Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Akwaak zwemles iemand ervaring?

Ik ben op zoek naar een alternatief voor de "zwemlessen" (tussen aanhalingstekens want ik durf het vooralsnog niet zo te noemen; lessen, zie draadje hierboven ergens); Akwaak geeft zwemlessen in onze regio; is iemand hier toevallig mee bekend of ervaring?
Ook niet goedkoop, maar zoals ik het nu zie wel vaste instructeurs en kleine groepjes. Nu wordt dit ook door ons zwembad gezegd; vaste instructeurs maar daar komt in de praktijk niets van terecht. Hoe zit het daar?
Ben benieuwd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja!

ik zag al ergens anders je oproep voor de kosten van zwemles en twijfelde...zal ik het prijskaartje van akwaak neerzetten...ja/nee.

Maar goed. Wij hebben goede ervaringen met Akwaak. Onze jongste zoon heeft binnen veertien maanden A en B gehaald en altijd dezelfde instructrice gehad. Wij hebben het als prettig ervaren, maar wel als kostbaar.

groetjes van Purk

heli

heli

08-11-2010 om 17:00 Topicstarter

Ha purk

Ik had toevallig vandaag nog een berichtje aan je geschreven in 'zorgenkinderen'
Zoals ik in het draadje al schreef; ik heb heel wat over voor het leren zwemmen. Vind ik echt heel belangrijk, was 'vroeguh' zelf een echte waterrat, heb alle die diploma's die je kunt bedenken, ben zelfs nog echte strandwacht geweest en weet gewoon dat het heel belangrijk is dat je kunt zwemmen. Bovendien wonen we tegenover water.
Maar dan moet ik wel 'waar' voor mijn geld krijgen en dan moet mijn zoon er ook een goed en vooral veilig gevoel bij hebben. Dat heeft hij nu wel, hij is zelfs wat overmoedig, maar dan is een van ons erbij. Hoe dat straks gaat...
Dus goede ervaringen met Akwaak, dat klinkt goed. Moet ik wel meteen een heel stuk rijden. De lestijden ben ik niet erg blij mee, maar ik denk dat ik ze maar es ga bellen voor meer info. Hadden jullie in jullie woonplaats les?

Heli

wij hadden les in de Twijn. Klein badje en daar maakte ik me wel zorgen om....kan die zometeen dat hele eind wel zwemmen? Maar dat lukte prima.

Hij heeft altijd op zaterdagochtend gelesd. Her rottige was dat het afzwemmen in Zwartsluis of all places was. Daar moest je ook proefzwemmen etc. Dus dat was een paar weekenden toeren. Maar goed....ik was allang blij, want oudste heeft drie jaar over A en B gedaan.

Oudste heeft trouwens gelesd bij de CALO op Windesheim. Wordt er les gegeven door studenten. Op zich prima, maar achteraf zou ik er voor oudste niet meer voor gekozen hebben.

En nu ga ik even kijken in zorgenkinderen!

groetjes van Purk

Nog even...

ik zie dat ze ook lesgeven in W. misschien is dat ook wat, qua afstand is dat hetzelfde, denk ik zo ongeveer.

groetjes van Purk

wwww.akwaak.nl en dan even kijken bij vestigingen

Hier ook.

Ik ben een beetje wisselend over Akwaak.
Mijn zoon met autisme heeft zijn A-diploma gehaald bij Akwaak en zwom in een klein groepje met maximaal 4 kinderen. De zwemjuf was een geweldig leuke meid, had precies de goede aanpak, werkte met picto's ed. Hij zwom in de IJsselbolder en de overgang voor het afzwemmen in Zwartsluis ging prima!
Mijn dochter zwemt nu sinds vorig jaar september en is inmiddels van zwembad verhuisd omdat in de Twijn niet meer gezwommen mag worden. Helaas is ze nu aan de 3e juf toe en dat vind ik wel balen. Haar eerste juf was geweldig, helaas! Ik weet niet of je in Zwolle gaat zwemmen of ergens anders in de regio? Het systeem is wel prima en de groepjes ook mooi qua grootte (tot nu toe maximaal 8).
De administratieve afhandeling ed is prima, als je belt met een vraag word je snel geholpen.
Succes!

Jippie

Jippie

10-11-2010 om 09:40

Akwaak

Hier ook goede ervaringen met Akwaak in de IJsselbolder-Zwolle.
Ook een prettig systeem van dagen inhalen: als je een les niet kan, dan kan je online die les voor een ander moment reserveren en inhalen.

heli

heli

10-11-2010 om 09:51 Topicstarter

Dank

voor jullie reacties!
Ik wacht eerst de reactie van het zwembad af op de brief die ik vandaag nog op de post zal doen. Maar dit klinkt wel goed. Inderdaad veel geld, maar alleen al die kleinere groepen en een (min of meer) vaste instructeur is voor mij al bijna genoeg om het als een serieus alternatief te zien.
De zwembaden zijn wel ver weg, maar daar valt qua tijd en vervoer misschien wel wat voor te regelen.
Ik zou alleen niet zo snel naar Zwolle gaan, maar naar een ander bad in de regio. Het is allemaal bijna even ver en dan is Zwolle qua verkeersdrukte het minst ideaal.

En k.ersje; de zwemlesmethode verschilt denk ik ook niet zo heel veel met die ons zoontje nu krijgt. Maar in het zwembad waar hij nu lest is het zo'n zooitje (zie draadje kosten zwemles) dat ik graag naar iets anders uitkijk. En dat bijhouden op internet; dat hoeft van mij ook niet zo nodig, maar het dwingt de juf/meester wel om na te denken over de voortgang van je kind en om dit kenbaar te maken. De juffen die ons zoontje nu heeft hebben geen idee, kennen zijn naam niet eens, laat staan dat ze iets weten over zijn voortgang. Vandaar uitkijken naar iets anders.

heli

heli

10-11-2010 om 09:56 Topicstarter

K. ersje

oh ja, daarnaast zal het zeker per kind verschillen. Helaas is mijn zoon motorisch gezien (nog) niet zo'n hoogvlieger, gebruikt hij zwemoordoppen dus hoort hij in het bad minder goed en heeft hij waarschijnlijk een stoornis binnen ASS (of in ieder geval vele kenmerken daarvan; we doen er alleen nog niets mee qua diagnose oid).
Ik weet nu al dat hij zijn diploma niet binnen de gemiddelde tijd van een jaar zal gaan halen; hij zit al sinds eind augustus in het eerste groepje.

heli

heli

10-11-2010 om 17:00 Topicstarter

K.ersje

Meteen de goede keus maken zit er dus al niet meer in; ik schreef al dat we nu nogal wat problemen hebben bij de zwemlessen.
Zie de rest van het draadje en het draadje over de kosten van zwemles.
Jammer dat ik niet bij je in de buurt woon. Althans qua zwemles dan, ik woon hier verder prima!

Janna3

Janna3

10-11-2010 om 18:27

Alternatief

Heli, jij woont toch in Kampen? Heb je de zwembaden van Genemuiden of Zwartsluis al overwogen? Daar wordt ook in kleine groepen lesgegeven (ong. 10 kinderen) met een vaste badmeester/juf. Afgezien van ziekte natuurlijk. Ik heb zelf de kinderen in Genemuiden op les gehad en ik vond het er heel prettig. Onze oudste was motorisch heel zwak en had ook oordoppen. Regelmatig miste hij lessen omdat hij weer eens een loopoor had. Hij heeft naast zijn reguliere lessen veel prive-lessen gehad, gewoon een half uurtje eerder. Heel bijzonder, we hoefden daar niets extra's voor te betalen. Uiteindelijk heeft hij in 17 maanden zijn A gehaald.
Ook tijdens het diploma-zwemmen werd rekening gehouden met beperkingen. Zo kwam een autistisch jongetje voor de derde keer niet door het gat. Toen bedacht zijn juf dat tijdens zijn zwemlessen het gat aan de andere kant van het zwembad lag. Het examen werd stilgelegd, het gat werd verplaatst, het jongetje zwom er in 1x door en de rest ging weer verder.
De lessen zijn daar ook niet duur, de laatste keer (2 jaar geleden) betaalde ik 25 euro voor 4 weken, 2x een half uur les.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.