Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ajvar (paprika-achtige saus)..warm of koud?

Ik heb hier een pot in de voorraadkast staan met Ajvar, een soort paprika-saus. Ooit eens gekocht in het kader van weer eens iets anders. Er staat dat het lekker is bij gehaktballetjes. Dat lijkt mij ook. Alleen vraag ik me af of de idee is dat je het koud serveert bij gehaktballetjes als bv borrelhap of dat het de bedoeling is dat je het opwarmt, en bv bij het avondeten eet?. Wilde vanavond iets met gehaktballetjes maken, vandaar...

Iemand met verstand van zaken? Op de pot staan alleen maar dingen in een voor mij onleesbare taal, en vna internet word ik ook niet snel wijzer..

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

14-09-2010 om 13:38

Allebei

Dat kan allebei, waar je maar trek in hebt dus! Ik gebruik het zelf meestal als smaakmaker door bv. een tomatensausje. Of een flinke schep door een bakje creme fraiche.

IngridT

IngridT

14-09-2010 om 13:46 Topicstarter

Wow!

Dat is snel Guinevere...Dank! Is het te overheersend van smaak om 'puur' te eten? (het is nl best een grote pot...)

Heb volgens mij nog een bakje zelfgemaakte cr fraiche in de vriezer staan. creme fraiche is altijd in huis. Dat wordt wel wat vanavond!

Ingrid

Guinevere

Guinevere

14-09-2010 om 13:51

Snel ja

Ja, nu je het zegt, ik was best snel! Dat heb je als je vanwege de regen de hele tijd OO afspeurt op zoek naar spannende draadjes.
Er zijn 2 types ajvar, de heftig pittige en een mildere versie. Ik vind het zelf gemengd wat lekkerder, het is anders wel errug....paprika. Anders maak je er een project van, kijken wat het beste in de smaak valt???

IngridT

IngridT

14-09-2010 om 14:07 Topicstarter

Okee.enne...zelfgemaakte craime fraiche in de vriezer?

ik bedoelde natuurlijk zelfgemaakte tomatensuas in de vriezer. De creme fraiche komt uit de winkel & staat gewoon in de koelkast

Ingrid

Wilma

Wilma

14-09-2010 om 14:26

Haha

Ik vond dat wel al heel huiselijk klinken en was al nieuwsgierig naar de zelfgemaakte creme fraiche in de vriezer .

Wilma (onderweg naar het meubelmakerdraadje ...)

notje

notje

14-09-2010 om 18:28

Mmmm

Lekker,maar ik eet het alleen koud.Ik gooi het ook wel door een warme pastasus.Het lekkerste vind ik het met een beetje mayo als dipsaus.

reina

reina

14-09-2010 om 21:06

Ajvar , mmm!

Ajvar, voor mij dé smaak van (vroeger) Joegoslavie, daar leerde ik het kennen en tegenwoordig in Kroatie eet ik het graag. Ik ken het koud gegeten bij gegrild vlees.

Mayte*

Mayte*

14-09-2010 om 21:29

O.a. op een broodje

Man's favoriet, een broodje met ham, kaas, ajvar en komkommer. Het staat hier vaak op tafel als smaakmaker bij de wat meer mediterrane gerechten.
Verder doe ik hier en daar wel eens een schep in een saus die wat extra's kan gebruiken.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-09-2010 om 01:51

Lekker

Net waar je zin hebt inderdaad. Ik ken het uit Slovenië. Ik doe ook wel eens een likje in een bepaald gerecht, in de chili bijvoorbeeld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.