Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nuchtere vriendin

Nuchtere vriendin

30-03-2015 om 10:07

Vriend drinkt te veel


Herkenbaar

Ojee wat herkenbaar dit..wel heel fijn!!
Ik ken mijn vriend nu 6 maanden hij is internationaal vrachtwagen chauffeur.
Ik merk dat hij echt veel drinkt..heb het vaker gezegd en hij wuift het weg.
nou ben echt niet gek!!

Gistermiddag op terras drink hij 2 halve liter bier, thuis ook zeker 5 nog en daarna drinkt hij altijd rosé..grote glazen.
Wat gebeurde er gisteravond...

Ik had 2 biertjes binnen in de koelkast gezet..hij zegt ik ga joep, zijn kat, even plagen..loopt garage komt terug met rosé.(staat in koelkadt binnen)
Loop ik later maar koelkast..ligt er nog 1 biertje..weet t echt zeker.
Hij kwam terug met glas rosé.
Hij heeft echt biertje stiekem gedronken hij weet dat ik hem teveel vind drinken.
Vandaag ga ik het bijhouden..niet leuk maar voor mezelf.

Ik zie hem een week niet maar als ik hem weer zie is er totaal geen seksuele aantrekking vanuit zijn kant.
Ook liefde merk ik haast niet terwijl hij wil.zegt dat hij van me houd.
Sex is er sowieso erg weinig..ik ga dan twijfelen en heb het al vaker aangehaald maar dan zegt hij ik heb een vol hoofd en moet rust hebben.

Teveel werk zegt hij.
Ook kan hij een heel kort lontje hebben..venijnig reageren maar ik zeg dat gelijk.

Pak ik zijn hand vast dan zegt hij hoh je houd me wel strak vast, waarop ik zeg..als je op dieet bent mag je geen snoep maar dan wil je het juist heel graag.

Ik ben hem romanticus maar hij is afstandelijk dus ik ga het wel proberen maar voel me nu een halve nymfomaan omdat hij het totaal niet heeft.
Dus besloten ik neem hem initiatief meer.

Voelt als broer zus relatie zo.
Heeft alcohol ook invloed op het geestelijke gedeelte van iemand???

Ad Hombre

Ad Hombre

24-10-2015 om 10:46

Marsss

"Voelt als broer zus relatie zo."

Maar dan een dronken broer.

"Heeft alcohol ook invloed op het geestelijke gedeelte van iemand???"

Wat denk je zelf? Ik zou hem voor het blok zetten. Afkicken, en in behandeling of relatie stopzetten.

En dan wegwezen. Dit kan alleen maar slecht aflopen.

ff zo

ff zo

24-10-2015 om 12:06

Marss

Toen ik in een vergelijkbare situatie zat als jij, vroeg iemand mij of ik nog respect had voor mijn vriend. Die vraag heeft mij toen wel de ogen geopend, nee, ik had geen respect meer.

Daarna nog wel geprobeerd samen met hem zijn drankgebruik te beperken (want hij zei echt te willen minderen/stoppen), maar als je dan gaat controleren en blijkt dat hij toch nog gedronken heeft... Ik ben diezelfde dag nog weggegaan, tas gepakt en bij een vriendin gaan logeren.

Sterkte!

marsss

Maak het uit, bel zijn baas of de politie. Een vrachtwagenchauffeur met een fiks drankprobleem?

skik

Tijgeroog

Tijgeroog

24-10-2015 om 12:41

Marsss

Dus...
Hij drinkt teveel, en probeert dat te verbergen
Hij heeft een heel kort lontje
Je voelt geen liefde van zijn kant
Er is geen seksuele aantrekking van zijn kant
Je hebt het gevoel dat jullie een broer-zus relatie hebben

En dat allemaal al na zes maanden. Ik geloof niet dat jullie relatie toekomst heeft, dus ik zou er zo snel mogelijk een punt achter zetten. Hoe langer je wacht, hoe lastiger het wordt.

Zo wil je toch niet oud worden?

Suze

Suze

24-10-2015 om 17:52

Vrachtwagenchauffeur

Ik maak me ook daar vooral erg zorgen over.

Uit jouw verhaal heb ik de indruk dat hij erg veel drinkt. En zelfs dat als hij alleen na het rijden drinkt, dat die hoeveelheid er de volgende dag nog (deels) in zit.

Dus Skiks idee, vind ik in dit geval niet zo'n slechte.

Ik vind het doodeng dat zo iemand met een vrachtwagen rondrijdt.

Ik zou graag hebben dat die een paar keer - onverwacht - voor (of tijdens) het rijden gecontroleerd wordt.

En naar jou toe m.b.t. jullie relatie, heb ik aan de reactie van o.m. Tijgeroog weinig toe te voegen.

Vriendin

Vriendin

26-10-2015 om 09:26

Marsss toch...

Maar Marsss toch, wat doe je met deze man? Wat zijn de pluspunten van deze relatie? Als er nog pluspunten zijn, wegen die dan op tegen de minpunten? Lijkt me niet...

Als hij zijn alcoholgebruik ontkent, vraag dan eens of hij bereid is bij de huisarts een bloedtest te doen om zijn leverenzymen na te kijken. Om te kijken hoe het met zijn gezondheid staat. (niet erbij zeggen: daaraan is namelijk overduidelijk te zien of iemand te veel drinkt)

Ga zelf eens langs bij de Al-Anon (de tegenhanger van de AA, maar dan voor omstanders). Adressen vind je via google. Vraag daar eens advies. Het heeft mij geweldig goed geholpen, hoe ik er zelf mee kon omgaan. Het beste advies: laat het probleem bij de drinker.

En kijk eens op websites over alcoholmisbruik wat een veilige alcoholconsumptie is. Dat verschilt een beetje per land. Maar een aardig gemiddeld advies voor mannen is maximaal 10 eenheden per week en twee dagen niets (een eenheid is 10 cl !! wijn, een groot glas is 2 eenheden, een halve liter bier is ook 2 eenheden). Vraag hem gewoon eens: drinkt hij minder dan dat? Zo nee, dan moet hij zich eens flink achter zijn oor gaan krabben.

Ik zou heel snel bij zijn baas aan de bel trekken. Hij is een rijdende tijdbom. Als je zoveel drinkt, ben je de volgende ochtend nog niet nuchter. Een eenheid alcohol afbreken duurt bij een man 70 minuten, reken maar uit. Een alcoholprobleem en professioneel chauffeur zijn, dat kan écht niet samen. Daar gaan doden vallen.

Hortensia

Hortensia

26-10-2015 om 10:13

Vriendin, niet helemaal waar

"Als hij zijn alcoholgebruik ontkent, vraag dan eens of hij bereid is bij de huisarts een bloedtest te doen om zijn leverenzymen na te kijken. Om te kijken hoe het met zijn gezondheid staat. (niet erbij zeggen: daaraan is namelijk overduidelijk te zien of iemand te veel drinkt)"

Het kán een teken zijn van teveel drinken, maar er kunnen nog veel meer andere oorzaken zijn als de bloeduitslag afwijkt.

Ik denk ook niet dat je je gelijk moet halen met zo'n test. Dat vriend teveel drinkt is al een feit en dat zal hij zelf niet snel toegeven. Ik zou dan ook adviseren: wil je als partner dit gevecht aangaan als je toch niet kunt winnen tegen de fles?

Al die sites over hoe slecht teveel drank is, bloedonderzoeken, het bevestigt wat je al weet, maar men zegt wel eens: gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee dingen.

Je hebt geen bevestiging nodig voor iets dat je al met eigen ogen ziet. Vriend drinkt teveel (bewezen). Drinkt stiekem (bewezen). Heeft een kort lontje. Zo te lezen is de romantiek in deze nog prille relatie ook niet bepaald om over naar huis te praten.

Hoeveel méér bevestiging heb je nodig?

Zo jammer dat Marsss zo onzeker is over wat haar eigen ogen zien en haar eigen oren horen. Een bloedtest en tig sites over het negatieve effect van teveel alcohol zullen daarbij niet helpen want dat wuift vriendlief weer weg.

Ja toch?

Vriendin

Vriendin

26-10-2015 om 14:49

Ja Hortensia

Je hebt gelijk. Ik zeg die dingen mede omdat ook Marsss haar ogen verder geopend moeten worden. Dit is geen onschuldig probleem en haar vriend zit nog in de ontkenningsfase. Zulke problemen plus gebrek aan romantiek en genegenheid in zo'n prille relatie, dat komt niet goed, vrees ik.

car

car

27-10-2015 om 11:53

pas op

Het is duidelijk dat jouw nieuwe liefde problemen heeft met alcohol. Dit is duidelijk alcoholisme, en niet anders. Hier is hulp bij nodig, en ik vrees dat het anders een hoop problemen gaat opleveren in de toekomst wat je je goed moet gaan realiseren. Problemen die je nu misschien nog lang niet kan overzien.

Vriendin

Vriendin

03-11-2015 om 15:47

Marsss, hoe is het?

Hoe gaat het nu, Marsss?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.