Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Guinevere

Guinevere

31-01-2010 om 12:32

Aubergine, spoed, hellup

Zucht, dat heb ik weer. Stap ik de keuken in om courgettesalade te maken vanwege gasten voor het eten. En wat vind ik??? Een ieni-mini auberginetje. Terwijl man had gezegd dat ie courgette had gekocht. Fijn.
Nou zit ik dus met die aubergine opgescheept. Wat zal ik daar eens van maken als bijgerecht? Het hoofdgerecht is couscous met lamsvlees/abrikozen.
Ik had nog gegrilde aubergine met geitenkaas kunnen improviseren, maar ja, geitenkaas heb ik dus ook niet in huis....
Ik zie ook dat de rucola die op het boodschappenlijstje stond is veranderd in een zak suffe gemengde sla, joepie, dat wordt smullen vanavond.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

31-01-2010 om 12:40

Overigens

Ik heb overigens nog wel een rode puntpaprika en een komkommer en tomaten. Maar dat komt bij elkaar niet in de buurt van die courgettesalade.
Of zal ik even zelf een brood bakken en dan tzatziki maken met die komkom, pfff, ik weet het even niet.

Guinevere

Guinevere

31-01-2010 om 12:42

Tegelijk

Ja, ik heb die dingen dus inderdaad. Met die tzaziki en die auberginedip die jij noemt en dat brood is het wel een leuk voorgerecht. En dan die suffe sla naast het hoofdgerecht erbij zetten ofzo.
Heb jij een diprecept dat goed is toevallig?

Guinevere

Guinevere

31-01-2010 om 12:43

Ga gauw brood bakken

Ik ga nu dus als de s&demieter brooddeeg maken, is dat vast gebeurd!

Puck

Puck

31-01-2010 om 12:54

Hi hi kwinnefeer

Tja, dat krijg je er van als je manlief laat shoppen en jij de bloemetjes buiten gaat zetten Ach, met wat inventiviteit zal er vast nog wel iets smakelijks uit komen.

Carmen

Carmen

31-01-2010 om 14:47

In plakken snijden, door bloem en kruiden halen (of door een beslag), frituren. En serveren met een knoflooksaus.

Eet smakelijk. En (off topic) herkenning! Mannen die niet kunnen koken moet je geen boodschappen laten doen...

Carmen

Guinevere

Guinevere

31-01-2010 om 14:53

Ben gek op aubergine hoor

Ik ben overigens heel erg gek op aubergines hoor! Alleen is het niet zo fijn als je er een salade van gegrilde courgettes mee wilt maken.
Inmiddels staat mijn dip af te koelen (aubergine, rode peper en puntpaprika gepoft in oven, gepureerd met citroensap, olijfolie en verse basilicum). Het brood ligt voor de laatste ronde te rijzen in de lauwe oven, en mijn man staat lam in blokjes te snijden. Alles komt goed dus.
Vanwege mijn aubergineliefde blijven originele auberginerecepten natuurlijk welkom, dat wordt dan alleen voor een andere dag!

Guinevere

Guinevere

02-02-2010 om 11:34

Nog iemand een recept?

Favoriete auberginerecepten blijven eeuwig en altijd welkom. Mijn dip was trouwens heerlijk!

Sambal goreng terong

Eens iets niet-mediterraans met aubergine: sambal goreng terong.

Aubergine in flinke dobbelstenen snijden en deze in de wok in hete olie goudbruin frituren. Apart zetten.

De olie uit de wok laten lopen (op een paar lepels na). Dan een paar uien, knoflook, spaanse peper (of een schep sambal oelek), P+ zout in de vijzel fijnwrijven of gewoon in de keukenmachine tot pulp malen. Wat suiker/bruine suiker/goela djawa erbij. Fruiten tot de ui goed gaar is. Scheut asem erbij. Dan de aubergine erin en een tijdje laten pruttelen.

Eten met rijst en (vind ik) gebakken ei.

Groeten,

Temet

Ook oosters met ei

2 aubergines in dobbelstenen snijden, 3 eieren hard koken. Hard gekookte eieren prakken met 1 el mosterd, 2 tl vloeibare tamarinde, 1 tl sambal en 1 tl javaanse suiker. Aubergines (evt in gedeelten) bakken in olie, eierprut erbij en goed doorwarmen.

Guinevere

Guinevere

02-02-2010 om 17:17

Wat lekker

Wat leuk en wat lekker! Dat zijn hele andere recepten dan ik altijd maak. Meestal maak ik er iets van met tomaten en kaneel en rode peper, en dan bij de pasta (met flink pecorino).
Deze suggesties ga ik meenemen voor de eters van het komende weekend, dit hebben ze vast nog nooit gekregen en ze zijn wel gek op aubergine! Alleen hoop ik dat ik dan niet opeens een courgette aantref ipv een aubergine, haha.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.