Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ahhh! --> filodeeg uitvouwen voor loempia's, hoe?

Rondom oud en nieuw stond er op dit forum een recept voor loempia's. Gemaakt.. alles ging goed tot ik het filodeeg uit diepvries haalde, naar aanwijzing op het pak ontdooide, openmaakte ... en toen kwam ik uit al die plakjes geen wijs.. alles scheurde of ik dubbel dikke plakken of dubbel dik en dubbelbreed. Ik probeer het pak te lezen maar kennelijk heb ik een leesbril nodig maar volgens mij staat er niet echt een aanwijzing op.

Kan iemand mij op weg helpen met het uitpakken van het deegpakket ?? Graag!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

21-01-2011 om 17:31

Hmm

Ik weet dat je het moet ontdooien onder een vochtige theedoek, omdat het snel uitdroogt doordat het zulke dunne plakjes zijn.
Wat je nu nog moet............ik kan je niet verder helpen helaas.

Oud, oud en nog eens oud

Waar heb je ze gekocht? Het filodeeg dat jij gekocht hebt is oud brokkelig en uitgedroogd. Heb ook altijd dit probleem gehad, grote ergernis idd! Totdat ik stopte ze bij de AH, enz te kopen waar ze in het vriesvak liggen totdat die enkele klant die ze wil ze koopt. Ik begon ze te kopen bij de grote Chinese supermarkt hier in Rotterdam. Heel vers. Nooit meer last van gehad!

Hmmm

Ik heb het gisteren gebruikt voor een hartige taart. Ontdooien ging bij het eerste pak van 5 prima. Het tweede pak was misschien toch oud of heeft te lang op het aanrecht gestaan (had ik pas nodig nadat ik de vulling op de bodem had gelegd) want daarvan braken er twee in drie stukken. Voor de taart niet erg, voor loempia's wel. Ik maak zelf trouwens liever loempia's van eigen gemaakt deeg. Heb je niet die heel knapperige loempia's, maar die vind ik juist minder lekker.

Kim30

Kim30

03-02-2011 om 15:39

Loemiavellen

Waarom gebruik je geen loempiavellen ipv filobladerdeeg? Dat is heel makkelijk te gebruiken, is lekker knapperig, niet duur (40 vellen in een pak) en is minder vet na het frituren. Filobladerdeeg is nl een dun soort bladerdeeg, dat "vreet" olie. Je kan het bij een toko kopen of zoals hier gewoon in de supermarkt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.