Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Elisabeth

Elisabeth

24-02-2010 om 15:03

Afmeting kofferbak stationwagon

Wij hebben nu een Renault Megane Break (station wagon)en zijn op zoek naar een andere stationwagon.
De diepte van de stationwagon is voor ons van groot belang en aangezien je in de brochures alleen het literformaat terug vindt hoop ik dat jullie me kunnen helpen.

De diepte moet in ieder geval 85 cm, dit moet ook op de hoogte van 75 cm zijn.
Hierbij moet natuurlijk rekening gehouden worden dat de bank vaak schuin staat waardoor het vloeroppervlak wel dieper is dan 85 cm maar effectief gezien kan je er niet iets plaatsen van 85 cm diep x75 hoog.
Als ik zo naar de modellen kijk is vaak de achterruit erg schuin, het lijkt me dat je hierdoor niet die diepte hebt op die hoogte maar misschien zijn er wel automodellen bij wie dit wel is en is het meer gezichtsbedrog.

Wie wil thuis gaan meten en de afmetingen vertellen. Ook als de maat van de stationwagon niet goed is hoor ik het graag, dan weet ik dat we daar niet naar hoeven te kijken.

Elisabeth

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvon Meijer

Yvon Meijer

24-02-2010 om 15:56

Kangoo?

Moet het per sé een station zijn, anders zou je ook aan het type kangoo (renault) kunnen denken? Flinke laadruimte in ieder geval.

Claudia B

Claudia B

24-02-2010 om 16:19

Peugeot 407 sw

Nou, gelijk maar even naar buiten gegaan om te meten
De hoogte gaat wel lukken, maar de diepte van 85 cm gaat weer niet lukken, inderdaad door de bank die schuin naar achteren staat en de achterkant van de auto wat rond loopt. Vloerdiepte is wel ruim 85 cm.
Dan weet je in ieder geval dat je deze niet hoeft te nemen (al zijn we er zelf wel heel tevreden over .

Onze vorige auto was een Ford Mondeo, heerlijk breed en ook hoger en dieper als de auto die we nu hadden.
Wellicht heeft iemand zo'n auto en kan die even opmeten? Ik denk dat je met die auto een stuk dichter in de buurt komt.
Of een Peugeot 307 SW, die is wat rechter aan de achterkant.

In ieder geval succes met zoeken!

Groetjes,
Claudia

Niny

Niny

24-02-2010 om 22:42

Volvo

Als het ook een tweedehands mag zijn, kan ik je de Volvo 945 aanbevelen. Wij hebben hem destijds gekocht voor alle kinderwagens, bedjes en andere grote onhandige zaken die we wilden vervoeren, en we hebben er zelfs de verhuizing mee gedaan!
Hij heeft nl. niet alleen een grote laadbak, maar hij is ook nog eens heel 'vierkant' (nauwelijks gebogen achterruiten). De maten weet ik zo niet uit mijn hoofd en het giet hier, dus ik wacht even met opmeten Als je meer wilt weten hoor ik het wel.
Niny

Elisabeth

Elisabeth

25-02-2010 om 14:32

Mijn reacties, wie wil nog andere modellen nameten?

Bednakt voor jullie reacties maar ik hoop natuurlijk op nog veel meer reacties van anderen.

Niny: We zijn eigenlijk op zoek naar een model van 2 tot 3 jaar oud dus ik denk niet dat die volvo 945 dan kan. Heb nl. even gegoogled en zie vooral modellen rond 1994.

Yvon: Wat betreft de Kangoo, deze is volgens de brochure (die gaf wel netjes de diepte afmeting aan) 61,1 cm diep dus dat is te weinig.

Claudia: ik weet in ieder geval dat de 407 sw niets voor ons is.

Elisabeth

Niny

Niny

25-02-2010 om 21:04

Over de volvo

Hoi Elisabeth,
Onze Volvo is net 13 geworden, en ik geloof inderdaad dat ze al een tijd niet meer gemaakt worden. Maar ik maak zo graag reclame voor hem, 't is een heerlijke auto!
Een nieuwer model kan natuurlijk ook, maar die hebben niet die handige achterbak over de hele breedte.
Succes met je zoektocht!
Niny

Nasha 1st

Nasha 1st

25-02-2010 om 21:50

Berlingo? espace?

Die hebben behoorlijk kofferruimtes, wat moet er in passen eigenlijk?

Jakiro

Jakiro

26-02-2010 om 13:11

Net gemeten

Wij hebben een Renault Grand Espace.
De bruikbare hoogte is 1,03 meter.
De ruimte tussen achterste stoelen op achterste stand en bruikbare achterkant kofferruimte is 30 cm, op voorste stand is 50 cm.
De ruimte tussen middelste stoelen op voorste stand en bruikbare achterkant kofferruimte is 1,30 meter.
Met 2 stoelen op de middenrij, 1 gewone stoel op achterste rij en 1 naar voren geklapte stoel op achterste rij, passen er 2 volwassen fietsen rechtop in.
Met de 2 achterste stoelen naar voren geklapt op voorste stand paste mijn duowagen, oningeklapt erin.
Op de middelste rij passen 3 stoelen.
Jakiro

Elisabeth

Elisabeth

27-02-2010 om 20:29

Er moet een hondenbench inpassen

In de auto moet een hondenbench passen. De hond zit op die manier in zijn eigen ruimte en ernaast kunnen we nog andere spullen veilig vervoeren.

Espace: ziet er inderdaad wel goed uit. We hebben maar 5 zitplaatsen nodig dus dan moeten we de overige stoelen wel opslaan maar soms kunnen die extra stoelen wel weer handig zijn.

De nieuwe Berlingo voldoet ook qua maat (deze is 24 cm langer dan de voorganger), weet niet of het vorige model ook diep genoeg is maar we kunnen hier zeker naar informeren.

Elisabeth

Elisabeth

Elisabeth

01-03-2010 om 15:45

Bench

We hebben nu een fiets/wandelkar die we in de auto als bench gebruiken, dus we zoeken niet naar een andere bench.
De bench met spijlen vinden we eng (hond wordt gespiest met ene botsing)
Met de luxe transport kooien heb je hetzelfde probleem wat de maat betreft.
Een net hebben in onze stationwagon nu ook maar we willen de hond in een eigen ruimte hebben zodat hij niet aan onze spullen kan zitten.

Elisabeth

Elisabeth

Elisabeth

01-03-2010 om 15:55

Emma en sinilind

Emma en Sinilind zouden jullie de diepte op de hoogte van 75 cm op willen meten, de achterruit loopt schuiner dan bij de Renault Megane en daar gaat het dus bij ons om.
Heb ze wel bij het lijstje gezet.

Elisabeth

Elisabeth

Elisabeth

01-03-2010 om 20:27

Girls only mom

Bedankt voor je opmerkingen maar ik wil verder geen discussie over hoe we de hond vervoeren maar tips over de afmetingen van de kofferruimtes.
Nasha vroeg wat we wilden vervoeren dus vandaar dat dit in het draadje is gekomen maar dit is verder niet van toepassing.

Elisabeth

Elisabeth

Elisabeth

01-03-2010 om 20:36

Girls only mom

Overigens staat de fietskar ook aangeschreven als Bench in de auto.

http://www.fietskarinfo.be/hondenfietskar/doggyride/doggyrideoriginal/index.html

Elisabeth

Nasha 1st

Nasha 1st

01-03-2010 om 22:42

En ik vroeg

dat enkel en alleen om een beeld te krijgen en in te schatten welke auto's geschikt zouden zijn.....een kennis van mij heeft een Audi-station met ook een bench achterin.....

Alette

Alette

03-03-2010 om 13:40

Touran

is natuurlijk wel een MPV, maar ruim van achteren, staat nu even voor onderhoud bij de garage maar ik zal ´m eens opmeten. We hebben een tweedehandse Touran uit 2004 te koop overigens. 7 persoons, benzine, automaat. Achterste stoelen kunnen volledig plat neergeklapt worden.

sjaan

sjaan

03-03-2010 om 14:18

Vw golf variant

Voldoet volgens mij net niet aan je afmetingen.
Inderdaad door de achterklep gaat er veel ruimte verloren. En nadeel aan onze auto is dat er een vak onder de bodem van de kofferruimte zit, heel handig maar daardoor kun je hoge dingen moeilijker kwijt in de auto. Onze auto is trouwens van 2009, misschien dat er in oudere modellen wel meer ruimte zit.

Succes met je zoektocht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.