Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Als er een verhuizing voor de deur staat...

...gaat er plotseling van alles mis! Over 3 weken verhuizen we alle grote spullen naar ons nieuwe huis en de laatste tijd stuiten we op allerlei probleempjes in ons oude (huur)huis: kraan drupt (heeft dat 3 jaar lang nooit gedaan), ineens een waterplas in de garage door een lek met onbekende oorzaak, huissleutels kwijt (kopie), wasmachine heeft het begeven, een pinnetje van het slaapkamerraam-hendel is eruit gevallen en meer van die kleine dingen.
Vooral het feit dat m'n wasmachine het nu niet meer doet vind ik echt vervelend want met die hitte heb ik meer was omdat we 2, soms 3x per dag een schoon t-shirtje aantrekken, vaker douchen etc. Tijd voor een handwasje heb ik gewoonweg niet met 2 kleine kinderen. Vandaag werk ik maar Zwelgman gaat, zodra ik thuiskom, nog 'effe snel' een nieuwe machine kopen.
Klinkt dit bekend in de oren...?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik wil je niet ontmoedigen maar....

hier ging alles juist mis na de verhuizing. Het nieuwe huis bleek allerlei verborgen gebreken te hebben. Het leek of wel of het een na het ander ding kapot ging. Ze zijn bijv. wel vijf keer gekomen voor ze de nieuwe cv-ketel aan de praat kregen (de hele tijd gedoucht met koud water). Op een gegeven moment barstte ik zelfs in tranen uit terwijl ik met het cv-bedrijf belde, terwijl ik best wel een bikkel ben. Daarna werd ik door alle cv-mannetjes die langskwamen, medelijdend aangekeken en kreeg ik dingen te horen als: 'Maak u geen zorgen, mevrouwtje, het kom dik voor mekaar.'

Sterkte!!!! Misschien kunnen jullie een klusjesman inschakelen om even te helpen. De wasmachine wordt al opgelost. Wees een beetje lief voor jezelf de komende tijd.

Zwelgje

Zwelgje

03-07-2010 om 09:55 Topicstarter

Wij ook, liat

De zolder moet getransformeerd worden in slaapkamer en Zwelgman hoorde tijdens het klussen een harde kraak in de cementen vloer...dat is dus de 1e van misschien wel vele verborgen gebreken. Het huis is minstens 90 jaar oud maar in zeer goede staat. Miischien een beetje naïef om ervan uit te gaan dat je niks zal tegenkomen...

Er van uitgaan dat er van alles mis zal gaan,

helpt volgens mij wel. Als er hier iets kapot gaat (wasmachine oid), ga ik er altijd van uit dat er minstens nog twee dingen kapot zullen gaan. Meestal valt het dan mee wanneer er maar een ander ding kapot gaat.

Ga er dus van uit dat je nog minstens drie tegenslagen gaat krijgen.

Wat de wasmachine betreft...

wat de wasmachine betreft zou ik zeggen: lang leve internet. Wij hebben de vorige wasmachine gekocht via internet, met name op kieskeurig staan veel klant-meningen en eigenschappen. Vervolgens de goedkoopste (maar wel betrouwbare) leverancier gezocht die op korte termijn kon leveren. 2 dagen later had ik 'm in huis.

ik weet niet of je nieuwe huis dichtbij is en of je er al in kunt, maar in dat geval zou je de nieuwe wasmachine daar al kunnen laten afleveren. Hoef je daar niet meer mee te sjouwen.

wat de druppende kraan, lekkage en raampinnetje betreft, het is een huurhuis dus lijkt me iets voor de eigenaar? niet druk over maken, over drie weken ga je er uit en kan hij het oplossen. Tenminste zo zou het bij ons huurhuis destijds zijn gegaan. kwestie van hem even bellen.

sterkte, vervelend om deze tegenslagen te hebben als het zo warm is en je al zo veel op je bordje hebt liggen...

Gruffalo

Maxime.M

Maxime.M

03-07-2010 om 21:49

Wehkamp

Ik heb mijn droger, en een maand later de koelvries combinatie bij Wehkamp gekocht. Was in een half uurtje gepiept, even googlen, vergelijken en bestellen, soms kan dat zelf al de dag erop als je mazzel hebt.

Maxime

Zwelgje

Zwelgje

04-07-2010 om 07:55 Topicstarter

Drama

Zwelgman kwam thuis met de wasmachine die we wilden en sloot hem meteen aan. Ik vond de waterafvoerslang er niet zo stevig uitzien maar man verzekerde mij dat ie goed zat. Even een wasbeurt doen zonder kleren. Uurtje later doen we de garagedeur open.....we hadden ons indoor privézwembad met aangenaam zwemwater van 30°C. Er stonden juist een paar kartonnen dozen op de grond die we hadden gespaard voor de verhuizing.
Affijn, even een trekker erdoorheen en de stoffige garagevloer was uiteindelijk weer schoon en met het goede weer gelukkig ook snel droog.
En dit soort dingen gebeuren nou altijd op een verkeerd moment; ik stond op 't punt met vrienden uit te gaan.

Brianna F

Brianna F

04-07-2010 om 21:48

Wasmachines

Bij mij ook met een wasmachine. Alle volle verhuisdozen stonden al opgestapeld op de vloer. Ik ga even een boodschap doen en bij terugkomst lag de bijkeuken, kamer en gang vol water. Ook de verhuisdozen stonden in een laag water, en die zogen het vocht maar al te graag op.
Ik had een watervalletje van water dat de kruipruimte inliep, tezamen met de tijdschriften van de leesmap. Ik zag nog net de Donald Duck voorbij drijven. De pluizenfilter was uit de wasmachine geschoten en hij verloor al het water even hard als dat hij het innam en bleef innemen omdat de trommel never nooit het gewenste waterniveau bereikte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.