Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wachtlijsten voor orgaandonatie

Wie van jullie heeft van dichtbij ook met de wachtlijst te maken en wat zijn jullie ervaringen?

Mijn ervaring: frustratie en niet weten waar je aan toe bent.
Artsen vinden dit een beter systeem tov het oudere systeem. Nu hoeven ze niet te slechte mensen of te goede mensen te transplanteren.


patrica1966

patrica1966

25-07-2014 om 11:24

Spannend.

Hier wordt heel hard meegeduimd. Heel veel sterkete deze spannende tijd.

aaaah wat een goed nieuws! maar wat een spannende dag voor jou en je kinderen. Sterkte met het wachten, een virtuele knuffel voor jullie vieren

Thursday Next

Thursday Next

25-07-2014 om 11:51

Urslau,

wat een fijn nieuws! Sterkte met alles nu, ik ga duimen!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-07-2014 om 12:49

super!

Wat een goed nieuws. Ik hoop dat alles gaat zoals het moet gaan en ik duim voor jullie!!

amk

amk

25-07-2014 om 13:04

Urslau

ik heb een heel dikke kaars voor je neergezet, de duimen draaien. Geweldig goed nieuws. Nu is er weer een kans.

Katniss

Katniss

25-07-2014 om 14:12

Spannend

Hoe lang duurt zo'n operatie? Ik kijk steeds maar voor updates en hoop heel erg dat het goed gaat.

vlinder72

vlinder72

25-07-2014 om 14:13

Sterkte

Ik hoop ook dat het goed gaat. Ik duim mee.

Hazeltje

Hazeltje

25-07-2014 om 14:29

oh wow

Toen ik daarnet keek en 17 nieuwe reacties zag maakte mijn hart een sprongetje!!
Urslau we duimen ook hier heel hard voor jullie dat alles goed mag verlopen en dat je man een veel beter leven krijgt. En jullie hele gezin daarmee ook!

Geen idee hoe lang zo'n OK duurt maar ze zijn dus al ruim 3 uur bezig nu. Lever + nier kan wel 12-14 uur duren maar voor alleen lever weet ik het niet. Wel weet ik dat het eruit halen het lastigste is, de nieuwe erin zetten is relatief eenvoudig volgens de prof.

Ik steek een kaarsje aan.

Hazeltje

Hazeltje

25-07-2014 om 15:25

Google

Mijn goede vriend Google vertelde dat de operatie 6-8 uur kan duren. Spannende middag/avond dus voor Urslau en gezin.
Kaarsje brandt...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-07-2014 om 16:55

Urslau

Ik duim ook voor jullie.

Lees al een tijdje stilletjes mee in dit draadje.

Urslau

Urslau

25-07-2014 om 17:19 Topicstarter

operatie gelukt.

Operatie heeft ruim 10 uur geduurd. Wel heel veel bloed verloren. Eerste 48 uur zijn erg spannend. Zijn bloed is zurig.

Heel erg bedankt voor de vele reacties

Christel

Christel

25-07-2014 om 17:24

Jeetje Urslau

ik weet niet precies wat zurig bloed is, maar hij is er nog, dat is toch al geweldig!

Ik weet zeker dat iedereen 48 uur door blijft duimen en dat kaarsje komt er ook vanavond!

Rafelkap

Rafelkap

25-07-2014 om 18:03

Urslau

Wat een verschrikkelijke spannende tijd nu voor jou en jullie allemaal. Ik neem aan dat hij nu op de ic ligt? Ik hoop zo dat het jullie gegund is dat je man nog lang en gezond bij jullie mag zijn en duim voor een spoedig herstel.

Urslau

Het zal misschien een beetje aan mijn eigen omstandigheden liggen, maar ik heb tranen in mijn ogen staan. Ik kom net binnen, gauw kijken of het écht waar is - het is al klaar! Zijn kaarsje gaat nu weer aan en we proberen met z'n allen zo snel mogelijk die 48 uur voorbij te kijken.

Veel sterkte voor jou en je kinders in deze enerverende tijd!

Urslau

Urslau

25-07-2014 om 18:28 Topicstarter

zuur bloed

Houdt in dat bacteriën en schimmels makkelijker een infectie kunnen veroorzaken. Ze zijn al een heel eind, maar het blijft dus nog even spannend.
Wat dat betreft is het nu fijn dat ik in Rotterdam ben. Scheelt een hoop gereis of een kamer in het ziekenhuis regelen.

Urslau

Urslau

25-07-2014 om 18:30 Topicstarter

Rafelkap

Hij ligt inderdaad op de ic. Tegenwoordig proberen ze je wel sneller van de ic te krijgen. Vorige keer 7,5 week. Hoop dat het nu vlotter gaat en ook een goede afloop heeft.

Bedankt maar weer

May

May

25-07-2014 om 18:50

Wat spannend!

Ik leef en lees mee!

Kaaskopje

Kaaskopje

25-07-2014 om 19:37

27 berichtjes!

Dat moet nieuws betekenen. Ik was een beetje ongerust. Het kan ook zomaar slecht nieuws zijn natuurlijk. Maar nee, het blijkt ontzettend goed nieuws te zijn! Wat geweldig Urslau dat je man de operatie zelfs al achter de rug heeft en nu kan herstellen. Ik hoop voor jullie dat alles een beetje vlot zal gaan.

Gefeliciteerd met de nieuwe lever voor het hele gezin en in het bijzonder uiteraard voor je man.

Hazeltje

Hazeltje

25-07-2014 om 19:41

pfoe hee....

Opgeluchte zucht hier: de eerste horde is dus genomen. Nu op naar een spoedig herstel, ik ga een nieuw kaarsje aansteken!
Sterkte voor jou en de kinderen, dat worden een paar spannende dagen. We sleuren je er wel doorheen met z'n allen!

Katniss

Katniss

25-07-2014 om 22:07

Sterkte

Veel sterkte voor jullie allemaal. Een goede nacht toegewenst, en hopelijk nu bergopwaarts!

Tonny

Tonny

25-07-2014 om 22:36

Veel moed en geduld gewenst!!

Wat een spannende tijd!!

Tabitha

Tabitha

25-07-2014 om 23:24

Wat fijn!

Kijk ik een keer overdag niet, wat ik meestal wel doe, is er ineens goed nieuws! Wat fijn dat het al achter de rug is, ik hoop dat hij snel mag opknappen en die lever gaat doen wat hij moet doen!

Tabitha

Tabitha

25-07-2014 om 23:26

Genista

Hoe is het bij jou en je ouders? Weer iets beter nu het wat koeler is?

Tabitha

Met mijn ouders gaat het helaas nog steeds niet zo goed. Het zit me niet lekker, maar het gaat toch ook weer niet zo dat er nu eentje (of allebei) naar het ziekenhuis moeten, maar ik houd er wel rekening mee.

Rafelkap

Rafelkap

26-07-2014 om 11:09

genista, hazeltje, urslau

Genista, sterkte. Het is wel extra moeilijk dat het met allebei je ouders nu niet goed gaat..
Hazeltje, nog even en dan ga jij dit zenuwslopende traject in die de man van Urslau nu ondergaat. Sterkte met wachten..
Urslau: nog steeds spannend, hopelijk komen er geen complicaties. Lijkt me wel heel gek dat het nu echt zo ver is en jullie er zo lang al naar toe hikten. Wij waren nog niet zo lang geleden op de ic en al die apparaten en de spanning of alles wel goed gaat zijn zwaar.

Urslau

Urslau

26-07-2014 om 13:05 Topicstarter

veel wondvocht en bloedverlies

Hij mag iets wakker worden. Helaas is zijn bloeddruk nog niet onder controle. Daarnaast verliest hij veel bloed verlies. Ze gaan nog een echo maken om te kijken of er ergens bloed weg lekt.

Urslau

Och, toch weer spannend op een manier die je niet wilt. Hopelijk kunnen ze uit de echo halen waar hij bloed verliest en kunnen ze het dan oplossen. Weet dat er aan jullie gedacht wordt - heel veel.

zoooo ben ik er even een dag niet! Wat veel berichtjes

Vol hoop en ook wat angst lees ik en gelukkig het is goed gegaan, nu weer een hobbel met bloedverlies maar die nemen jullie ook!!
We duimen door!!

Urslau

Urslau

26-07-2014 om 21:20 Topicstarter

Genista, Anne M en Hazeltje

Genista: bij jullie is het dus ook nog spannend. Kun je nu af en toe nog bij ze langs?

Sterkte ook maar aan jouw kant.

Anne M:gaat het nog steeds in een stijgende lijn bij jullie?

Hazeltje: van L begreep bij dat er tot donderdag al 3 weken geen aanbod was geweest in welke bloedgroep dan ook. Hoop dat jullie ook niet maanden nog moeten wachten. Vakantie is eigenlijk wel een fijne periode.

Bedankt voor alle steun.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-07-2014 om 23:36

Het mag blijkbaar

niet voor een keer makkelijk gaan. Toch weer zorgen.

Ik hoop morgen te lezen dat ze weten waar het bloeden vandaan komt. Sterkte en als je dit nog leest... een goede nacht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.