Grootouders

Dwaze-Opa
30-03-2025 om 09:55
Mijn zoon mag zijn kind niet alleen meenemen
Hallo,
Mijn kleindochter is nu een jaar. En de omgang gaat zo verschrikkelijk slecht. Mijn zoon en de moeder van mijn kleinkind zijn tiener ouders. Mijn zoon is net 19 en zij bijna 17.
Haar familie is naar Kenia geëmigreerd.(ze zijn volledig Nederlands, ik schrijf dit erbij omdat vaak de vraag krijg of ze Keniaas zijn). Maar voordat ze gingen is zij zwanger geraakt. Zij wilde niet weg uit Nederland en is daarom zwanger geworden.
Mijn zoon mocht niet erkennen, heeft geen gezag. Want anders konden zij niet heen en weer reizen. Probleem was dat er telkens een conflict met de ouders waren. Want die willen alles beslissen. Haar moeder die telkens een grote mond had tegen mijn zoon. Mijn zoon is 1 keer uit zijn slof geschoten wat zijn goed recht was. En ook elke keer haar vader die er bemoeide. Helemaal gek van. Ik ben er natuurlijk ook mee gaan bemoeien want niemand heeft een grote mond tegen mijn kind. En ik gezegd dat zij zelf die klapdeuren open heeft gedaan en dat zij net zo hard als mijn zoon dit gecreëerd heeft.
even korte samenvatting was dit.
Nu komt het probleem. Nu de kleine meid een jaar is en haar moeder(oma) met de kleine meid weer naar Nederland komt. Mag mijn zoon alleen daar in huis zijn dochter zien. Ik vraag mij af of ik het mag zien want ze is bang voor mij. Het is gewoon waardeloos. Mijn zoon is een beetje uitgestreden want telkens loop je tegen aan dat zij daar wonen. Het is toch te zot voor worden dat zij het allemaal kunnen beslissen.
Iemand suggesties hoe we dit snel op kunnen lossen.
Even toevoeging. Nu heeft hij weer ruzie met haar omdat zij het beslist. Maar wel lekker zelf daar blijven.

Nick90
31-03-2025 om 19:37
Dwaze-Opa schreef op 31-03-2025 om 18:54:
-quote verwijderd-
Even je geheugen opfrissen wbt je ego.

Nick90
31-03-2025 om 19:49
Hupsakee schreef op 31-03-2025 om 19:20:
[..]
Zeker mee eens Nick! Zo praten over de moeder van je kleinkind. Als ik dat als moeder van het kleinkind zou weten. Had ik daar wel werk van gemaakt. Iets met respect, normen en waarden van beide kanten.
Ik heb het idee dat het vooral gaat om opa die toegang tot het kleinkind wil en denkt dat met erkenning en een omgangsregeling hij ook automatisch die toegang krijgt, weinig inzicht en besef van eigen gedrag en uitlatingen, de moeder van je kleinkind kutje noemen bijv of refereren aan klapdeuren open zetten over een minderjarig kind die bovendien wel de moeder van het kleinkind is, voor hetzelfde geld noemt ie z'n kleindochter straks ook zo. Er zal waarschijnlijk een goede reden zijn dat die zoon blijkbaar zonder vader in zn leven is opgegroeid.

Izza
31-03-2025 om 20:13
En wat zegt de advocaat die jullie hebben ingeschakeld van dit alles?
In Nederland zijn er al talloze kinderen die klem zitten tussen ruziënde ouders en families. Internationale omgang afdwingen zal heel erg moeilijk worden. En officieel is dat meisje niets van jullie.

Nick90
31-03-2025 om 20:17
Izza schreef op 31-03-2025 om 20:13:
En wat zegt de advocaat die jullie hebben ingeschakeld van dit alles?
In Nederland zijn er al talloze kinderen die klem zitten tussen ruziënde ouders en families. Internationale omgang afdwingen zal heel erg moeilijk worden. En officieel is dat meisje niets van jullie.
Dwaze opa heeft een ban.

Lotus_
31-03-2025 om 20:24
Mijn hemel, Dwaze Opa. Ik weet niet hoe oud je bent, maar reflecteren heb je in al die jaren niet geleerd. Je noemt de moeder van je kleinkind misschien niet zo recht in haar gezicht. Maar ze zal zichzelf maar in dit topic herkennen, wat gezien de situatie en met deze details niet onmogelijk is. En dan sta je niet 5-0, maar wel 10-0 achter.

Kimdekim
31-03-2025 om 21:09
Dwaze-Opa schreef op 31-03-2025 om 19:15:
Maak het uit hoe ik het kind noemt?? Of wat ik van het kind vind??
En Kimdekim ze moeten beide verantwoordelijkheid nemen. En wij(de ouders) moeten hun er in begeleiden om met de situatie om te gaan en hun de afspraken met elkaar te laten maken. Ipv er elke keer mee te bemoeien.
Dat klopt maar dan zou een soort van basis respect wel helpen. In dit soort situaties is het vooral veel slikken en goede wil tonen. Ook als je de moeder het liefste nooit meer wil zien. En ik begrijp dat je je als grootouders van vaders kant ontzettend machteloos voelt. Het ìs ook oneerlijk dat de moeder alles bepaalt en dat de ouders van haar ook meer te zeggen hebben. Maar je vangt nou eenmaal meer vliegen met stroop dan met azijn.

Nick90
31-03-2025 om 21:16
Kimdekim schreef op 31-03-2025 om 21:09:
[..]
Dat klopt maar dan zou een soort van basis respect wel helpen. In dit soort situaties is het vooral veel slikken en goede wil tonen. Ook als je de moeder het liefste nooit meer wil zien. En ik begrijp dat je je als grootouders van vaders kant ontzettend machteloos voelt. Het ìs ook oneerlijk dat de moeder alles bepaalt en dat de ouders van haar ook meer te zeggen hebben. Maar je vangt nou eenmaal meer vliegen met stroop dan met azijn.
Het valt me sowieso tegen dat de dames op dit forum niet zo zwaar lijken te tillen aan een opa die verwijst naar de moeder van zn kleindochter met het woord kutje. Hoor niks over grensoverschrijdend taalgebruik jegens vrouwen hier van de vrouwen die er normaal de mond vol van hebben.

MRI
31-03-2025 om 21:21
Nick90 schreef op 31-03-2025 om 21:16:
[..]
Het valt me sowieso tegen dat de dames op dit forum niet zo zwaar lijken te tillen aan een opa die verwijst naar de moeder van zn kleindochter met het woord kutje. Hoor niks over grensoverschrijdend taalgebruik jegens vrouwen hier van de vrouwen die er normaal de mond vol van hebben.
Ik heb anders de post al tijdje terug gemeld

Nick90
31-03-2025 om 21:29
MRI schreef op 31-03-2025 om 21:21:
[..]
Ik heb anders de post al tijdje terug gemeld
Ja gemeld maar niet mee in gesprek gegaan.
Als je het alleen meld wil niet zeggen dat het gedachtengoed ineens gepast is. Die persoon denkt nog steeds hetzelfde.

MRI
31-03-2025 om 21:35
Nick90 schreef op 31-03-2025 om 21:29:
[..]
Ja gemeld maar niet mee in gesprek gegaan.
Als je het alleen meld wil niet zeggen dat het gedachtengoed ineens gepast is. Die persoon denkt nog
steeds hetzelfde.
Ja en jij denkt dat als je met hem in gesprek gaat, dat hij gaat veranderen? Heb ik allang opgegeven met dit soort horken. Applaus dat jij het doet hoor, maar ik doe het al vijftig jaar en ik ben moe, iemand anders mag het overnemen.

Nick90
31-03-2025 om 21:39
MRI schreef op 31-03-2025 om 21:35:
[..]
Ja en jij denkt dat als je met hem in gesprek gaat, dat hij gaat veranderen? Heb ik allang opgegeven met dit soort horken. Applaus dat jij het doet hoor, maar ik doe het al vijftig jaar en ik ben moe, iemand anders mag het overnemen.
Maar tegelijk predik je wel dat vaders hun zonen moeten opvoeden wbt vrouwen. Ik ga dan wel met deze opa in gesprek als man zijnde omdat zelfs ik snap dat je zo niet over vrouwen praat, laat staan over de moeder van je kind.

MRI
31-03-2025 om 21:44
Nick90 schreef op 31-03-2025 om 21:39:
[..]
Maar tegelijk predik je wel dat vaders hun zonen moeten opvoeden wbt vrouwen. Ik ga dan wel met deze opa in gesprek als man zijnde omdat zelfs ik snap dat je zo niet over vrouwen praat, laat staan over de moeder van je kind.
Ja ik geef je toch ook applaus. Heel goed dat een man eens een keer een andere man wijst op seksistisch gedrag. Moet je ook nog stickers dan. En nou houd ik er over op. dag nick

Hupsakee
31-03-2025 om 21:58
Nick90 schreef op 31-03-2025 om 21:16:
[..]
Oh zeker wel over gemeld. Kan namelijk niet

Hupsakee
31-03-2025 om 21:59
Nick90 schreef op 31-03-2025 om 19:11:
[..]
Kijk opa, deze user legt uit waarom het op deze manier uitdraait op begeleide omgang. De ouders moeten op een normale manier met elkaar om kunnen, en eerlijk gezegd denk ik dat je op deze manier alleen maar een stoorzender bent.
Namelijk hier!

Pippeltje
01-04-2025 om 07:15
Dwaze-Opa schreef op 31-03-2025 om 19:15:
Maak het uit hoe ik het kind noemt?? Of wat ik van het kind vind??
En Kimdekim ze moeten beide verantwoordelijkheid nemen. En wij(de ouders) moeten hun er in begeleiden om met de situatie om te gaan en hun de afspraken met elkaar te laten maken. Ipv er elke keer mee te bemoeien.
Probeer je dan eens voor te stellen dat er over een paar jaar zo over je kleindochter gesproken wordt...