Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

S@s

S@s

23-07-2009 om 19:47

Appeltaart maar geen goudreinet te vinden!

Hallo daar!
Mijn zoontje wordt dit weekend alweer 1 jaar en ik heb appeltaart beloofd te maken. Oudere broer heeft het al zeker twee weken over niets anders dan appeltaart eten..
Nu kan ik geen goudreinetten vinden in de winkel en die gebruik ik altijd. Wat nu. Welke appels gebruiken jullie?
Ben benieuwd!
Sas

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

23-07-2009 om 20:06

Elstar

Ik heb goede ervaringen met Elstar appels!
Groetjes,Bastet

Nely

Nely

23-07-2009 om 20:40

Ook elstar

of soms jonagold. Vanmiddag heb ik toevallig een paar appel-kaneelcakes gebakken en daarin heb ik jonagold appels verwerkt.

S@s

S@s

23-07-2009 om 20:45

Traumatisch positieve ervaring?

Je maakt me erg nieuwsgierig... Zo lekker dat je een dag misselijk was?
Elstar dus. Die zijn veeeel zoeter dan Goudreinet. Wordt de taart dan niet een beetje "laf"?
Sas

Sasje toch

Sasje, het is nu al te laat, maar prent je in voor de volgende keer: hartje zomer geen appeltaart! Ik ben een tijdje hulpkracht geweest in een groentenzaak en iedere zomer moest ik weer het elstarverhaal ('of anders granny smith, maar die zijn erg vochtig dus doet u dan verkruimelde beschuit op de bodem') afsteken omdat mensen hartje juli hun zinnen hadden gezet op appeltaart.

Goudreinetten zijn er van de herfst tot het vroege voorjaar, maar dan is het op.

Gewoon een lekkere bodem blind bakken, laagje room erin, rood fruit naar keuze erop, en presto: zomertaart.

Ben overigens helemaal met je eens dat goudreinetten de beste appels zijn voor appeltaart. Maar misschien kun je elstar een tikje aanzuren met citroensap of -rasp.

Groeten,

Temet

amk

amk

23-07-2009 om 21:38

Net wat er nog ligt

op de fruitschaal. Anders wordt het appelmoes.
Het hangt natuurlijk ook van je appeltaartrecept af. Ik maak vaak appelcake en tarte tatin, en dan maakt het allemaal wat minder uit.

Tirza G.

Tirza G.

23-07-2009 om 22:50

Precies amk

Waar ik mijn hand op weet te leggen, dát verdwijnt in de appeltaart. Ik selecteer niet op ras, ik pletter alles wat onder de noemer appel valt in een appeltaart.

Tirza

Bastet

Bastet

24-07-2009 om 09:52

Grijns

Wat een compliment Pandia,dankje!
Ik maak in de zomer net zo goed een appeltaart hoor,en dan doe ik gewoon wat minder suiker door het fruit.
Wat heerlijk is:er ook stukjes ananas aan toevoegen!
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.