Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

chantie

chantie

03-07-2011 om 16:30

Ambre solair kids

hallo

ik zag de amber solair rapido kids spray (spray vind ik handig) er staat op speciaal voor kids en wilde hem halen voor mijn zoon maar je kan het zelf toch ook gebruiken ???

anders moet ik voor ons allemaal weer andere halen

wie iwie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

03-07-2011 om 18:48

Waarom niet?

Ik snap nog steeds niet waarom kinderen andere zonnebrandcreme dan volwassenen nodig zouden hebben. Maar ik neem (voor de kinderen) het zekere voor het onzekere, koop kinderspul voor de kinderen en m'n man en ik gebruiken die ook. Een fles vond ik voldoende.

Tuurlijk

Ik gebruik al sinds ik een kind heb nooit anders dan kinderzonnebrand. Ik ga geen twee soorten kopen.

Groeten,

Temet

Ik doe het niet

vind het voor mezelf niet lekker, het is veel plakkeriger, omdat het waterproof is speciaal voor kids...ik heb meerdere soorten, waarom niet?

Tuurlijk kan dat

Ik koop altijd "drogist-eigen merk voor kinderen" en smeer bij mezelf alleen wat op de cruciale plekken. Hoe lang blijft zonnebrandmiddel eigenlijk een beetje werkzaam?
De fles die hier nog staat is minstens 2 jaar oud....toch maar even nieuwe halen voor de reis naar de kust?

+ Brunette +

+ Brunette +

04-07-2011 om 00:46

Twee jaar is te oud.

Ooit ergens gelezen dat de beschermingsfactor na een jaar is uitgewerkt en dat je de creme dan nog wel als bodylotion kunt gebruiken maar dat het niet meer helpt tegen de zon.

liora

liora

04-07-2011 om 06:59

Brunette

Dat schijnt niet waar te zijn, je kunt het jaren gebruiken!

Nee ik ga alles zo weg gooien

ik heb even geen idee meer welke vorig jaar zijn gekocht en welke nog ouder zijn, de helft is het dopje van kwijt, etiket er van af en dus zo'n plakkerig flesje, zand.

Dus ik loop zo even naar boven en ga alles weg gooien, ik heb net een nieuwe gekocht factor 50, spray die verkleurd zodat je kan zien welke plekjes je vergeten bent, waterproof, daarmee doen we het allemaal. En ik moet nog aftersun halen.

Chippie

Chippie

04-07-2011 om 11:57

Manda

"ik heb net een nieuwe gekocht factor 50, spray die verkleurd zodat je kan zien welke plekjes je vergeten bent, waterproof, daarmee doen we het allemaal."

Maar daar kun jij een hele zomer mee? Jeetje! Hier gekocht 2 sprays eigen merk van Etos, factor 10 (daar doen volwassenen en 2 kinderen mee), 1 spray Ambre Solaire, factor 20 (voor hoogblonde 7-jarige) en 1 tube Vision (plus nog een restje van vorig jaar) voor peuter en schouders, gezicht, oren, etc van hoogblonde 7-jarige. En dan doe ik onze hoogblonde god en peutertje ook nog vaak een shirtje aan. Ook onze oudste die na 1 dagje zon er uitziet als een surfdude, smeer ik toch nog in, zeker op vakantie.
En dit voorzomer is er al een fles Ambre Solaire, factor 10 en wat Vision spul opgegaan.

Cien factor 40

wij hebben altijd de cien zonnebrand van de lidle.
beginnen met factor 40 ,dan 30 ,zit nu op 20 en ga einde van de zomer over op 10.
Wij ( 5 personen) hebben al drie flessen gebruikt dit jaar,factor 40 en 30.
we wonen vlak bij het strand en hebben er al aardig wat stranddagen op zitten.

guera

guera

04-07-2011 om 16:24

Pelle huh?

op zich geen extreme bakkers maar als wij 2 weken naar bijv spanje gaan dan gebruiken wij met het hele gezin zeker wel 2 flesjes hoor. Wij zijn wel echt lichte tiepjes. Twee kinderen de hele dag op het strand, al is het in de schaduw, dan smeren wij veel hoor....
Wat dacht je van zo n dag als vandaag en dan even een terrasje? toch weer je armen, gezicht, deco, idem voor de kids.

Die jaar houdbaarheid is kul. Goede marketing en nog meer flessen verkopen....

Fiorucci

Fiorucci

04-07-2011 om 16:43

Nee, niet extreem

Oh wij zijn geen extreme bakkers, maar ik kom weleens op het strand, zelfs onder een parasol wordt je bruin. In het water verbrand je snel, de kinderen hebben sportdagen in de zon, spelen buiten, en zelfs als je in de stad loopt in de zon moet je oppassen. Het is een misvatting dat je alleen moet smeren als je uren in de zon gaat liggen natuurlijk.

Fiorucci

Fiorucci

04-07-2011 om 18:24

Pelle

Wij verbranden snel en makkelijk, dus moeten we wel.
Een goede voorjaarszon en ik heb een rode aardbeineus voor de verdere zomer..

Pelle

wij zijn geen extreme bakkers ,maar smeren wel altijd zonnebrandcreme.Vanaf de eerste zonnige dag in het voorjaar beginnen we er mee.
als we gaan fietsen,(ook als we naar werk of school fietsen in de zon),als we gaan winkelen op een warme dag,op het strand ( ook onder de parasol smeren we ons in),als we naar het terras gaan,de zonnebrand wordt hier dagelijks gebruikt.Dankzij het vele smeren verbranden we nooit.

Vic

Vic

04-07-2011 om 19:50

Hier niet

Mijn oudste heeft altijd zonnebrand bij zich en smeert zichzelf in zodra ze dat nodig vindt. Jongste en mezelf smeer ik alleen in als we langdurig buiten zijn of bij het water. Op de bso wordt ze wel voor het buitenspelen ingesmeerd. Met twee flessen zonnebrandmiddel kom ik het hele jaar door. Dat is dan een factor 30 voor oudste en 10 voor jongste en mij.

Puck

Puck

04-07-2011 om 22:13

Ook niet veel

Ik sta hier ook te kijken dat mensen meerder flessen zonnebrandspul per jaar erdoor heen weten te werken. Dat redden wij met 3 personen ook niet. Puckman smeert zich nooit in. De rest dus wel en wij verbranden zonder zonnebrand erg snel, met zonnebrand niet en toch kan ik best 2 of meer jaar met een fles doen.
Overigens hoorde ik vanmorgen op de radio een huidarts een opmerkelijk verhaal vertellen: hij vertelde dat veel met een hoge beschermingsfactor smeren de aanmaak van vitamine D blokkeert en dat vitamine D van belang is bij het voorkómen van diverse soorten kanker. Verder kwamen melanomen bijna altijd voor op plekken die niet aan de zon blootgesteld worden dus ook daarvoor was het niet nodig om veel met een hoge beschermingsfactor te smeren.

Chippie

Chippie

04-07-2011 om 22:28

Nou ja...

Wij liggen een paar dagen per jaar aan het strand (oa vakantie) en dan gaat het altijd vreselijk hard qua zon. Ook zwemmen we veel en in water gaat het extra hard. Dus wij smeren ons meerdere keren per dag in. Dat lijkt mij heel gezond. En dan gaat het met 2 volwassen personen en 3 kinderen hard qua insmeren.

Ik kan me niet voorstellen dat jullie peuterhuidjes niet goed (meerdere keren per dag insmeren, van top tot teen) insmeren. En nee, het is mij nog nooit gelukt om peutertjes onder een parasol te houden. En onze blonde god moeten we bij dag zwemmen (en tja, we hebben een zwembad in de tuin) regelmatig insmeren. Van top tot teen. Maar ook bij een zonnige lentedag smeer ik zijn koppie voor een potje voetballen in. Gelukkig doen ze dat ook standaard bij het kinderdagverblijf waar kinderen bij heel warm weer maar kort naar buiten gaan.

Dat vitamine D verhaal lijkt mij lariekoek. Als je iedere dag 15 minuten met hoofd en handen onbedekt buiten komt, dan maak je genoeg vitamine D aan. Dat redden we wel.

Die verbrande nekken waar Pelle nogal nonchalant over doet, dat lijkt mij een veel groter probleem.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

04-07-2011 om 22:42

Vit d

Dat verhaal is volgens mij geen lariekoek... ik las laatst (maar waar?) dat je bij zo'n hoge factor vrijwel geen vitamine D aanmaakt. Sindsdien smeer ik mijn kinderen ook niet meer elke dag in, alleen als ze lang buiten zijn of met zwemmen en fietsen enzo.

De fles kan weer mee begrijp ik

Mijn flesje zonnebrandmiddel is nog keurig netjes schoon en ik begrijp dat we het prima voor een 3e jaar kunnen gebruiken. Het is overigens waterproof, dus het is gelukkig niet nodig om de hele dag te smeren.
Ik smeer me eigenlijk alleen in bij extreme zonkracht of als we echt lange tijd pal in de zon vertoeven.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van je huidtype. Sommige types moeten wel veel smeren, verbranden snel.

Fiorucci

Fiorucci

05-07-2011 om 07:28

Puck

Die arts staat zeer alleen in zijn mening hoor,ik vind het link omdat zomaar aan te nemen.

Fiorucci

Fiorucci

05-07-2011 om 07:29

Pelle

Als het heet en mijn dochter speelt veel buiten en met water, smeer ik haar toch echt in, ook al is zij de enige hier die niet zo heel snel verbrand. Zon is link, ook al verbrand je niet snel.

rosa

rosa

05-07-2011 om 08:29

Manda

Is dat zo'n zonnebrand die een blauwe kleur heeft? Die noemen wij smurfenspray. Mijn man moet een hoge factor gebruiken en smeert zich ook flink in. Zo'n verkleurende zonnebrand leek me dus een goed idee. Alleen smeerde het heel slecht uit en zag hij er dus eerst een tijd uit als een soort smurf....

Puck

Puck

05-07-2011 om 08:35

Fio

"Die arts staat zeer alleen in zijn mening hoor,ik vind het link omdat zomaar aan te nemen"
Wees niet bang, ik vond het ook een beetje raar verhaal en neem het zeker niet voor waar aan. Ik vond het wel zo opmerkelijk dat ik het in dit draadje even naar voren wilde brengen. Hele rare man ook, voor zover je dat via de radio kan beoordelen. Op de vraag waarom het Wilhelminafonds dan nog steeds aanraadt om wel te smeren had hij eigenlijk ook geen goed antwoord.

Fiorucci

Fiorucci

05-07-2011 om 09:25

Puck

Ik las het in krant meen ik, eigenaardige man inderdaad..

Puck

Puck

05-07-2011 om 12:46

Fio

Volgens het interview op de radio had het in de telegraaf gestaan. Je wilt toch niet zeggen dat jij die leest

Fiorucci

Fiorucci

05-07-2011 om 13:13

Haha nee

Dat is geen krant..) Nee, volgens mij stond het ook in andere kranten,maar waar....Ik lees momenteel AD,NRC en de Volkskrant.

Pelle

'Dankzij het vele smeren verbranden we nooit. '

Pellean zouden wij dus levend verbranden?

Dat zijn jouw woorden.

Onze dochter heeft als klein meisje een melanoom gehad,sinds die tijd gaan wij met het hele gezin elk jaar naar de dermatoloog om onze moedervlekken te laten controleren.Het advies van de dermatoloog is:zodra je de zon in gaat moet je je huid beschermen met zonnebrandcreme.Dat advies volgen wij ook op.

Veelsmeerders

Wij zijn ook veelsmeerders. Er gaan echt een paar tubes per jaar door. We zullen wel moeten met vier gezinsleden met gevoelige huid. Ze zullen op een mooie aprildag dat er schoolsportdag is, misschien niet meteen verbranden, misschien met buitenspelen ook niet meteen, maar ook zonder verbranden kan er al behoorlijk schade aangericht worden. Schade in de zin van cumulatieve opbouw van kans op kanker. En aangezien we daar toch al een flink verhoogde kans op hebben, nemen we geen risico. Wat dan óók weer niet betekent dat we bij ieder half straaltje zon gaan smeren, maar bij buitenspelen met heel mooi weer gaan ze 's morgens in het vet, ja.
Ik denk wel dat teveel mensen dat gevaar onderschatten. Maar "niet verbranden" is helaas niet hetzelfde als "geen probleem", al is echt verbranden natuurlijk wel een hogere risicofactor. In het KWF-rapport dat Pelle aanhaalt, is sprake van wenselijkheid bij langdurige blootstelling aan zon. Drie uur buitenspelen is bij mij langdurige blootstelling. Sportdag op school ook.

Pelle

wat doe je ingewikkeld.
ik zeg,dank zij het smeren verbranden wij nooit,dwz ,als wij NIET smeren verbranden wij wel.
Er staat nergens dat iemand anders WEL verbrand als hij niet smeert.
Dus JA ,dat zijn JOUW woorden.

Valkyre

Valkyre

06-07-2011 om 19:17

Ook smeerders

Zoon van vier heeft een licht huidje, ik ook (en sproeten en moedervlekken - schijnt dat je daarmee meer kans hebt op melanoom), en man is lui, dus die smeert net als wij met F50. (Hoeft-ie er niet meer aan te denken). Hij smeert maar 1x per dag, bij veel zon 2x, wij minstens 2x per dag ('s ochtends na het ontbijt en na de lunch. Bij water en langdurig in de zon nog vaker.

Aan 't eind van de zomer heb ik meestal nog een restje van de tweede fles over. Of ik koop F30 voor de nazomer. Sinds mijn tienerjaren niet meer verbrand!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.