Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mama2

mama2

15-05-2014 om 08:37

Vit D3, hoe snel merk je verbetering?


69er

69er

22-04-2016 om 18:22

Yura

Gebruik je statines?

Stenna

Stenna

22-04-2016 om 20:51

Bijeffect?

Ik heb nu 2x zo'n ampul hoge dosering genomen, 50.000 of zoiets, dat moet ik tijdelijk 1x per week. Maar beide keren kreeg ik na een dag een bijzonder heftige migraine aanval. Ik heb vaker migraine, maar zelden zo heftig en zeker nooit 2x binnen twee weken. Is het toeval (weerswisselingen misschien) of kan het er iets mee te maken hebben?

Yura

Yura

26-04-2016 om 11:15

Statines en migraine

Ik moest het even googelen hoor wat statines zijn, maar begrijp dat dat medicijnen zijn tegen te hoog cholesterol, nee dat gebruik ik niet. Enige dat ik dagelijks neem is seretide, een puffer tegen astma.

Stenna, ik heb wel begrepen dat een tekort aan vitamine D migraine kan veroorzaken. Ik heb ook migraine en inderdaad de afgelopen maanden vaker een aanval gehad, het is jarenlang hooguit 2x per jaar geweest en de laatste tijd zit ik gemiddeld op 1 keer per 3 weken denk ik. Wel heb ik begrepen dat het nemen van een hoge dosering de klachten tijdelijk kan verergeren, dus dan zou dat ook kunnen misschien. Wat voor tekort had jij? Ik krijg die 50.000 dus maar 1x per maand, ik lees bijna overal 1x per week.

Stenna

Stenna

26-04-2016 om 20:12

Yura

Ik weet niet wat mijn tekort precies was,heeft de huisarts-assistente niet gezegd. Alleen dat het echt te kort was en de huisarts me die hoge doses voorgeschreven had.
Normaal heb ik 1 keer per maand ongeveer migraine, ook wel 1 keer per twee maanden. Nu is het ineens elke week raak, een dag na inname van de dosis. Ik weet dat het tekort ook tot migraine kan leiden, maar nu lijkt het juist toch hoge dosis te zijn. Kan ook toeval zijn, maar toch.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

26-04-2016 om 21:59

Stenna

Migraine kan een bijwerking zijn, net als hartkloppingen. Maar dit zou snel moeten overgaan. Zo niet, misschien toch beter de doses verlagen. Maar laat eerst weer je gehalte vitamine D prikken. Dat moet toch regelmatig als je (ernstig) tekort hebt; zeker als je supplementeert met hoge doseringen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.