Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Flora B

Flora B

25-01-2010 om 10:58

Al weer kapot! Kinderbroeken

Ik word gek........nu zijn dus echt alle broeken van mijn zoon stuk, en ja allemaal de linker knie.
Hij zit in groep 1 en kruipt de hele dag over de vloer is ook niet zo gek. Ik heb 2 wkn geleden 3 nieuwe broeken gekocht ( ik wou heel goedkoop, maar niet gelukt, toch nog dik 25 euro per broek) Ik zit te denken om er wat op te naaien, maar vroeger schaamde ik mij rot als mijn moeder van die rode appeltjes er op had genaaid.
Ik heb al zitten te denken om van andere spijkerbroeken wat af te knippen, maar ik heb ook geen naaimachine.... Iemand een idee?????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Markt(plaats)

Op de markt hebben ze vanalles om erop te naaien, met de hand. Is het geen idee om eens een flinke zak broeken via marktplaats te kopen? Of gewoon goedkoop van Zeeman. Dan baal je in ieder geval neit zo als het weer stuk is.

Mamvantwee

Mamvantwee

25-01-2010 om 11:16

Strijkapplicaties

Ik heb ooit op een toen net nieuwe broek van mijn zoon strijkapplicaties gestreken. Hele leuke: van dieren, de ene knie beest van de voorkant, op de andere knie beest van de achterkant gezien. Deze broek is daarna tijden lang favoriet geweest.

Overigens liet de applicatie na verloop van tijd wel een beetje los aan de randen en toen heb ik hem toch met (grove) steekjes handmatig vastgezet. Maar het voldoet nog steeds.

Bastet

Bastet

25-01-2010 om 11:37

Flora

Ik knipte stukken uit oude spijkerbroeken,en die zette ik op de kapotte broeken.En verder spijkerbroeken scoren bij Zeeman of via marktplaats!
Bastet

an mien

an mien

25-01-2010 om 11:39

Zoomband

Hoi ,

Ik herken je probleem maar al te goed en ik hou niet van aplicaties precies op de knie, wat ik doe is je keert de broek binnenstebuiten legt rondom het gaatje zoonband van de hema (dit is alleen lijm) daarop een stukje spijkerstof van een andere oude broek, natte lap erop en goed strijken KLAAR.
Ik kwam op dit idee door een vinginobroek waar dit opzat nieuw uit de winkel!!
Succes

Ann mien

Ef

Ef

25-01-2010 om 11:40

Textiellijm

Hier 2 jongens met regelmatig gaten in de knieen. Ik heb 1 spijkerbroek van mijn man in een goeie kleur opgeoffert (zitten vlekken in van een lekke balpen die ik er niet meer uitkrijg) en daar knip ik mooie rondjes of vierkantjes uit. Die plak ik met textiellijm op het gat. Als ik heel ijverig ben naai ik de randjes met de hand maar anders lijm ik de loslatende hoekjes na iedere wasbeurt weer vast. Staat nog best stoer ook.
Ik snap trouwens niet dat je niet kan slagen onder de 25 euro. Ik wil per spijkerbroek niet meer uitgeven dan 18 euro. (en dat is dan echt voor mijn doen een dure broek) en ik slaag altijd prima bij Hema, H&M, Vogele, uitverkoop bij Hennies rits, Landgraaf, Zeeman en de Wibra.

Maxime.M

Maxime.M

25-01-2010 om 12:04

Textiellijm ja!

Hoi,

Ik gebruik ook textiellijm en stukjes uit een oude spijkerbroek. Op de achterkant plakken dan zie je er aan de voorkant bijna niets van. Als je de broeken een beetje in de gaten houdt, dan kan je preventief gaan plakken, dus nog nét voordat er een gat komt. De lijm blijft flexibel en de broek is gewoon te wassen.

Maxime

p.s. bij mij (zelf dus!) is altijd de rechterknie stuk!

Polly Shearman

Polly Shearman

25-01-2010 om 13:46

Ja maxime

ik doe precies hetzelfde
Hier is oudste bijna 11 en nog steeds kapotte knieeen!!! gaat dat dan nooit over??
ik knip de broeken tegen de zomer gewoon af bij het gat en dan hebben ze weer een korte broek, Ik ben dol op afgeknipte spijkerbroeken.

groet, pol

Ilva

Ilva

25-01-2010 om 14:26

Broekzakken

Mijn middelste had een slecht motoriek en viel heel vaak als hij op het schoolplein aan het spelen was. Altijd kapotte broeken dus. Ik haalde van oude broeken de kontbroekzakken eraf en die deed ik dan op andere broeken op de knieen. Werkte prima. Gelukkig is z'n motoriek nu beter (en hij is ook wat ouder) en is het niet meer nodig. Ik naaide ze wel vast (met de hand) en dat was veel werk maar de lijm die ik had bleef gewoon niet goed zitten en applicaties vond ik altijd net te klein (kwam er naast een gat, ggrr).

Maxime.M

Maxime.M

25-01-2010 om 15:59

Polly

Hoi,

Het gaat niet over! Tenminste hier niet. Ik ben 40 en heb nog steeds kapotte knieeen. Niet met bijna nieuwe broeken natuurlijk maar tegen de tijd dat ie versleten gaat raken is mijn rechterknie altijd de klos en de rest van de broek kan dan best nog een hele tijd mee. Dus nu plak ik mijn broeken gewoon.

Maxime

merene

merene

25-01-2010 om 16:28

En anders

Ik weet of er een Jola Mode in jouw buurt zit, maar daar zijn de standaard-spijkerbroeken 5 euro. En deze zijn goed stevig. Dus dat scheelt nogal met 25 euro.

Guinevere

Guinevere

25-01-2010 om 21:05

Hier de rechterknie

Hier gaan de rechterknieën er altijd binnen een week aan. Echt erg. Wij plakken er stukken spijkerstof tegenaan, met bisonkit. Zoon is nu 7,5 jaar en er is nog niets veranderd in zijn knieënverslijtgedrag. Gelukkig vindt hij het niet erg dat hij altijd en eeuwig met een geplakte broek rondloopt.

Broekie

Broekie

26-01-2010 om 09:16

Spontaan idee

Terwijl ik dit draadje lees en bedenk dat bij dochter 2 ook altijd zo is (rechts), bedenk ik me ineens:als het kalf verdronken is, dempt men de put, oftewel: we gaan repareren als het kapot is.
Zou het een idee zijn om bij een nog hele broek aan de binnenkant een stukje stof te doen ipv na het kapotgaan aan de buitenkant? Iemand ervaring?

Engelandvaarder

Engelandvaarder

26-01-2010 om 11:26

Gaat over

Mijn zoon versleet zijn broeken op een gegeven moment ook zo snel. Ik knipte vaak uit een van de kapotte broeken een stapel rechthoekige lappen en stikte die dan over de knieen van de andere kapotte broeken, over de hele breedte van de pijp. Stond vaak heel stoer, vooral ribstukken op een spijkerbroek of andersom.
Mijn zoon is nu 9 en het gaat nu eindelijk beter.
Jose

Nely

Nely

26-01-2010 om 19:01

Ook hier

nog regelmatig kapotte broeken bij onze bijna 11 jarige zoon. Maar ik heb het geluk dat mijn moeder het leuk vindt om verstelwerk te doen, ben er zelf namelijk niet goed in. Is de broek echt teveel versleten op de knieën dan wordt er een bermuda van gemaakt.

Kleppen van broekzakken

Aan broeken zitten vaak 'loshangende versieringen' zoals kleppen en 'hamerlussen'. Die zijn hier al heel vaak afgeknipt en op de knieen terecht gekomen.

Gister dacht ik nog bij een broek ´o, ja dit zijn de eigenlijk de kleppen van de kontzakken´. Was alweer helemaal vergeten dat dat ooit gedaan was. Die zitten er al een hele tijd op en het lijkt of het zo hoort en de broek wordt er superstevig van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.