Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Guinevere

Guinevere

21-01-2010 om 11:23

Afbeeldingen pim pam pet?

Kan iemand mij helpen aan een linkje? Ik zoek de afbeeldingen van plaatjes-pimpampet of iets vergelijkbaars. Dan kan ik het printen en het thuis combineren met de scrabble letters.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
emma43

emma43

21-01-2010 om 12:25

Wie ben ik

Hoi Guinevere ,Pim Pam Pet heb ik niet meer,ik heb wel het spel Wie ben ik.Is wel iets heel anders eigenlijk,daar staan afbeeldingen op van voorwerpen,dieren enzo.en het woord staat eronder.Ik weet niet of je daar iets aan hebt,als het met de plaatjes van Pim Pam Pet niet lukt?

Guinevere

Guinevere

21-01-2010 om 12:46

Al 9 plaatjes!

Ha, dan heb ik in elk geval al 9 plaatjes te pakken!
Dat spel "wie ben ik" ken ik niet? Is dat deze? http://marktplaats.lombaert.org/
Het gaat er om, dat de orthopedagoog heeft gemerkt dat mijn zoon (7) moeite heeft met categoriseren. Hij bedenkt niet dat al die losse voorwerpen/zaken die hij al kent tot een grotere categorie behoren. Bij Pim pam pet moet je dan vanuit een categorie één van de zaken bedenken die daar toe horen, dus dat is een manier om hem dit op een leuke manier aan te leren.
Andere ideeën hiervoor zijn natuurlijk erg welkom! Ik kan natuurlijk ook het originele Pimpampetspel kopen/bestellen, maar ik wilde eigenlijk vanmiddag al met zoon aan de slag. Hij zit toch thuis vanwege zijn hersenschudding.

emma43

emma43

21-01-2010 om 12:58

Grrrrr

Mijn kinderen hebben dyslexie,van wie zouden ze dat hebben?Het spel heet:WAT ben ik.

http://www.kieskeurig.nl/spelletje/clown_games/rara_wat_ben_ik/208265/

emma43

emma43

21-01-2010 om 13:07

Zoon

Mijn zoon heeft een taalverwerkingsprobleem,wij hebben 'wat ben ik' met hem gespeeld net zoals zijn logopediste deed.Dus hij nam dan een kaartje en moest de afbeelding beschrijven zonder het woord te noemen,dus dan kom je ook bij de categorie,bv.ik ben een aardappel=groente-eten .Een koe = een dier.enz.
Je kan het ook andersom spelen,je neemt een kaartje en kind raadt wat je hebt.
Ik wil de kaartje best naar je opsturen.

Vera*

Vera*

21-01-2010 om 13:19

Het spel 'Ben ik een banaan?' is ook een leuk spel dat met het categoriseren te maken heeft.

Guinevere

Guinevere

21-01-2010 om 15:49

Goede tips

Wat leuk, zoveel alternatieve spelideetjes!
Emma, ik waardeer het aanbod zeer. Ik bedenk me alleen net dat het principe van jouw spel heel erg lijkt op het spel "Rara tuin" dat ik met sinterklaas in de zak heb gestopt. En dat hebben we nog nauwelijks gespeeld. Ga ik vanavond gelijk neerzetten dus!
Ik denk dat ik zelf ook PimPampet-kaartjes kan maken. Dan moet ik alleen zelf die categorieën verzinnen. Voordeel is dat ik ze dan helemaal kan laten aansluiten op de leeftijd en zwakheden van onze zoon! Eeeh, even denken: lichaamsdelen, landen, muziekinstrumenten, fruit, meubels, bomen, kledingstukken, groente, smaken zoutjes en chips, tv-programma's, voertuigen, (zoog)dieren, vogels, gebouwen, apparaten.....

Pimpampet met plaatjes?

Ik ken helemaal geen pimpampet met plaatjes. Alleen maar met kaartjes met vragen en een ronddraaidingetje dat de letter aanwijst.

Guinevere

Guinevere

22-01-2010 om 14:54

Is recenter

Ja, het schijnt een recentere uitvoering te zijn van de aloude versie met de vragenkaartjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.