Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mari

Mari

23-05-2009 om 20:35

Auto met dakkoffer

Kan iemand mij een globale hoogte geven van een auto met dakkoffer? Dit in verband met de boot naar Engeland. Ik heb een klein autotje (twingo) en hoop dat het niet boven de 1.85m komt, want dan moet ik bijbetalen.

gr. Mari

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Aan globale hoogte heb je weinig.....

je moet het echt tot op de cm weten hoor!! Die dekken zijn precies afgepast qua hoogte. Onze (grote, hoge) auto is royaal over de 2 meter met dakkoffer. Maar onze auto is ongeveer al hoger dan ikzelf (170) zonder koffer, dus da's niet gek

En dan is de ene koffer de andere niet. je hebt hele platte, en hele 'bolle' (hoge)

Maar 1 optie....op het dak met die koffer & meten maar!!

Ingrid

Annet

Annet

23-05-2009 om 21:58

Heb je al een dakkoffer?

Als je de hoogte van de koffer weet, kun je het geheel uitmeten.
Wij hebben een skikoffer. Samen met een Twingo is dat gevoelsmatig wel lager dan 1.80. Zo hoog is onze Kangoo bijna. Maar voor de zekerheid zou ik de combinatie wel meten (desnoods in delen, dus zonder de koffer echt op de auto te leggen.

Vera*

Vera*

24-05-2009 om 11:56

Trekhaak

Je hebt van Thule ook een fietsenrek voor op de trekhaak waar je dan een soort koffer voor er op kan kopen. In plaats van op het dak heb je dan de bagage op de trekhaak en dan kun je er ook nog eens gemakkelijk bij. Het kost wel wat natuurlijk maar dan heb je geen probleem met de hoogte.

Mari

Mari

24-05-2009 om 14:17

Geen trekhaak

Ik heb helaas geen trekhaak, dus zoiets zou ook niet kunnen. Het probleem is dat ik de boot maanden geleden al heb geboekt.Er komt nu een extra persoon mee, waar door mijn rolstoel achter in moet en er geen ruimte meer is voor de bagage. Met alleen de 2 kinderen was het al erg krap. Dus nu moet maar een dakkoffer. De koffer heb ik al, alleen de dakdragers niet. Ben er nog niet over uit of ik die ga huren of kopen. Kopen is niet goedkoop, maar dan heb ik wat voor de toekomst. Aan de andere kant zit ik te denken om voor volgend jaar toch een trekhaak te laten monteren. Daarom kan ik het nu in zijn geheel niet uitproberen en meten. Als het groter is dan 1.85 moet ik het snel gaan doorgeven en hopen dat ze niet moilijk gaan lopen doen.

gr. Mari

Mari,

je kunt toch in elk geval meten hoe hoog je dakkoffer is en hoe hoog je auto? Tel er voor de dakdrager zeker nog maar 10 cm bij. Kun je allicht inschatten of je in de risico-zone zit...

Ingrid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.