Grootouders Grootouders

Grootouders

Mijn zoon mag zijn kind niet alleen meenemen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nick90 schreef op 31-03-2025 om 12:56:

[..]

En hoe weet je zo precies van het reilen en zeilen van die familie? Jij bent daar toch niet bij, en trouwens jouw stiefzoon keek blijkbaar ook niet om naar zn kind als je er pas achter kwam toen ze al vertrokken waren en hij zo makkelijk z'n rechten op heeft gegeven.

Serieus, ga jij nu als volwassen man dit zo simpel stellen voor een 18/19 jarige, ook jij weet wel beter Nick!?

Ik zou, als ouder van deze jonge vader, hem zsm ondersteunen en helpen bij het regelen van erkenning. Lukt dit niet iom moeder, dan desnoods via de rechter. Ook voor zijn dochter is het later fijn als zij weet dat haar vader iig wel, hoe jong hij ook was en hoe lastig de omstandigheden ook waren, voor haar heeft ‘gevochten’!

Een omgangsregeling en gezag lijkt mij in dit geval erg lastig en misschien, gezien hun woonsituatie, nog te voorbarig. Nogmaals, regel die erkenning!

Bolmieke schreef op 31-03-2025 om 12:40:

Cindy ik denk dat je een beetje te veel in je emotie zit, probeer wat afleiding te zoeken of zo

Geldt hetzelfde voor jou denk je niet

RoodVruchtje schreef op 31-03-2025 om 15:25:

[..]

Serieus, ga jij nu als volwassen man dit zo simpel stellen voor een 18/19 jarige, ook jij weet wel beter Nick!?

Ik zou, als ouder van deze jonge vader, hem zsm ondersteunen en helpen bij het regelen van erkenning. Lukt dit niet iom moeder, dan desnoods via de rechter. Ook voor zijn dochter is het later fijn als zij weet dat haar vader iig wel, hoe jong hij ook was en hoe lastig de omstandigheden ook waren, voor haar heeft ‘gevochten’!

Een omgangsregeling en gezag lijkt mij in dit geval erg lastig en misschien, gezien hun woonsituatie, nog te voorbarig. Nogmaals, regel die erkenning!

Uiteraard stel ik dit zo simpel om even in het straatje van TO te blijven. Die roept al vanaf het begin dat moeder niet naar haar kind omkijkt. 

Marianne76 schreef op 31-03-2025 om 12:43:

Ik vind het heel erg dat je durft te beweren dat moeder niet naar het kind omkijkt! Je bent er niet bij, daar in Kenia. Moeder is 15, ik vermoed dat ze naar school moet. Het is logisch dat het meisje overdag opgevangen wordt, kinderen gaan in Nederland ook naar een crèche of naar andere opvang, zoals familie. Dat betekent absoluut niet dat de moeders van die kinderen niet naar hun kinderen omkijken!

Ik denk dat elke moeder het vreselijk vindt als haar moeder (oma dus) haar jonge dochter 2 maanden meeneemt naar het buitenland. Maar wat kun je doen, als oma het gezag heeft en jij als moeder naar school moet?

Ik zeg het omdat ik het weet Marianne, ze heeft het zelf gezegd. Hoe duidelijk wil je het hebben? En nee ze heeft geen school ze kiest ervoor om niet mee te gaan. Nu al de derde maand in totaal dat ze niet bij haar baby is. en nee niet vanwege school.

Nick90 schreef op 31-03-2025 om 15:35:

[..]

Uiteraard stel ik dit zo simpel om even in het straatje van TO te blijven. Die roept al vanaf het begin dat moeder niet naar haar kind omkijkt.

Omdat het zo is Nick! We roepen niet zomaar iets het is zo, misschien moeilijk te geloven hier blijkbaar dat een moeder zo kan zijn. 

Nick90 schreef op 31-03-2025 om 12:56:

[..]

Ja meid ik denk alleen dat jullie vooral in jullie eigen belang denken ipv aan die van dat kind. En hoe zag je die regeling precies voor je? Elke twee weken even op en neer vliegen en intussen lekker afgeven op de moeder en familie van kleinkind? Hoe is dat in het belang van een 1jarige?

En hoe weet je zo precies van het reilen en zeilen van die familie? Jij bent daar toch niet bij, en trouwens jouw stiefzoon keek blijkbaar ook niet om naar zn kind als je er pas achter kwam toen ze al vertrokken waren en hij zo makkelijk z'n rechten op heeft gegeven.

We weten het omdat mevrouw het zelf toegeeft. En mijn stiefzoon keek er wel naar om dat wordt juist tegen gehouden. Hij is van begin af aan betrokken geweest waar hij haast voor moest vechten. Hij kwam er niet later achter, zij kwam er later achter dat ze zwanger was. Dus van begin tot nu toe wilt hij betrokken zijn maar vanuit hun kant wordt er bepaald en steeds minder zonder goede reden.

Bizar dat er grotendeels medeleven is voor de moeder, zelfs als ze er niet naar omkijkt het is allemaal zo zielig voor een jong meisje?! Dacht het niet, ze vind vriendinnen belangrijker. Gaat elke weekend tot laat in de avond de hort op. Ze heeft ook nog eens een grote mond. 

En weinige die kijken naar de vader, die juist alles opzij wilt zetten voor haar. EN dat voor een forum van ouders.nl het zou haast mama.nl moeten heten met de meeste reacties. Is er geen vader in jullie leven dan?  en dat voor 2025 sommige hebben zeker de gedachte van pre historie

Cindy_meid schreef op 31-03-2025 om 15:38:

[..]

Omdat het zo is Nick! We roepen niet zomaar iets het is zo, misschien moeilijk te geloven hier blijkbaar dat een moeder zo kan zijn.

Dan is het sowieso fijn dat er blijkbaar een liefdevolle familie is. Je vergeet blijkbaar even dat die moeder ook nog een kind is, ik vind hoe jij en dwaze opa je hier uitlaten over een minderjarig meisje dat nota bene de moeder is van je kleinkind is echt totaal van de pot gerukt. 
Bij elke post van jou spat de haat richting de moeder en haar familie er zowat vanaf. 

Nick90 schreef op 31-03-2025 om 15:49:

[..]

Dan is het sowieso fijn dat er blijkbaar een liefdevolle familie is. Je vergeet blijkbaar even dat die moeder ook nog een kind is, ik vind hoe jij en dwaze opa je hier uitlaten over een minderjarig meisje dat nota bene de moeder is van je kleinkind is echt totaal van de pot gerukt.
Bij elke post van jou spat de haat richting de moeder en haar familie er zowat vanaf.

Konden we er maar positief over zijn! dan had dit allemaal niet gehoeven. Juist omdat we weten dat de moeder nog kinderlijk is willen we het via de rechter doen, de baby is hier de dupe van. En je moest eens weten hoe hun zich uitlaten over mijn stiefzoon, in hun huis als hij er alleen voor stond. Ik wil wel zien hoe jij reageert als een minderjarige iets voor jou gaat bepalen. Het is altijd makkelijk praten van de zijlijn.  

[..]

Hoe zou jij het vinden als jij je dochter niet meer mag zien? 

[..]

Dit dus en dat zal een omgang in de weg staan, opa en stiefoma probeer dat wat meer los te laten

Izza schreef op 31-03-2025 om 14:15:

Het punt is dat je bij problemen in de omgang in Nederland terecht kunt bij instanties. Dus de gemeente, vrijwillige jeugdzorg en onderzoek door de Raad voor de kinderbescherming en vervolgens gedwongen kader. Maar daar is nu totaal geen sprake van. Die instanties kunnen hier niets mee. En in Kenia bestaan ze niet.

Verder was deze emigratie natuurlijk al lang in werking gezet. Het lijkt mij logisch dat ze dat niet gaat afblazen bij een (moedwillige) zwangerschap. En dat anderen zoals jullie daar geen stem in hadden. Het kindje wordt verder prima verzorgd dus geen instantie zal zich druk maken. Die hebben heel andere gevallen in de overvolle caseload. En continu heen en weer vliegen lijkt mij ook niet goed voor een kind (en praktisch niet haalbaar).

Klopt de emigratie was al in de planning. Dat begrijpen we ook wel hoor, maar als ze toch al in Nederland zijn, waarom zo moeilijk doen voor hem. Waarom krijgt de vader dan bijna geen kans om zijn bloedeigen dochter te zien. En mee eens vaak vliegen is niks maar ze doen het zelf zo makkelijk en vaak. 

Bolmieke schreef op 31-03-2025 om 16:02:

[..]

Dit dus en dat zal een omgang in de weg staan, opa en stiefoma probeer dat wat meer los te laten

Wij gaan absoluut niet loslaten wat een gek advies ook.  Wij staan 100% achter de vader die hier zo onder lijdt. Ik ga ervan uit dat iedereen dat voor zijn of haar kind zou doen, tenm. dat mag ik hopen. 

Nick90 schreef op 31-03-2025 om 15:35:

[..]

Dus verlaag je jezelf maar tot hetzelfde niveau? Lekker constructief 

Cindy_meid schreef op 31-03-2025 om 16:08:

[..]

Wij gaan absoluut niet loslaten wat een gek advies ook. Wij staan 100% achter de vader die hier zo onder lijdt. Ik ga ervan uit dat iedereen dat voor zijn of haar kind zou doen, tenm. dat mag ik hopen.

De haat moeten jullie loslaten 

Bolmieke schreef op 31-03-2025 om 16:12:

[..]

De haat moeten jullie loslaten

Daar is teveel voor gebeurd en makkelijk gezegd. Je moest eens weten hoeveel wij hier ons inhouden. En vooral de vader steeds maar weer slikken, elke keer de teleurstelling.  Begrijp wat je bedoelt hoor maar sta maar eens in zijn schoenen. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.