Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

29-04-2010 om 14:33

Antwerpen tips

Hoi allen,

Volgende week ga ik een dagje naar Antwerpen met kinderen en een goede vriendin. Ik wil heel graag hele goede Vlaamse frites eten, wie weet een lekker adresje?

En heeft iemand verder nog tips over leuke plekken in Antwerpen met kinderen?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sumiya

sumiya

29-04-2010 om 16:11

De beste friet

Aan de linkeroever, bij Noorderkade de tunnel doorlopen (je moet onder de Schelde door) en daar staat een frietkot (zo'n soort caravan). Zálige friet die je lekker in het park daarvoor met uitzicht op de Schelde op kunt eten! Dé beste!
SUmiya

O ja, leuke plekken voor kinderen, de speeltuin in het Middelheim park (net buiten de stad, niet te lopen) héel grote speeltuin en leuk park erom heen, ook het beeldenpark in het Middelheim is leuk, en de dierentuin natuurlijk. Ritje op de Schelde misschien?

Femke:-)

Femke:-)

29-04-2010 om 17:53

Nummer 1

bij nummer 1 kun je lekkere friet eten...das op de hoek schuin tegenover het stadhuis!

Heerlijke friet.

En als je wat lekkerder wil eten, moet je eten bij De Groote Witte Arend....daar hebben ze heeeeerlijke friet stoof!! Het is een leuk restaurant, met binnenplaats, met ouderwetse gerechten. De stoof is gemaakt met bier...zo lekker.

Kan je zo niet uitleggen waar je dan moet zijn...maar als je voor het stadhuis staat (met je rug naar het stadhuis) ga je rechts, daarna links (das op de hoek van nummer 1) en dan is het ergens aan de rechtse kant. Een wit gebouw met binnenplaats. Anders gewoon even rondvragen, elke Antwerpenaar kent het wel.

Veel plezier!!

Jammie femke,...

zit die er nog steeds? Nummer 1? Die zat er 15 jaar geleden ook al, toen we er bijna om de hoek woonden!

Ingrid

Femke:-)

Femke:-)

29-04-2010 om 20:20

Ja, hoor

Die zit er nog steeds (ik dacht dat er nu 'ollanders' inzaten...maar de friet is er nog heerlijk!

Dus Liora, als je friet uit het handje wil eten, moet je bij Nummer 1 zijn en anders zou ik persoonlijk naar De Groote Witte Arend gaan...kun je lekker zitten met een bordje friet. Het is daar ook niet duur hoor!

Biene M.

Biene M.

29-04-2010 om 20:44

Stadspark

In het stadspark kunnen de kinderen even lekker rennen. Het is dicht bij de binnenstad en bij de Joodse buurt (want je gaat toch wel gefillte fisch halen he?) Veel plezier, het is zo'n leuke stad!

liora

liora

29-04-2010 om 21:43

Super

Dank voor deze supertips!! Ik zal even kijken wat we doen, maar heb zelf het meest zin in zo'n kartonnen bak dikke Vlaamse frites. Maar ik zal het in de groep gooien.

En Biene, gefillte fisch kan ik die vriendin echt niet aandoen vrees ik, al vind ik het zelf heerlijk!

Heb nu al zoveel zin om te gaan!

Liora

Vanuit antwerpen

Hier een tip vanuit Antwerpen:
ALs je de door Sumiya genaamde voetgangerstunnel naar Linkeroever hebt doorgewandeld (voor de kinderen een atraktie op zich) en daar dan naar het 'frietkot' bent geweest : baan oversteken : daar is een eerste speeltuin. Als je daarna langs de Schelde verder wandeld (met zicht op de Schelde naar links gaan) kom je nog een paar speeltuintjes tegen, zowel voor grote als kleine kinderen. Achter de wandeldijk ligt de grootste met ook speeltuigen van 0 to 14.
Op de wandeldijk zelf zijn er ook terrasjes en ijskramen!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Corleone

liora

liora

05-05-2010 om 23:00

Super!

Hoi allemaal,

Wat een heerlijke stad is het toch, was super!!! We hebben uiteindelijk gekozen voor de frieten van Nummer 1, echt heerlijk!!!! Lekker buiten opgegeten.

Enige nadeel van de dag: erg veel Nederlanders hadden bedacht dat het leuk is om op 5 mei even naar Antwerpen te gaan en het verkeer stond erg vast bij de ingang naar Antwerpen.

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.