Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Polly Shearman

Polly Shearman

10-07-2009 om 16:04

Airco in auto? ja of nee


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angie

Angie

13-07-2009 om 23:59

Mwah primavera

Ik heb zelf een andere ervaring. Laten we voor het gemak er dan maar vanuit gaan dat de waarheid in het midden ligt, dus dat het geen barst uitmaakt, zoals hier gesuggereerd wordt:

http://www.consumerreports.org/cro/cars/tires-auto-parts/car-maintenance/get-the-most-mileage-for-your-fuel-dollars-406/index.htm (zie blok met mythbusters).

Omdat mijn auto en dus airco al wat ouder zijn, bijna 11 jaar, is de airco misschien wel wat inefficienter dan wat er nu ingebouwd wordt. In ieder geval vind ik met wapperende haren in de auto prettiger dan in een benauwd hok met airco aan. Het heeft wel wat feestelijks en vakantie achtigs, zo met open ramen rijden

Angie

Primavera

Primavera

16-07-2009 om 00:16

Geen idee angie

Misschien hangt het van het soort auto af waarmee getest is, hoeveelheid ramen open, enz. Of hoe er met de airconditioning wordt omgegaan. Niet te groot temperatuurverschil vergeleken met buiten. Eerst de lucht recyclen totdat de auto op temperatuur is ipv steeds nieuwe aangevoerde lucht te moeten verwarmen...
Wij hebben twee auto's één met en één zonder airconditioning. Mijn ervaring met open raampjes is dat me er dan toch eigenlijk teveel wind achter bij de kinderen terecht komt. Bovendien is een ritje in de hete zomer goed om gelijk onder de douche te duiken bij thuiskomst om het zweet af te spoelen. Dat is dan toch ook niet goed voor het milieu, vooral niet als er meerdere mensen in zo'n auto zitten.
Kortom ik heb liever een auto met airconditioning die ik kan aanzetten als het nodig is. Gewoon een kwestie van er een beetje verstandig mee omgaan. Er zit ook een uitknop op zo'n ding en je kunt de sterkte regelen.
Iets anders wat tegenwoordig vaak op auto's zit, waarvan ik niet dacht dat onnodig was, maar ik nu niet meer zou willen missen, zijn de afstandssensoren achter. Niet voor het inparkeren, daarvoor begin ze veel te vroeg te piepen en kan ik ook prima zonder. Maar als waarschuwingssignaal wanneer iemand en dan vooral een klein kind nog even snel achter je auto langsschiet terwijl je achteruit manovreert. Ik denk dat als dat bij de standaarduitrusting gaat behoren het nog heel wat ongelukken kan helpen voorkomen.
Groetjes Primavera

Angie

Angie

16-07-2009 om 06:54

Ik weet het ook niet....

Maar wat ik wel merk, is dat als ik op de snelweg rijd en de airco aanzet, ik dat voel aan de motor en gas bij moet geven om net zo snel te blijven rijden. Als ik op de snelweg rijd en de raampjes opendoe, dan gebeurt er niets met de snelheid en hoef ik geen extra gas bij te geven....

En die open raampjes....die helpen meteen bij het achteruit rijden, want dan hoor je eventueel kinderen aankomen (onze straat is in een circle gebouwd en ze crossen hier behoorlijk hard natuurlijk vlak achter de auto's op fietsjes voorbij.....)

Tja, het blijft behelpen met een oude auto...

Angie

Polly Shearman

Polly Shearman

16-07-2009 om 11:38

Gekocht

Ik heb vanmorgen dus de dacia gekocht ( incl airco) met als voorwaarde dat ze mijn oude bak adopteren en alles kosteloos verhelpen als hij weer wat kuren krijgt, zodat ik daar toch met een veiliggevoel mee rond kan rijden de komende 3 maanden.
Vandaag hebben ze er al wat aan gedaan, en ik moest voor het tanken ook een goedje in de tank gooien, hopelijk is het sputteren enz nu verholpen, zo niet mag ik er direckt mee langs komen.
Nu durf ik het wel aan.... !
en over de arico! hij HOEFT niet aan natuurlijk, dat is nog altijd een keuze, met dit weer als we lang moeten rijden lijkt het me wel prettig vooral op de snelweg want met ramen open vind ik op de snelweg echt neit fijn.
We zullen wel zien hoe het ons bevalt, misschien wil ik ook nooit meer iets anders straks.
groet, polly

Tirza G.

Tirza G.

16-07-2009 om 16:52

Angie

Wij hebben een auto van 14 of 15 jaar (ofzoiets) oud en ruim 500.000 op de teller en de airco is bij ons echt een belasting van/voor de auto. Als ik de airco inschakel, verlies ik vermogen. Heel duidelijk merkbaar. Het is nog een diesel ook, zo'n ouwe die het niet van pit moet hebben , en echt, dat merk je goed.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.