Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

26-01-2009 om 17:20

Afdingen op auto's?

Ik heb een mooie peugeot 406 gevonden, uit 2002. 6 jaar ouder dan mijn eigen ford fiestaatje. Ik weet dat de garage die auto al enige tijd heeft want de verkoper liet zich ontvallen dat hij al een tijd buiten stond. Ze vragen er 8750 voor, met inruil moet ik er 7600 euro voor betalen, incl rijklaarmaken.

Is het gebruikelijk om te onderhandelen over auto's? Ik wil hem wel hebben, maar wil er niet meer dan 7000 voor vragen. Is dat reeel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

als eerste speur je even de markt af en bel je de anwb eve op wat de gangbare prijs is voor die auto.

en garantie en apk ? Een half jaar of een heel jaar garantie, zit er een nap boekje bij ?

Ik schat dat je hem voor E 6000 excl rijklaar maken kan overnemen. Hij wil van dat ding af en het levert hem dan wel weer een andere occasion op maar dan verdient hij tenminste E 6000 casht, vergeet niet dat de occasionmarkt compleet op zijn gat ligt.

Onderhandelen: bijvoorbeeld, begin bij 5000 want dat is wat je hebt, als hij zakt (7300 - 7000) ga jij iets omhoog met jouw prijs (5500 - 5750). dan kom je er niet uit want het verschil is te groot, als uiterste geef jij dan die E 6000 aan + kosten rijklaar maken.

Lynna

Lynna

26-01-2009 om 22:31

Zover?

Ik merkte inderdaad bij de garages dat er werkelijk alle tijd voor me werd genomen, dat ik de enige was die er rondliep te kijken en het gaf me wel een prettig gevoel. Omdat dit voor het eerst is dat ik een auto zelf koop bij een garage/dealer.

Bij deze auto komt er een nieuwe apk op, bovag garantie voor een half jaar.

Voor dit soort auto is het een gangbare prijs, maar als de markt ingezakt is, zou het zeker te hoog kunnen zijn. Ik ga proberen of ik kan onderhandelen zoals jij voorstelt!

Grappig was vanmorgen dat ik door 2 bedrijven zou worden teruggebeld, de ene belde om kwart over 9 vanmorgen en de ander om tien voor half 10. Ze willen echt graag

Gangbaar?

hoezo, het is een vraagprijs. En ook in tijden dat de showrooms vol zijn met kijkers wordt er van de vraagprijs flink wat afgehaald.

Ik vind afdingen ontzettend leuk omdat elke cent die eraf gaat terug in mijn portemonnee gaat. Ze hoeven je niet aardig te vinden !!

angel3

angel3

27-01-2009 om 16:22

wat soms ook goed werkt is extra's bedingen. Zit er bijv een radio/cd speler in? zo niet dan kun je zeggen. Oke 7000 EN een cd speler. Dat werkt soms beter dan zeggen: 6500.... snappie? suk6

Lynna

Lynna

28-01-2009 om 15:11

Gelukt!

Manda en Angel3, jullie hebben me zelfvertrouwen gegeven
Ik heb hem gekocht voor de vraagprijs (die was erg redelijk had ik al gezien), maar heb 4 nieuwe all-season banden bedongen. En daar ging ie mee accoord.

Leukleukleuk!!!!!

Fijn

hopelijk heb je er nog jaren plezier van !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.