Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tessa

tessa

12-07-2009 om 10:58

Apothekerskast ruimte winner of ruimtesnoeper

Hoi,

We zijn bezig om een nieuwe keuken uit te zoeken en voordat we gingen kijken wilde ik alvast heel graag een apothekerskast. Nu twijfel ik. Als we namelijk een apothekerskast plaatsen dan moeten mijn 2 kasten met laden van 80 cm plaats maken voor 2 x 60 + plus dat ik uiteraard 30 cm aanrechtblad moet inleveren. Win ik nou veel met zo'n kast qua opbergen van ingredienten of is het verstandiger om voor de grote lades en meer aanrechtblad te kiezen.

Pff weet het echt niet meer. Is een apothekerskast nou echt zo'n must en dus een ruimtewinner??

Bovendien krijg ik met de apothekerskast automatisch in het aanrechtgedeelte een passtuk van 10cm omdat we met de maten niet uitkomen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie L

Marie L

12-07-2009 om 11:35

Wel handig

Of het een ruimte winner is, weet ik niet maar een apothekerskast is wel handig. Omdat je de kast helemaal kunt uittrekken, kun je goed bij alle spullen die erin staan.

Of je die 30cm aanrechtblad wilt inleveren, hangt natuurlijk ook af van hoeveel werkruimte je in totaal overhoudt.

Tirza G.

Tirza G.

12-07-2009 om 11:58

Niet doen!

Ik zou het in jouw geval niet doen. Laden kleiner maken? Pffffff, dácht het niet. En die laden kun je ook helemaal uittrekken, dus dat argument vervalt. Een andere leukigheid van een apkast is dat je er vanaf twee kanten bijkunt. Dat lijkt leuk, maar hoe praktisch is dat? Stel dat-ie gemonteerd wordt tussen je werkvlak en je kookvlak. Dan schuif je hem toch echt elke keer dicht als je er langsgaat, anders moet je er omheen stappen. Niet handig. Wel heel cool als je met z'n tweeen kookt, dan zet je hem open en kun je er allebei op je eigen stuk keuken bij. Maar ja, hoe vaak gebeurt dat nou?
Ik heb een kleintje, juist gemonteerd omdat we zo'n suf stukje van 30 cm overhielden. Ik vind het niet handig. Er zitten draadmandjes in, dus hele kleine dingen vallen er doorheen. Moet je er dan toch weer een bakje inzetten voor de kleine dingetjes. Ik heb er aangebroken pakjes kruiden enzo instaan, als je daar wat van morst valt het dus op de bodem van het kastje - waar je niet bij kunt om schoon te maken zonder heel die draadmand-constructie te demonteren.
Ik zou het (als we een nieuwe keuken nemen ooit) niet opnieuw zo doen.

Tirza

In jouw situatie niet doen

Ik heb een keuken gehad waarin de apothekerskast tussen twee hoge kasten in geplaatst was en daarin werkelijk een ruimtewinner en uiterst praktisch was. Omdat hij van twee kanten toegankelijk was, kon je alles snel en makkelijk vinden. In mijn huidige keuken is het echter niet handig. Daarom hebben we in deze keuken geen apothekerskast, maar andere oplossingen. Hoewel ik het ding op zich soms echt mis, is het in deze opstelling nadrukkelijk geen ruimtewinner.
Als ik jouw beschrijving zo lees, zou ik het in die keuken ook niet toepassen. Zoals oa. Tirza al zegt, probeer eens te projecteren dat hij in je keuken staat. Heb je iets aan het feit dat hij van twee kanten toegankelijk is? Wat wil je erin zetten? Kan dat in die draadmanden?

tessa

tessa

12-07-2009 om 13:39

Hmmm ja

de situatie is nu een keuken van 3.45m x 2.30 meter
dat is dan koelkast + kast met oven magnetron en daarnaast het hele werkblad gebeuren plus een hoek enzo... de apothekerskast moet dan naast die andere 2 hoge kasten komen dus dan heb je inderdaad niet veel nut ervan dat je vanaf 2 kanten in de kast kunt. Alhowelik voor mijn rug het wel lekker zou vinden als niet alles vanaf lades te pakken is.

moeilijk hoor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.