Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Agenda voor het hele gezin

Al langere tijd ben ik op zoek naar een agenda waar ik alles voor onze hele gezin in kan bijhouden. Nu werd ik door een vriendin gewezen op de Design Agenda van Geeke Voortman. De editie voor 2012 is te verkrijgen via Jaylen Books zag ik net.

Maar nu is mijn vraag eigenlijk of iemand ervaring heeft met de editie van 2011, want deze kom ik nergens meer tegen.

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

10-06-2011 om 14:55

Maar....

Als je alles bijhoudt voor het gezin is een schooljaaragenda veel makkelijker, vind ik. Ik krijg aan het begin van het schooljaar van de scholen van mijn kinderen alle belangrijke data die ik gelijk noteer in die agenda, ideaal.

Marie

Marie

10-06-2011 om 15:14

Ouders Online gezinsagenda?

Hallo
Misschien is de Ouders Online gezinsagenda iets voor jullie?
http://www.ouders.nl/mdiv2010-agenda2011.htm
Trouwens zelf vind ik een agenda daarvoor onhandig. Wij gebruiken een familie notitie kalender. Deze hangt bij de eettafel, zodat we allemaal snel kunnen zien wat er die week moet gebeuren.
Eerst hadden we altijd deze:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/familie-notitie-kalender-6-personen/1001004005480619/index.html
En nu een met bladen die je per week moet afscheuren. maar daar kan ik nu zo gauw geen plaatje van vinden.
Groetjes

Janna3

Janna3

10-06-2011 om 16:19

Eens met marie

We hebben ooit een jaar een agenda gehad, maar dat ding lag nooit op de goede plek. Nu hebben we een kalender in de keuken hangen. Daarnaast heb ik een ruime agenda waarin ik ook de belangrijke afspraken van mijn gezin noteer. Die kan ik overal mee naar toe nemen. De familyplanner beslaat trouwens 18 maanden, zo heb je een ruime overlap.

Prakje

Prakje

10-06-2011 om 19:30

Google agenda

Na jarenlang verschillende agenda's en kalenders geprobeerd te hebben, zijn we hier overgestapt op de online kalender van gmail. Voor elk gezinslid (5 stuks) een eigen kleur aangemaakt, en een kleur voor school, een voor het hele gezin etc. Wekelijks maak ik een afdruk voor de nieuwe week, die hangt op de koelkast.

De schoolkalender neem ik gelijk over en alles staat keurig netjes op een papier.

We kunnen nu altijd en overal bij de agenda, er is altijd wel een internettoegang te vinden. Echt super handig en vooral heel erg gratis

grt Prakje

Biene M.

Biene M.

10-06-2011 om 20:28

Ook

Hier ook de google agenda!

NaShA

NaShA

10-06-2011 om 21:36

Waar vind ik die?

google agenda...

Biene M.

Biene M.

10-06-2011 om 23:16

Zie ook draad in htk

http://tinyurl.com/y8p3wpb

Brianna F

Brianna F

11-06-2011 om 09:48

Whiteboard

Ik zweer nog steeds bij een whiteboard op de keukendeur. Zelf ingedeeld in weekvakken van boven naar beneden, met van links naar rechts een vak voor iedereen. Elk kind schrijft haar afspraken erin op. Elke ochtend is onze eerste blik op dat board om te zien wie waar is en hoe de rest van de week eruit ziet.

Google

Hier ook Google: die print ik uit en hang op voor het overzicht. Dat is dan ook de enige plus want ik kan dat ding niet meenemen in m'n tas. Daar heb ik nog geen oplossing voor. Overigens heb ik liever nog meer overzicht: nog meer maanden zichtbaar en m'n oog viel op de mogelijkheid om je eigen behangrol te laten maken. Hier dus in de vorm van een agenda van 12 maanden (of meer). Op een bord mdf plakken en in de keuken tegen de muur aan. Kan ook niet mee in de tas.. is wel nog overzichtelijker.. dus nee, nog geen afdoende oplossing.

Lynna

Lynna

11-06-2011 om 13:50

Google agenda printen

Ik heb in mijn Google Agenda ook allemaal handige kleuren, maar die zie ik niet als ik hem print. Terwijl ik niet de optie zwart wit heb aanstaan. Hoe is dat bij jullie?

Belle Époque

Belle Époque

11-06-2011 om 14:31

Google printen

Dat van die kleuren valt mij ook op... Zonde!
Ik printte hem net uit (voor de hele week) en toen viel er telkens een stuk van de onderkant af!
Ik heb hem vervolgens in de "agenda-stand" gezet (hij staat standaard op kalender), op afdrukken gedrukt, het schermpje daarna opgeslage als PDF-file (zo staat het ook standaard ingesteld) en dan print hij wel goed. Maar ook dan zonder kleurtjes, terwijl ik dat juist wel handig vind.

Maar goed, dan maar even een accentstift eroverheen halen...

Biene M.

Biene M.

11-06-2011 om 14:46

Onderweg

Dat is inderdaad een probleem. Ik heb een tijdje geprobeerd op mijn telefoon naar de google agenda te gaan als ik een afspraak moest maken bij de fysio, maar dat was te omslachtig. En ik kan hem ook niet synchroniseren met mijn werkagenda in outlook. Dus moet ik veel handmatig bijwerken en zo gaat er weleens wat mis... De beste oplossing zou denk ik een persoonlijke secretaresse zijn. Of een echte smartphone met agenda die zowel met google als met outlook gesynchroniseerd kan worden (bestaat dat?)

Belle Époque

Belle Époque

11-06-2011 om 15:09

Smartfoon

Ik heb zo'n smartphone die op google werkt, maar hoewel ik de dingen wel van Google naar de telefoon kan synchen, krijg ik de telefoonagenda niet terug naar Google, ontdek ik net...

Ik schreef het net nog in het planner-topic dat ik gisteren heb geopend: het hart van alles is mijn eigen, papieren agenda. Wat relevant is zal ik op google zetten (kan eventueel ook via het internet van mijn smartphone) en met één druk op de knop synchroniseer ik dan de telefoonagenda met google.

De "agenda voor gezin" (ik realiseer me nu pas hoe zeer mijn topic in HTK overeen komt met dit topic) print ik dan uit via de laptop vanuit google.

Als je Android hebt: ik heb een standaard agenda, maar als widget gebruik ik Android Agenda Widget, te herkennen aan een roodwit pictootje met AAW erop. Het is even een avondje spelen en experimenteren, maar je kan hem zelf naar eigen smaak instellen.

Van de IPhone weet ik het niet.

Mijn papieren agenda is i.i.g. het brein van alles. Van daaruit ga ik online google invullen, en vervolgens synch ik de telefoon. Als ik een afspraak bij bijvoorbeeld de tandarts moet maken, gebeurt dat dan ook in de papieren agenda.

Belle Époque

Belle Époque

11-06-2011 om 15:24

Aiaiaiaiaiai..............

Vergeet mijn verhaal maar. De telefoon syncht wel degelijk terug naar google!!!

Ik ga nog even doorspelen voor ik weer ga blaten, want dit schiet niet op... Sorry!

Belle Époque

Belle Époque

11-06-2011 om 15:25

Aiaiaiaiaiai..............

Vergeet mijn verhaal maar. De telefoon syncht wel degelijk terug naar google!!!

Ik ga nog even doorspelen voor ik weer ga blaten, want dit schiet niet op... Sorry!

@driana

@driana

12-06-2011 om 09:27

Iphone!

ik heb ook lang getopt met agenda's in huis.

Nu gebruik ik een IPhone en dat werkt perfect. Hij synchroniseert prima mijn Google en apple agenda. Aanpassingen in mijn telefoon worden direct doorgevoerd in de Google agenda en andersom.

Mijn man heeft een Nokia smartphone en daar werkt het synchroniseren toch moeilijker mee.

Ik vind het trouwens een supertip om de google agenda uit te printen en dat op de koelkast (in ons geval) te hangen. Alleen jammer van de kleurtjes!

margje van dijk

margje van dijk

12-06-2011 om 11:17

Niks printen

Ik print niks, sinds ik mijn Android telefoon heb met daarop mijn google agenda die synchroniseert met de Outlook agenda van mijn werk.

O, hoe heb ik ooit zonder kunnen leven. Ik heb alles nu overal staan: op werk-PC, thuis op de laptop en op m'n telefoon. Waarom zou ik in vredesnaam nog dingen uitprinten? Papieren agenda's lopen hier altijd achter. Voor de laatste stand van zaken moet je toch weer in je telefoon kijken. Dus ik doe het niet meer, ik kijk 's ochtends wel even in mijn telefoon

Margje

Fiorucci

Fiorucci

12-06-2011 om 11:44

Maar margje...

Of je papieren agenda up to date is, ben je toch zelf bij?)

Lynna

Lynna

12-06-2011 om 11:53

Kinderen kijken niet in mijn telefoon/screendump

Ha Margje, ik hoef het voor mezelf ook niet te printen. Het gaat me er meer om dat mijn kinderen weten wat er die week op de planning staat. Ze kunnen in principe toegang krijgen tot mijn gmail agenda, maar da's lastig. Een printje op de koelkast is dan veel effectiever.

Wat ik gister gedaan is is een screendump gemaakt. Dan print ie wel de kleurtjes.....

Belle Époque

Belle Époque

12-06-2011 om 13:30

Printen

Printen wil ik wel, aangezien ik momenteel druk bezig ben met een grondige gezinsreorganisatie. Er moet hier meer RustRegelmaatEnwatwasdieandereookalweer komen, meer structuur, meer regels. We hebben een paar tropenjaren achter de rug en nu er meer rust is in ons huis, merken we dat we dat nodig hebben. Van die stomme basisafspraken zoals "wanneer is het kameropruimenstofzuigdag" en "wie heeft de beurt om de hond uit te laten".
Gisterenmiddag hebben we gezinskrijgsraad gehouden en afspraken gemaakt. En vervolgens ben ik die al die regels en afspraken gaan verwerken in de kalender, gecombineerd met de afspraken in de agenda. Het was best nog lastig om die vaste dingen als "hond uitlaten" wiskundig aan te pakken omdat ze ook bij hun vader zijn, maar google kon dat uitstekend aan, merkte ik al gauw.
En het printje hangt inmiddels aan de deur, want het is voor mij dan wel handig om het in Google en mijn telefoon te hebben, maar voor de kinderen is het slimmer om het altijd te kunnen inzien zonder eerst computers te moeten opstarten (en met een telefoon doen ze niks).

Tot nu toe werkt het uitstekend, er was vanmorgen geen gesteggel wie de hond moest uitlaten!

Belle Époque

Belle Époque

12-06-2011 om 13:58

Lynna

Screendump... Goed idee, dank je!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.