Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
06-03-2009 om 15:00
Afgelopen september is 100%kind geholpen aan een vernauwing in zijn plasbuis. Voor die tijd heeft hij moeilijk zijn plas kunnen ophouden. Vergelijk de vernauwing met een ballon, die loopt vol, zit vol en spuit er in 1 keer uit. Toch heeft hij teveel ongelukjes en zijn we voorzichtig verder aan het kijken. Volgende week hebben we een consult bij de uroloog, maar we zijn wel al aan het orienteren voor bekkenboden therapie, uiteraard na overleg met de uroloog, maar als ik op mijn blonde manier denk kan ik mij voorstellen dat wanneer je zo'n vernauwing hebt gehad, je je bekkenbodem nooit goed getraind hebt en dus deze ongelukjes blijven gebeuren. Wie weet hier iets van en dan in de zin van hoe gaan ze dit trainen?
groetjes,
100%mama
06-03-2009 om 22:21
Misschien..
Hallo,
Onze dochter had ook problemen met haar urinewegen en is toen heel kindvriendelijk geholpen op de poep en plas poli. Die heb je in alle grote ziekenhuizen meen ik.
Onze dochter kon vooral haar plas te goed ophouden maar heeft dat redelijk afgeleerd.
succes en groet,
Evy
08-03-2009 om 14:00
Waar woon je?
Onze dochter is in Voorschoten naar een kinderbekkenbodemtherapeut geweest (leuk woord voor galgje....). Hier leren ze o.a. hoe de bekkenbodem te spannen en te ontspannen. Hoe ontspannen te plassen (dus niet persen), hoe je moet zitten om dit te kunnen doen enz. enz. Speciaal op kinderen gericht.
Groetjes,
Bibi