Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tonny

tonny

11-02-2014 om 20:07

afgebroken sleutel in eikenhouten kastdeurtje

... en de deur zit dicht. wat nu. Het is een massief eiken broodkastje, geërfd van schoonmoeder, bloesemwit geschilderd. Het ene deurtje had al een kapotte sleutel (en dat gebeurde gelukkig met de deur open) maar nu is de andere sleutel ook gebroken -deurtje dicht. Het slotje zit weggewerkt in het deurtje. En ik kan niet bij het slotje want er zit een tussenstijl tussen beide deuren.
Wat nu??

ruimte?

Zit er wat ruimte tussen de deur en het kastdeel waar de deur invalt? Dan kun je met een dun ijzerzaagje proberen het slot door te zagen. Zal wel even een klus zijn...
Als de deur strak in de kast zit wordt dat lastiger. Hoe zitten de scharnieren? Misschien zijn die los te maken? (binnendoor via het andere deurtje?)

zitten er pinnetjes aan de scharnierkant die je er bij allebei de deurtjes uit kan halen? Dan zou je de deurtjes er tegelijk uit kunnen lichten.of draaien ze apart los naar buiten, dan zou je heel voorzichtig een beetje kunnen wrikken als je de scharniertjes aande draaikant eruit hebt zodat je de deur uit t slot licht zeg maar

tonny

tonny

12-02-2014 om 13:16

oef

en zo'n ijzerzaagje past er beslist niet tussen.
En de deurtjes scharnieren via de boven- en onderzijde, dus niet aan de zijkant zoals meestal gebruikelijk.

Man zei vrolijk: 'ik kon mijn overhemden nog pakken'. Jaja leukerd, die liggen aan de open kant.

Mijn broer heeft precies zo'n broodkastje, ook geërfd, misschien kan ik iets met zijn sleutel als dat losse stukje genoeg naar een zijkant in het slotje is gevallen.

met een magneet?

lukt het misschien met een magneet om de kapotte sleutel eruit te halen?

tonny

tonny

12-02-2014 om 20:26

de sleutel is eruit, maar de afgebroken baard zit er nog in

en de deur is potdicht. Ik zal maar eens naar een slotenmaker gaan met het losgeschroefde slot uit het andere, open deurtje , en de afgebroken sleutel. Wie weet heeft hij/zij een idee.

tonny

tonny

21-02-2014 om 10:18

het is gelukt!

Met een haaknaald! (mijn oudste zoon kwam langs en stelde vast dat hij die deur open zou krijgen. En ja hoor

super!!

nu niet meer dicht doen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.