Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

costa

costa

09-06-2009 om 16:25

Afscheidscadeautje juf

De klas van dochter gaat van groep 4 naar groep 5. als klassenmoeder lijkt het me wel leuk om namens de kinderen iets te geven aan juf(ben weer erg op tijd....). Maar wat??!! Iemand een leuk idee? Het liefst niet te duur en met inbreng van de kinderen.
Alvast bedankt voor het meedenken!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

09-06-2009 om 16:31

Wat hier succes was

met de verjaardagen van de juffen waren persoonlijke theedozen.
Elk kind kreeg een kopietje van de omtrek van een theezakje hoesje (tja hoe zeg je dat?). Dat versierde elk kind gewoon thuis, theezakje naar eigen keus erin en dat inleveren bij klassemoeder. Met elkaar hebben de kinderen met de klassemoeder de theedoos versierd en beschilderd. Alle zakjes erin, mooie mok erbij en echt het was superleuk en simpel en goedkoop.

Jetske

Jetske

09-06-2009 om 16:37

Hier op school

is het een jaarlijks terugkerend iets. Een paar ideetjes:
Een niet al te dure houten kist (Gamma bijv) en daar de kinderen met verf hun handafdruk met naam op laten zetten. Kist kan gebruikt worden voor diverse dingen. Natuurlijk kan dit ook kleiner kistje en dan met vingerafdrukken en naam.
Een goedkope klok, openmaken en op de wijzerplaat de kinderen hun naam en eventueel een boodschap laten schrijven. Voor in de klas.
Bij ons op school hangt ook een rolgordijn voor het raam van het gymlokaal met handafdrukken en namen erop. Wordt misschien wat duurder.
Een kleurig kunstwerk(je) laten maken. Er zijn vaak veel plekken op school waar wel zoiets kan hangen.
Er zijn van die mokken met speciale verf bijgesloten; alle kinderen hun naam erop laten zetten. Moet daarna even in de oven (vaak te koop bij Kruidvat voor een paar euro).
Met dezelfde verf kun je ook een (witte) vaas laten bekladden/beschrijven. Bloemetje erin.
Ik denk nog verder.
Succes!
Jetske

De beroemde bos bloemen

Koop een goedkope vaas en vraag van ieder kind 1 bloem. Die kunnen ze zelf knutselen, of kopen, of in de tuin plukken, wat ze maar willen. Voeg alle bloemen samen tot 1 groot boeket in de vaas en klaar ben je.
Tip: probeer niet iets "voor de eeuwigheid" te maken. Veel juffen krijgen ieder jaar twee keer iets (bij het afscheid en vaak ook nog op de verjaardag cq juffendag) en als ze echt alles zouden moeten bewaren/ophangen, moeten ze haast een stuk aan hun huis/lokaal bouwen.

Bos bloemen +...

die ga ik ook doen, de beroemde bos bloemen. Ik heb de vaas (wit melkglas) al gescoord, en om eea toch een 'persoonlijk' tintje te geven laat ik alle kinderen met glasverf hun naam op de vaas schrijven (even op een middagje dat eigen juf op cursus is, moet ik nog even uitpluizen). Als juf de vaas aan barrels wil laten vallen is er nog geen man overboord, hij was maar eenpaar euro...

klaar.

Ingrid

costa

costa

09-06-2009 om 17:16

Wat leuk!

Wat een leuke snelle reacties! De theedoos heeft juf al eens gehad weet ik dus die valt af, hoewel ik dat toen ook een heel leuk cadeau vond!
Ideetjes blijven welkom hoor!

Spel

een spel of een boek waar alle kinderen iets in kunnen schrijven?
Hier werd de verjaardag van de juffen altijd aan het eind van het jaar als afscheid gevierd, in de onderbouw dan. En dan zamelden we wat klein geld in en daar werden dan leuke dingen voor in de klas voor gekocht. Elk jaar mochten 2 andere juffen hun verlanglijstje indienen. Was een groot succes.
De juf van groep 4 hebben we een (knutsel) schort gegeven waarop elk kind iets geschreven had, ze heeft het nog aan!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-06-2009 om 19:50

Vriendenboekje

De klas van mijn dochter heeft vorig jaar een vriendenboekje ingevuld. Juf vond het erg leuk, vooral omdat het door de kinderen is gedaan.

Dendy

Hier

maken alle kinderen op A4 formaat een tekening/knutselwerkje of wat ze er maar mee willen doen. Dan inbinden en de juf heeft een heel leuk, persoonlijk boekwerkje.... altijd een succes en gemaakt door de kinderen.

costa

costa

11-06-2009 om 09:09

Ik denk

dat we voor het beschilderen van de vaas gaan en de kinderen allemaal een bloem laten meenemen. De andere ideeën houd ik in mijn achterhoofd, volgend jaar weer een afscheid!
Bedankt voor de reacties!

En voor een meester (kleuterklas)?

Ha,

Ben voor het eerst klassenmoeder bij onze jongste en die heeft een meester in groep 1, het is een tijdelijke klas en hij is volgend jaar ook niet meer op school.
Maarrrr wat is nu een leuk cadeau voor een man? Liefst iets geknutseld natuurlijk.

Groetjes,
Anne

Gelijkberechtiging

Mannen houden ook heeeel erg van bloemen hoor

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.