Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

19-01-2011 om 13:06

Alle meubels een nachtje in de tuin: hoe pak ik dat aan?

Begin februari krijg ik een nieuwe vloer. Ze zijn daar ongeveer 1,5 dag mee bezig.
Alle meubels beneden moeten dus naar buiten. Hoe pak ik dat aan? Ik weet nog niet hoe het weer wordt natuurlijk, er kan wel een pak sneeuw liggen, of heel hard gaan regenen.
Is het verstandig om eerst een zeil op het terras te leggen, de meubels erop en dan een zeil eroverheen? Of moet ik alle meubels inpakken in plastic? Gelukkig heb ik tuindeuren en kan alles daar makkelijk doorheen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

19-01-2011 om 13:27

Wat voor vloer?

Ik weet niet wat voor vloer je krijgt maar vaak is het wel mogelijk om een deel van de vloer te gebruiken voor opslag van de meubels. Eerst dus de meubels op een stuk oude vloer en als de nieuwe vloer op een ander stuk ligt dan kan je daar je meubels weer kwijt en kunnen ze weer verder. HEt is wel handig om een aantal meubelen weg te halen, maar een deel kan je dan ook binnen laten staan.

Mover

Mover

19-01-2011 om 15:43

Vraag even aan de vloerenlegger

Vraag even aan de vloerenlegger wat mogelijk is. Zij zullen vaker met dit bijltje hebben gehakt, en kunnen je vast tips geven.
Succes, groetjes, Mover

Buren?

Heb je geen buren waar je de boel een dag in de garage kan zetten?

Sancy

Sancy

19-01-2011 om 19:32

ik zie opeens een beeld uit mijn jeugd. Mijn ouders lieten nieuwe vloerbedekking leggen, en hadden daarom de 6-persoonsbungalowtent opgezet (zonder de slaapcabines, zelfs dat weet ik nog . In die tent werden de grootste stukken gezet, en daarna opgevuld met het kleinere werk.
Misschien een idee als je tuin groot genoeg is?

Puck

Puck

19-01-2011 om 20:04

En sancy...

... niet alleen je tuin moet groot genoeg zijn, je moet ook wel een grote bungalowtent hebben. Maar misschien is een waterdichte partytent met zijluifels ook een optie?

Guinevere

Guinevere

19-01-2011 om 20:43

Vocht trekt op

Ik zou never nooit mijn meubilair buiten zetten en laten staan, tenzij het van plastic is. Houten meubels kunnen wel krom gaan trekken van dat vocht. En verder kunnen er best beestjes in de kieren van je bank kruipen, brrr.
Binnen laten staan of bij de buren dus.

Sancy

Sancy

19-01-2011 om 20:43

Ha puck

"je moet ook wel een grote bungalowtent hebben."
Het kan maar zo zijn dat ze er een heeft, en anders misschien familie of buren heeft die er 1 willen uitlenen voor deze operatie. Het gaat om het idee.
"Maar misschien is een waterdichte partytent met zijluifels ook een optie?"
Natuurlijk! Zie, het heeft jou ook weer op ideeën gebracht Nu maar hopen dat ze de een en/of de ander heeft

Guinevere

Guinevere

19-01-2011 om 21:02

Partytent, nee

Dat vocht gaat als een tierelier vanaf de koude grond omhoog in zo'n partytent. Dan nog eerder die bungalowtent, maar dan wel met een gesloten kuipzeil.

Lou

Lou

19-01-2011 om 21:16

Niet doen

Ik zou het gewoon niet doen hoor, houten meubels in de tuin zetten. Inderdaad vanwege vocht en beestjes, ook onder zeilen en tenten wordt het toch klam 's nachts. Kan nooit goed zijn. Ik zou een optie binnen kiezen, en ook (zoals iemand al zei) advies vragen aan de vloerenleggers.

Huur een busje

Toen wij een nieuwe vloer kregen hebben wij alle meubels in de bus van mijn ouders gezet. Maar zo'n bus kun je natuurlijk ook gewoon huren bij een verhuurbedrijf.
Je meubels staan dan wel buiten maar in een afgesloten ruimte en je kunt de bus natuurlijk op slot doen.

Hendrika64

Hendrika64

20-01-2011 om 11:28

Zelf vorig jaar bij de hand gehad....

Hallo Lynna,

Wij hebben alles in de schuur gezet. En sommige dingen boven. De 3 zits bank heeft de vloerenleggen 2 dagen in zijn magazijn gezet. De spullen van de schuur hebben buiten gestaan. Het was veel werk, maar de vloer is schitterend en het hele huis is nu lekker schoon. Heeft wel even geduurd, alle stof lag ook boven op de 1e etage.

Marlou H.

Marlou H.

20-01-2011 om 16:21

Opslagcontainer

De buren hebben vorig jaar de vloer vernieuwd en hebben een opslagcontainer gehuurd. Is goedkoper dan een busje. Hij wordt voor je huis of op de oprit gezet en is afsluitbaar.

Succes.

Container is wel heel duur

vrees ik!
Wij hebben onlangs geinformeerd omdat we onze woonkamer en keuken (opnieuw) moeten laten stuccen. Kosten voor een opslagcontainer zijn rond de 500/550 euro. En dat voor 1 nachtje...
Wij kiezen dus maar voor HEEL HARD duimen dat het droog is, en zorgen er voor dat we 2 partytenten in de reserve hebben met een hoop plastic voor onze (nogal grote) bank en loveseat en eettafel, kan de boekenkast evtl nog wel in de garage, en sjouwen we de rest (eettafelstoelen, TVmeubel, planten, lampen etc etc) wel allemaal naar boven. Al is ook daar 1 kamer die opnieuw gestuct moet worden... dus het wordt wel proppen.
Meer dan 500 euro wordt me echter echt te gek, dan maar wat sjouwwerk

Mare

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.