Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

12-07-2011 om 21:19

Au... zadelpijn

Zaterdag zijn we zomaar tussendoor naar een hotel geweest en hebben we lekker rond Nunspeet gefietst. Daar houden we van, dus als we in augustus echt op vakantie gaan wordt er ook gefietst... véél gefietst. Maar van dat rondje fietsen bij Nunspeet had ik al behoorlijk zadelpijn, laat staan als we het elke dag doen. Ik fiets thuis te weinig om een beetje zadelvlees te kweken (ik ga met de trein naar het werk en loop naar en van het station of fiets een paar minuten) en dat merk ik nu toch.
Ik wil gewoon in normale kleren fietsen, dus geen fietsbroek of iets dergelijks. Heeft iemand een tip waarmee ik zadelpijn een béétje kan tegengaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

12-07-2011 om 21:59

Zadel en fietsafstelling

Heb je al eens gekeken of je fiets goed is afgesteld. Veel mensen fietsen op een niet goed afgestelde fiets. Het ene zadel past je beter dan het andere zadel.

Ik denk

dat kaaskopje een fiets gehuurd had? of had je je eigen fiets meegenomen?
in dat geval is het zaak een ander zadel te kopen.
ik heb vorig jaar een nieuwe fiets gekocht en mocht verschillende zadels uitproberen.( een week)
uiteindelijk is het derde zadel wat ik probeerde goed bevallen,en ik heb inderdaad nooit zadelpijn gehad.

met een huurfiets kun je niet zoveel,of je zou moeten kijken of een zadelhoes( die je zelf meeneemt) helpt?

Valkyre

Valkyre

12-07-2011 om 22:29

Het duurste

..en breedste gelzadel kopen. Dat hielp bij mij genoeg om zelfs met bekkenpijn te fietsen. Laat je niet leiden door hoe sullig zo'n breed zadel eruit ziet - bij mij rare combi met mijn sportieve fiets - want als je erop zit, zie je dat toch niet

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rieke

Rieke

13-07-2011 om 00:08

Bij de lidl

hebben ze gel zadel dekjes (raar woord) te koop deze week. Lijkt me heerlijk zacht.

merene

merene

13-07-2011 om 21:40

Regelmatig fietsen

Het beste wat tegen zadelpijn helpt, is regelmatig fietsen. Ik weet niet hoeveel km het is naar je werk. Kun je dat niet fietsen (bij mooi weer)?

En anders op je vrije dagen een lekker rondje fietsen.
Veel fietsplezier.

Onderkleding

Er bestaan trouwens ook 'fietsonderbroeken' die je onder gewone kleding aankunt. Moet je niet al te strakke dingen erover aantrekken, maar wie weet helpt het tegen je zadelpijn.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.