Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

06-06-2009 om 10:41

Atkins en feestje

Komende dinsdag krijg ik gasten die zich aan het dr. Atkins dieet houden, en het liefst vegetarisch eten. Wat zijn lekkere Atkinshapjes?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

06-06-2009 om 12:29

Vraagje

Zijn dit je enige gasten of is het een gemengd gezelschap? En rekenen ze er op dat jij rekening gaat houden met hun dieet?

Inge M

Inge M

07-06-2009 om 00:41

Moeilijk

Ik eet ook koolhydraatarm. Voor mij koken zou niet zo moeilijk zijn. Ik eet wel vlees en groenten, geen rijst/aardappelen/pasta en ook geen brood. Die kan een gastvrouw best klaarmaken voor de anderen, geen probleem. Dat kan ik laten staan.
Als mensen ook nog vegetarisch eten, dan wordt het erg moeilijk. Tenzij ze wel vis eten, dan lukt het weer prima.
Zelf vind ik dat je je moet aanpassen. Tenslotte is dit geen dieet dat vervelende effecten heeft als mensen toch koolhydraten eten (in tegenstelling tot bijvoorbeeld glutenvrij).
Maar al schrijvend heb ik toch een idee voor je. Wat vind je van kaasfondue? Dat is vegetarisch. Je kunt kaasfonduen met gehalveerde minitomaatjes, voorgekookte grotchampignons, stukjes paprika. Allemaal lekker in de kaas. Lekkere salade erbij. Jullie ook brood erbij.

Inge M

Inge M

07-06-2009 om 00:45

Aanvulling

Ik schrijf hierboven dat je je moet aanpassen. Dan bedoel ik niet de gastvrouw maar degene die volgens dit dieet eet. Ik pas mij dus aan aan de situatie. Dan maar een dagje wel koolhydraten. Dat moeten er dan niet overdreven veel zijn want dat vindt mijn lichaam niet zo leuk. Maar wat rijst of pasta is geen probleem.

groene specht

groene specht

08-06-2009 om 22:52

Hapjes uit de jaren '70

Niet lastig, als je denkt aan eieren. Gevulde eieren. Met groene tuinkruiden, knalgele kerrie of rode paprikapoeder.
Ik ben bekend met het eveneens koolhydraatarme South Beach dieet, en heb daar als vega veel variaties voor bedacht. Google maar eens, er zijn fora met allerlei receptensuggesties.
Op hapjesgebied kom je met veel mediterrane recepten best een eind. Hummus, olijven, tapenade op gegrilde aubergine, maar ook klassiekers als gevulde bleekselderijstengels met roomkaas, witlofschuitjes met salade, ijsbergsla/omeletwrap met roomkaas, tapenade of hummus. Nootjes mogen ook. Ouderwets rauwkost dippen in sausje van yoghurt en mayo (vooral leuk in jaren '70-bakjes).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.