Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

02-09-2009 om 11:57

Afgebroken sleutel

De (lips) sleutel van de voordeur is afgebroken in het slot. Krijgen we die er ooit nog uit, of moeten we de cylinder er uit halen en een nieuw slot kopen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Magneet

Een magneet werkt in ieder geval wél bij axa-sloten. Geen grote, een kleintje juist, net genoeg om de sleutel iéts te kunnen verplaatsen (naar buiten dan), b.v. een koelkastmagneet ofzo. Want als ie te sterk is plakt ie aan het slot en dat is de bedoeling niet. Dan richten tot ie de sleutel pakt, beweegt en dan langzaam iets verder weg en kijk of meekomt. Ook als de sleutel maar een klein stukje komt is het vaak genoeg om 'm erna met een tangetje te pakken.
groeten albana

Guinevere

Guinevere

02-09-2009 om 18:12

Ligt eraan

Is de sleutel al een stuk rondgedraaid of staat ie nog rechtop? In het laatste geval gelden al bovengenoemde tips, anders...pech gehad ben ik bang.

En voor straks

Als je weer een werkend slot hebt: smeren! Daar verkopen ze speciaal smeermiddel voor, dat je in het slot spuit, zonder dat de rest vies wordt want er zit een tuitje/slangetje aan dat je in het slot kunt steken. Ik heb het bij de fietsenmaker gekocht: het werkt ook voor fietssloten. Eerlijk is eerlijk: dat heb ik ook pas gedaan nadat ik hetzelfde met mijn fietsslot had! Maar een keer of drie per jaar smeren voorkomt dit soort ellende en in een paar seconden ben je klaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.