veel meer dan de dagwaarde zal je er ook niet voor krijgen. Hoe is je auto geprijsd ten opzichte van vergelijkbare auto's die bij de dealer staan? Daar moet je echt wel een stuk onder zitten wil je je auto particulier kwijt kunnen.
Ik heb met het verkopen van mijn boodschappenautootje goede ervaringen met marktplaats. Binnen 2 dagen was hij verkocht aan de eerste de beste koper die gelukkig geen louche figuur bleek te zijn.
(o.t. mooie naam heb je, ik had hem nog nooit gehoord en van het weekend noemde mijn moeder toevallig die naam)

Idelette

Idelette

14-04-2010 om 11:54

Extra´s

De auto heeft wel wat extra´s en een luxe uitvoering, waarmee hij volgens ons als dummy wel iets boven de dagwaarde zou moeten liggen. Bv. velgen, winterbanden, cruise control etc. En moterkap en bumpers vorig jaar opnieuw gespoten, dus strak in de lak. Op dit moment vinden wij het nog jammer om hem voor minder aan een garage te verkopen die hem dan weer verkoopt voor de prijs die wij nu vragen...

Probleem is denk ik dat het geen boodschappenautootje is maar een echte goede gezinsauto, die we alleen maar weg doen omdat we nu een lease-auto hebben. En twee grote bakken is te duur, ik gebruik ´m ook weinig, ben lopend sneller bij de winkels en school.

O.T. Ja, mooie naam he, maar wel een nick.

Idelette

Nasha 1st

Nasha 1st

14-04-2010 om 13:20

Op anwb site

kun je een globale berekening maken wat je kunt vragen voor je auto als je hem particulier (ver)koopt. Dat is een richtprijs uiteraard en verder, ja, het is wat de "gek" er voor geeft, maar inderdaad, als dat ver onder die richtprijs is, dan zou ik vriendelijk bedanken en nog even wachten....

Dat je nooit de prijs zal krijgen die een dealer vraagt als hij hem inkoopt en dan verkoopt, dat kan ik je nu al op een briefje geven....

Puck

Puck

14-04-2010 om 15:53

Precies nasha

Als je bij een dealer of garagebedrijf een occasion koopt dan heb je zeker in het wat luxere segment minimaal 3 maanden garantie. Bij jou krijg je garantie tot de deur. En al die luxe extra's, die hebben jou wel geld gekost, maar leveren in het algemeen weinig op voor wat betreft verkoop. (Bijv. jij vind je luxe lichtmetalen velgen mooi, maar ik vind ze spuuglelijk, dan is de auto voor mij minder waard) En op een gegeven momeint moet je een afweging maken: wil ik hem voor de deur laten staan of toch maar verkopen voor een lagere prijs. En alles wat je er meer voor zou krijgen als wanneer je hem bij een garagebedrijf zou inruilen moet je zien als winst.

Autorola

wij hebebn het autootje van mijn schoonmoeder voor een goede prijs verkocht via de site autorola. Dat is een soort veilingsite. Men kan dan bieden op jullie auto. Je stelt van te voren een minimumbedrag dat je wilt hebben. Wordt dat niet bereikt, dan kost het je niks.

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.