Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

laurentineke

laurentineke

26-01-2009 om 19:15

Arnemuiden

In verband met het werk van mijn man moeten wij komend jaar misschien naar Zeeland verhuizen, omgeving Middelburg. Nu zijn we wat aan het rondneuzen en komen o.a. op Arnemuiden uit. Mooie ruim opgezette jonge wijk. Alleen heb ik in het verleden wel eens negatieve geluiden over Arnemuiden gehoord. Maar is dat nog wel reeel. Kun je inburgeren als je niet van Arnemuiden zelf komt. Ons kind zal namelijk niet in Arnemuiden zelf naar kunnen gaan (speciaal onderwijs) Hoe zit het met de zondagsrust etc. Kortom ik hoor graag wat ervaringsverhalen.
Laurentineke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zeeuws meisje

Zeeuws meisje

26-01-2009 om 20:10

Hangt heel erg af van jullie normen en waarden en geloofsovertui

Ha Laurentineke,

Ik woon vlakbij Arnemuiden, in Middelburg en ken Arnemuiden redelijk goed. Ik kom zelf uit een dorp zoals Arnemuiden, daarmee bedoel ik een vrij gesloten, christelijke gemeenschap. Ik heb daar altijd met veel plezier gewoond, maar ben me er wel altijd van bewust geweest dat ik "anders" was. Met "anders" bedoel ik, ik kom uit een niet-gelovig gezin. In dorpen zoals Arnemuiden wordt het bijv. niet op prijs gesteld als je op zondag je was lekker buiten hangt of je auto eens goed gaat schoonmaken. Je zal er niet snel op worden aangesproken hoor, maar je kunt afkeurende blikken verwachten. Hier kun je rekening mee houden, de vraag is alleen of jij hier zin in hebt?
Omdat ik je niet ken en dus niet weet hoe jij en je gezin in het leven staan, kan ik je niets adviseren. Ik zelf zou echter (als buitenstaander) nooit voor een dorp als Arnemuiden kiezen. De gemeenschap is zoals ik zei vrij besloten en daar kom je minder makkelijk tussen dan wanneer je bijvoorbeeld in Middelburg gaat wonen. Hier woont veel meer "import" en staat men wat ruimdenkender in het leven.
Succes met je zoektocht, want Walcheren is heerlijk wonen!

Zeeuws Meisje

Kersen

Kersen

27-01-2009 om 13:32

Eens met zeeuws meisje

kennissen van ons hebben daar 6 jaar gewoond,ook wegens werk. Daarna gillend weggegaan, ze waren blij dat ze uiteindelijk toch weer konden verhuizen, en spijt daar te hebben gewoond.
Je wordt niet zomaar geaccepteerd, zeer besloten, en op zondag mag je helemaal niets doen.
Ik zou zelf ook een andere dorp/stad in de buurt kiezen

Tirza G.

Tirza G.

27-01-2009 om 16:36

Nou

ik zeg het niet gauw, maar Arnemuiden: daar zou ik nog niet begraven willen liggen. Het is een zéér gesloten gemeenschap. Als je tóch in de regio iets zoekt, is misschien de wijk Mortiere bij Middelburg een aanrader.

Tirza

laurentineke

laurentineke

27-01-2009 om 19:07

Moeilijk

Toch allemaal wat negatieve reacties tot nu toe. Met het christelijke karakter van het dorp zou ik wat minder moeite hebben, wij zijn zelf ook gelovig maar vrij los en houden er ook van om op zondag het rustig aan te doen. Wat ik dus minder vindt is het gesloten karakter van het dorp, als ik jullie zo hoor wordt je niet makkelijk opgenomen.
Gelukkig hebben we de tijd genomen om ons te orienteren en kijken dus ook naar Middelburg etc. Randvoorwaarde voor ons is op fietsafstand van de binnenstad van Middelburg en niet te lange bus/taxirit voor ons kind. (klimopschool)
Laurentineke

Geen probleem

Hoi Laurentineke,

Ik zou er zelf helemaal geen probleem hebben om in Arnemuiden te wonen alleen niet in het oude deel. Zoals je zelf al aangeeft zijn er mooie nieuwe wijken waar veel import woont met veel plezier. Ik woon zelf in Nw en St. Joosland, een klein dorpje tussen Arnemuiden en Middelburg en vindt het hier heerlijk. Heb daarvoor jaren in Mi'burg gewoond, in buitenwijken en binnenstad, maar zou dat zelf niet meer willen. Arnemuiden is een levendig dorp, heeft de nodige faciliteiten en ja, ook een behoorlijk gelovige kern. Maar of je dat storend vind is echt persoons afhankelijk. Ik ben zelf niet gelovig maar heb geen probleem met rekening te houden met zondagsrust als dat inhoudt dat ik zondag niet kan gaan timmeren en zagen. Maar verder gaan wij ook gewoon onze gang en ook in ons dotp wonen de nodige zwaar kerkelijke mensen en ben er in al die jaren nog nooit op aangesproken.
Kortom, ik zou het wel doen, ik zou bijv. nooit in Koudekerke gaan wonen daar wordt is het in de zomermaanden altijd druk om de wegen richting Middelburg of Vlissingen. Mortiere is natuurlijk een optie, wel veel te dure huizen vlak op elkaar gebouwd vind ik, maar wel aan de rand van Middelburg.
Ik wens je veel succes met je zoektocht!

groet,

Jakje

Zeeuws meisje

Zeeuws meisje

28-01-2009 om 20:30

Mortiere middelburg

Ik woon in de Mortiere (Middelburg) en vind het fantastisch wonen. Ik weet dat voor Zeeuwse begrippen de huizen dicht op elkaar gebouwd zijn, maar voor ons (wij komen uit midden NL) geldt dit absoluut niet! Het huis waar wij vandaan kwamen (uit midden NL dus) was veeeel kleiner, had de helft aan tuin en verkochten wij voor een hoger bedrag dan het het huis wat we in de Mortiere kochten.
Dus het is betrekkelijk en hangt heel erg af van wat je gewend bent, waar je vandaan komt.
Ik vind het wonen aan de rand van Middelburg handig, (want dichtbij A58 en dus zo in Vlissingen of Goes), maar wel jammer dat het gezellige centrum van Middelburg wat verder weg ligt.
"ieder voordeel heb z'n nadeel"
Laurentineke, nogmaals succes, ben benieuwd wat het gaat worden!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.