Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Cecile

Cecile

23-03-2011 om 12:56

Auto tip? (beetje spoed)

Hoop dat dit de goede rubriek is...

Wie kan mij helpen?

Ik rijd nu een Volkswagen Golf van meer dan 10 jaar oud en overweeg nu een nieuwe (tweedehands van een aantal jaren oud) auto te kopen (beetje veel gebreken/duur onderhoud).

Wie heeft een tip wat voor (tweedehands) auto ik als alternatief zou kunnen rijden?

Paar dingen:
- ik wil niet zo'n hoge auto (hoge instap)
- ik wil niet een hele kleine auto (ik rijd meestal kleine afstanden maar soms toch wel snelweg tot 100 km stukken enkele reis)
- hij moet er een beetje leuk uitzien (ik weet dat is persoonlijk, maar het moet dus geen koekblik uiterlijk hebben of iets heel sufs).

Wie o wie heeft tips voor welk merk en type (!) (en waarom, als je bijv. erg tevreden bent over weinig kosten/onderhoud/zuinig/veiligheid etc. hoor ik het graag).

Alle (beetje snelle) reakties zijn zeer welkom, ik wil er nu heel snel actie op gaan nemen...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

23-03-2011 om 14:09

Toyota

Hoi Cecile,
Ik zou gaan voor een Toyota Aris of Aygo ( de laatste is misschien te klein voor je wensen).
Toyota is een betrouwbaar merk en ligt goed in de markt.
M.

Biene M.

Biene M.

23-03-2011 om 14:14

Skoda octavia

Onze vorige auto was een skoda octavia combi, een diesel. Ik vond hem comfortabel, ruim, zuinig en betrouwbaar. We hebben er 5,5 jaar zonder problemen in gereden (was nieuw). Ik reed gemiddeld 1:20 (ook een kwestie van rijstijl, bij mijn man was het 1:16).

Rieke

Rieke

23-03-2011 om 14:52

Weer een vw

weer een volkswagen dus, ik rij ook golf en ben er heel tevreden over. Of een honda civic, en wat goedkoop is en er leuk uitziet in een hippe kleur ( bv lime ) is een fiat panda, die is nieuw niet duur, maar ws is dat te veel koekblikgehalte voor jou. En wat al gezegd is toyota agila of yaris.

Puck

Puck

23-03-2011 om 16:43

Huyndai

Wij zijn heel blij met onze Hyundai's. We hebben een Tucson en een i10. Beide voldoen niet aan jouw eisen, maar je zou bijv. een i20 of i30 kunnen overwegen.
Verder ben ik benieuwd naar de reden waarom jij geen hoge instap wilt. Dat is zo prettig, wij zouden niet anders meer willen. In en uitstappen is gewoon makkelijker en comfortabeler. Daarbij komt dat doordat je iets hoger zt je ook een beter overzicht rondom je auto hebt. Ik ben benieuwd wat jij als nadeel hebt, ik kan namelijk werkelijk niets bedenken.

Lynna

Lynna

23-03-2011 om 17:28

Ford focus

Geen flitsende auto, wel goede kwaliteit. Lekker ruim, niet vreselijk duur. Ik heb wel een station genomen, wil ook af en toe nog wat kunnen meenemen. Als ik meer geld had zou ik voor een toyota yaris gaan of voor een mazda.

Succes met zoeken!

dc

dc

23-03-2011 om 17:53

Toyota

Ik ben gek op toyota. Mooie auto's en technisch betrouwbaar.

Miepje

Miepje

23-03-2011 om 18:48

Toyota

Neem een Toyota Tsunami, flink groter dan een Golf.....

Vic

Vic

23-03-2011 om 22:46

Beetje hoge instap

De Peugeot 307 is mijn favoriet. Die heeft wel een beetje hoge instap, maar ik zie daar geen problemen in. Verder een heel comfortabele mooie auto. Bovendien vind ik de service bij Peugeot erg goed.

Focus

Ford Focus dus De wagon-uitvoering.

Cecile

Cecile

27-03-2011 om 14:34

Dank - en het wordt....

een Toyota Yaris!

Met veel dank voor jullie reakties en dus vooral van de positieve Toyotarijders. Door jullie werd ik op het idee gebracht, was zelf nooit van de Japanse auto's maar wil het graag een keer proberen, mede na jullie positieve aanbevelingen.

Overigens gaan we een nieuwe kopen, maar een 1.0 (valt me mee qua power en ben niet zo veel gewend met mijn oude auto dus lijkt me prima voor mij).

Ik heb in een apart draadje nog even een vraag over de kleur - misschien dan jullie me daar ook nog mee kunnen helpen ?

Rembrand

Rembrand

27-03-2011 om 22:13

Goede keuze!

Daar ga je echt geen spijt van krijgen Cecile.
Ik heb al heel wat merken versleten, maar geef mij maar een Japanner. Onze vorige auto was een Mazda en als ik hem niet total loss had gereden reden we er nu nog in. Nu hebben we een Toyota Avensis en ik ben weer zeer tevreden.
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.