Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Iva

Iva

31-10-2010 om 16:53

Afleren hond op de bank

hoi hoi

wij hebben een nieuwe bank gekocht en de vraag was of de hond er nog op mocht
wij zeiden eigenlijk meteen van ja tuurlijk en vooral omdat je na ons idee een hond van 8 jaar niet meer het af kan leren of wel ????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

31-10-2010 om 17:00

Natuurlijk wel

Consequent volhouden en anders alu-folie er op leggen. Hebben de meeste honden een pesthekel aan.

Tirza

fladder

fladder

31-10-2010 om 19:06

Ja hoor

Toen ik ging scheiden was mijn hond 6, en gewend op de bank te liggen. Ik wilde geen hond op en geuren in mijn nieuwe bank dus ik heb het vanaf dag 1 bestreden. Dat werkte goed. Ze heeft heel in het begin wel de neiging gehad op de bank te liggen maar ik wees haar telkens weg, en ze kwam daarna niet eens meer proberen.

Maar als ik weg was, lag ze al op de bank voor ik de deur al had dichtgetrokken, dus legde ik wat op de bank, zoals dozen, eetkamerstoelen en zo, om te voorkomen dat ze erop kon. Kleine moeite, groot plezier, en géén hondenhaar en hondenluchtjes meer die in je kleren gaan zitten...!
Ze is nu te oud om op de bank te gaan liggen.

koentje

koentje

01-11-2010 om 10:09

Alternatief

Net als met opvoeden van kinderen is het ook voor een hond belangrijk dat je een duidelijk alternatief biedt.
Koop een lekkere/oude stoel i.p.v. de mand en zorg dat dat echt haar plekje wordt!

Vera*

Vera*

01-11-2010 om 15:53

Kleed

De hond van mijn ouders lag ook graag op de bank. Hij kreeg een kleed op zijn plek en als het er niet lag, bij bezoek ofzo, mocht hij er ook niet op. Het werkte goed.

Mover

Mover

01-11-2010 om 16:54

De dog-whisperer zegt

dat je ook oude honden nieuwe dingen kan aanleren. Dus, net als bij kleine kinderen: consequent zijn en blijven herhalen. Het schijnt dat als je maar duidelijk bent en blijft, honden vrij snel nieuwe dingen aanwennen.
http://www.cesarsway.com/tips

Kaaskopje

Kaaskopje

01-11-2010 om 17:37

Inderdaad

Consequent volhouden en er voor zorgen dat de hond bij jullie afwezigheid niet stiekem op de bank kan kruipen. Het beste door er iets groots op te zetten of leggen dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.