Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ouwe ADD'er

Ouwe ADD'er

22-09-2016 om 20:56

Volwassen en ADD


Pimpelpaars

Pimpelpaars

05-10-2016 om 11:33

Over netjes

Ik ken overigens iemand met adhd, die juist ultra geordend is. Hij wordt helemaal naar van spullen op tafels en stapels. Dat komt omdat hij dan het overzicht kwijt raakt.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-10-2016 om 11:50

Door de jaren heen

is hier dus al wel wat verbeterd. Ik kan eigenlijk niet helemaal goed inschatten of man zich gewoon aan mijn stapelzucht heeft aangepast, of dat hij van zichzelf al zo is, maar feit is dat we het samen altijd flink op lieten lopen en zodra er dan een feestje te vieren was, moesten we enorm aan de opruimerij. Dat verdween dan in tasjes, die uiteraard heel logisch en overzichtelijk ergens neergelegd werden, om daar vervolgens vergeten te worden. Een beetje het mr. Bean effect kreeg je dan. Oh, wat zal er allemaal in die tasjes zitten!? Sinds een tijdje valt het opruimen wel mee, even snel wat uitzoeken en dat op één stapeltje leggen, zodat de tafels weer netjes zijn. Als ik een systeem heb, stoort het mij enorm als anderen dat systeem niet respecteren. Als ik tegen man zeg witte was in die bak, is het ook witte was in die bak. Waarom dan toch in de bonte bak? Maar dat zou zomaar een dingetje van kortsluiting door het herseninfarct kunnen zijn.

Jongste dochter verdenk ik eerder van een lichte vorm van autisme dan add of adhd. Ik hoop dat ze daar binnenkort toch eens voor naar een psychiater gaat. Haar relaties hebben te lijden onder haar karakter/gedrag. Ze staat er wel open voor. Maar zij is juist weer héél erg geordend en ze heeft bepaalde voorstellingen van hoe het hoort in haar hoofd, die niet altijd handig zijn.

Ik ben niet zo van de stempeltjes en etiketjes, maar ik vrees dat daar toch wel wat van aanwezig is in ons gezin en de rest van de familie. In welke familie niet eigenlijk?

Priem

Priem

05-10-2016 om 12:30

Daar zeg je wat

Dat is eens mooi uitgelegd door een psychiater. Iedereen zit op de lijn van autisme. Iedereen herkent er wel wat in.
De mensen die voor en tot het midden van die lijn zitten functioneren gewoon zonder al te veel problemen. De mensen na het midden hebben last van dingen in het leven en des te verder op de lijn des te groter de problemen en des te meer onbegrip/moeilijkheden voor met en van mensen van voor de middenlijn.

Het kastje per dag draadje geeft ook wel aan ( nee ik beschuldig niemand) hoe erg een probleem uit de hand kan lopen, maar zeker ook hoe lastig het zoeken is naar een oplossing die werkbaar is en langer vol te houden. Hier op het forum lezende vraag ik me trouwens wel oprecht af of het echt zoveel meer bij jongens/mannen voorkomt of dat er hier bij toeval meer vrouwen met add/adhd/autisme op het forum zijn. Ook op mijn werk, waar ik met veel cliënten omga, zie ik best veel vrouwen die hiermee kampen.

Nunie

Nunie

05-10-2016 om 13:05

stapels

Ik gooi die stapels op een plek waar ik er beslist over ga struikelen. Was die opgevouwen moet worden, gaat op mijn bed. Dan móet ik het wel doen. Gooi ik het in een mand, blijft het gegarandeerd wekenlang liggen.
De trap ligt hier ook altijd vol met spullen die naar boven moeten. Anders blijft het eeuwig beneden liggen.
Inmiddels is mijn huis geen puinzooi meer zoals vroeger. Maar kijk niet in de kasten. ☺

Sarenza

Sarenza

05-10-2016 om 17:04

Roze bak

Jarenlang was de roze bak hier een gevleugeld begrip. Een (roze) Ikea bak waar iedereen alle klein spul en papierwerk in mikte. Was je iets kwijt zocht je in de roze bak. Werkte goed hier.
Ik had nu minder ruimte en daarom heb ik die bak eens uitgemest. Ik kwam dingen van jaren geleden tegen. Het is dus wel handig om dat uitmesten vaker te doen. Aan de andere kant, archeologie is ook interessant
Nu heb ik een kleinere bak alleen nog voor de papieren. Maar vol is ie nog steeds. En alle andere dingen liggen door de hele kamer in stapeltjes. Misschien toch maar weer een roze bak invoeren.

Ouwe ADD er

Ouwe ADD er

05-10-2016 om 18:25

Leuk

Een roze bak. En goed om te lezen dat het bij jullie goed werkte.
Ik ga morgen naar Ikea om de bak te kopen. Kan niet wachten tot alle stapeltjes erin liggen. Benieuwd met welke kleur ik thuiskom.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.