Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maxime.M

Maxime.M

17-03-2011 om 16:45

Afbakbroodjes (pistoletjes)

Dochter heeft graag pistoletjes mee naar school. Geen probleem, maar die kan je niet met grote getale inslaan, die dingen zijn heel snel keihard en niet meer te eten. Nu ga ik best vaak even tussendoor naar de supermarkt, maar nou ook weer niet iedere dag. Ik heb nu een zak afbakbroodjes gekocht, pistoletjes, maar zie ineens dat deze houdbaar zijn tot de 20e, zondag dus.
Kan ik ze invriezen? En zal ik ze dan per 4 bakken in de avond? Zodat ik voor 2 dagen broodjes klaar heb liggen? Of worden de 2 laatste broodjes dan toch te hard? 's ochtends even afbakken lijkt me niet handig omdat ze dan met hete broodjes naar school moet, en het lijkt me voor het beleg ook niet lekker.
Wie weet wat het handigste is om te doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja hoor

Ik koop heel vaak zo'n zak met 10 afbakbroodjes of zo, en als ik verwacht dat die niet binnen 1 of 2 dagen op zijn gooi ik ze altijd in de vriezer. En dan zo hopla bevroren de oven in als ik ze wil afbakken. Geen probleem!

Ingrid

Maxime.M

Maxime.M

17-03-2011 om 16:56

Hoe lang blijven ze goed?

hee Ingrid bedankt voor je snelle antwoord! Hoe lang blijven de broodjes goed? (zowel in de vriezer) als wanneer ik ze afbak. Moet het meteen na het bakken opgegeten worden? (of de ochtend erop als ik ze in de avond alvast bak) of zou ik er meteen 4 kunnen doen? 2 voor de ochtend erop en 2 voor de dag erna?

Yvon Meijer

Yvon Meijer

17-03-2011 om 17:16

Verse

Ik haal altijd verse pistoletjes bij de bakker of supermarkt. Die vries ik meteen in. Avond voor gebruik uit de vriezer halen zodat ze de volgende ochtend ontdooit zijn. Dan eventjes in het broodrooster bakken. Als ik vergeet de broodjes uit de vriezer te halen dan ontdooi ik ze 's morgens eerst in de magnetron. Je moet wel een vriezer hebben, tenminste of vrieslades voor wat opslagplaats.

Ook nog het proberen waard: eerst afbakken, af laten koelen, beleggen, dan de vriezer in en 's ochtends op de dag van opeten eruit en bevroren mee naar school. Tegen opeettijd waarschijnlijk wel ontdooid.

maan.

maan.

17-03-2011 om 17:45

Nachtje kan wel

als wij 's avonds broodjes bakken en er blijft er weleens eentje over dan is ie de volgende dag wel wat minder vers/knapperig maar zeker nog goed eetbaar.

langer dan de avond ervoor afbakken lijkt mij niet lekker worden. probeer het gewoon eens uit.

Met gewoon brood (voor lunchpakketten)

doen we het idd zoals Yvon...

's avonds bevroren brood smeren (of vers als het net die dag bij de bakker vandaan komt). Met beleg en al in de vriezer & dan de volgende ochtend bevroren mee. Heerlijk vers & fris bij de lunch. Dat truukje kun je vast ook wel met (afbak)bolletjes doen. Wel even laten afkoelen denk ik voor je ze in de vriezer mikt...

Ingrid

Oh, en maxime...

zo'n zak onafgebakken bolletjes ligt hier rustig een week of langer in de vriezer (als ik ze vergeet, meestal zijn ze sneller op). Gebeurt niks mee.

Afgebakken broodjes wordwen hier meteen verorberd. Zou ik zeker geen dag laten liggen.

Ingrid

Maxime.M

Maxime.M

17-03-2011 om 18:59

Yvon meijer

Oh ik dacht dat je deze verse pistoletjes niet kon invriezen (ik weet niet waar ik dat gehoord had trouwens). Kan dat? Zijn ze dan de dag erop nog lekker? Ik heb wel een broodrooster maar daar passen die pistoletjes niet in hoor (wat voor een broodrooster heb jij?) en moet dat dan, in de broodrooster? Wij hebben in de ochtend nooit zoveel tijd voor allerlei toestanden (omdat we structureel te laat opstaan) dus ik kan net een broodje met sla, kaas en tomaat gauw maken en dan moet het hele spul de deur uit.

En dan nog

worden ze oudbakken, maak er dan crostini's van, lekker met allerlei tapenades. Of misschien nog lekkerder, sneetje oudbakken pistolet beleggen met (zachte) geitenkaas en half lepeltje honing, even onder de grill, plukje rucola erop...smullen.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

18-03-2011 om 14:35

Maxime

Ja, ik ken het; hier ook altijd haast 's morgens met twee heeele trage meiden.. En ik vergeet de helft van de tijd om brood te kopen dus ik heb in mijn vriezer altijd wat ingevroren brood; gewone en pistoletjes/bolletjes. Als het pistoletje 's morgens ontdooit is dan snij ik 'm door de helft, die gaan allebei naast elkaar in het broodrooster, even wachten, beleg ertussen, klaar. Is juist supersnel. Ik heb een broodrooster met één groot 'vak'. Maar als je dus het pistoletje eerst doorsnijdt (want dat doe je toch als er beleg op gaat) dan past het wel. Op mijn werk staat een broodrooster met twee vakken en dan stop ik in elk vak een helft. Even in het broodrooster maakt ze weer lekker knapperig en smeuig, maar dat hoef je niet te doen, ik vind het lekkerder. Trouwens niet zo lang roosteren, niet tot ze hard en bruin worden. Maar heel even tot ze warm zijn. Misschien moet je het op een vrije ochtend eens uitproberen .

Maxime.M

Maxime.M

18-03-2011 om 15:34

Yvon

Ik ga het een keer proberen! Bedankt voor je reaktie!!!

+ Brunette +

+ Brunette +

18-03-2011 om 17:06

Hoe lang brood goed blijft in de diepvries

Hier ook geen afbakbroodjes maar vers van de bakker (ik vraag altijd om de bleek uitgevallen exemplaren). Kan prima worden ingevroren. Wel merk ik dat de smaak na een of twee weken ietsje achteruit gaat, het brood lijkt wel minder vers. Vers brood ontdooi ik kort (half minuutje) in de magnetron en zet dan een paar minuten de grillfunctie aan. Aan het eind even omdraaien zodat ook de onderkant knapperig wordt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.