Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


Het grote probleem met die groep kwetsbaren is, als ik het goed zie, dat ze daadwerkelijk de fysieke uitnodigingsbrief moeten laten zien als bewijs dat ze zijn uitgenodigd. Dus ja, als dan die brieven niet bezorgd worden dan kan je lang wachten. Wel blij dat dit lek boven water is (al is het daarmee nog niet gedicht), dat ontkracht ook weer een beetje de geluiden over lage vaccinatiebereidheid. 

Dat oproepen per jaargang zal hierdoor iets minder snel gaan dan ik eerder deze week hoopte, vermoed ik (overigens: zondag 63/64, maandag 65, maar 66 is nog altijd niet doorgekomen), maar die jaargangen hoeven dan weer niet op een uitnodigingsbrief te wachten, die kunnen meteen online reserveren. Alleen moet je bij gebrek aan brief geloof ik wel die gezondheidsverklaring uitdraaien. Aangezien onze cartridge leeg is, heb ik maar alvast de verklaring gepikt van de uitnodiging die mijn partner kreeg omdat hij in de griepprikgroep valt (en die hij niet nodig heeft omdat hij al eerder met restjes was ingeënt). 

Maar goed, nog niet aan de beurt, ik kijk iedere dag op de site van het RIVM maar we staan dus nog steeds op 65.

Groeten, 

Temet

Temet schreef op 20-05-2021 om 10:17:

Alleen moet je bij gebrek aan brief geloof ik wel die gezondheidsverklaring uitdraaien. 

Die gezondheidsverklaring moet je altijd meenemen. Die wordt ook doorgenomen en afhankelijk van de antwoorden wordt je dan nog even langs de arts gestuurd.

Poezie

Poezie

20-05-2021 om 10:37 Topicstarter

Het was ook te mooi om waar te zijn dat er zoveel snelheid in zou komen 😕

Ik heb inmiddels twee uitnodigingen!

De eerste kwam overduidelijk van het RIVM, logo voorop, keurig letterype, regelmatige lay-out, geen twijfel. Er is dus een afspraak gemaakt.

Ploft er zes dagen later nog een uitnodiging op de mat.

Dit keer zonder logo, op goedkoper papier met een nagemaakte lay-out die gewoon net niet lekker op het papier past. Er staat geen afzender op. Het telefoonnummer is een ander nummer dan op de eerste brief en meer van die dingen. 
Mijn geboortedatum prijkt op de brief alsof het de verzenddatum is.

Phishing? 
Nou nee. Het is een brief voor de risicogroep (Wat? Ik? Hoezo!? En bij wie komt die informatie dan vandaan?). 
Het moet in deze tijd kinderlijk eenvoudig zijn om zieken en zwakken van hun laatste energie en spaargeld te beroven. 

Ben ik weer boos, verdomme!




Poezie

Poezie

20-05-2021 om 12:30 Topicstarter

Wel fijn dat je überhaupt een uitnodiging hebt ontvangen M Lavell 😎

Ja beter twee dan geen!! Maar hoe zit dat dan precies met dat spaargeld? Is er sprake van kosten in die tweede brief die je kreeg?

rutiel schreef op 20-05-2021 om 12:32:

Ja beter twee dan geen!! Maar hoe zit dat dan precies met dat spaargeld? Is er sprake van kosten in die tweede brief die je

Is het zo ingewikkeld te begrijpen?

Met een slechte kopie en wat kernwoorden kun je mensen naar een telefoonnummer lokken dat heel duur is bijvoorbeeld. Of naar een telefoongesprek waarin ook nog wat bankgegevens worden gevraagd.

Of dat in dit geval ook is gebeurd weet ik niet zeker. Ik heb dat telefoonnummer niet gebeld natuurlijk.

Poezie schreef op 20-05-2021 om 12:30:

Wel fijn dat je überhaupt een uitnodiging hebt ontvangen M Lavell 😎

je begrijpt het niet. Duizenden mensen zitten te wachten op een uitnodiging en ik krijg er twee. Dat is niet fijn, dat is stom. Zeker omdat de enige indicatie voor die tweede brief mijn geboortejaar is. Dat was bij de eerste brief ook al het geval. Geboortejaar x is aan de beurt & iedereen die in aanmerking komt voor de griepprik, overlapt elkaar. Daar krijg je dubbelen van. Niet maar eentje, maar duizenden. En daardoor zitten dan weer duizenden anderen voor niks te wachten.

Ysenda schreef op 20-05-2021 om 10:31:

[..]

Die gezondheidsverklaring moet je altijd meenemen. Die wordt ook doorgenomen en afhankelijk van de antwoorden wordt je dan nog even langs de arts gestuurd.

bij de ingang van de prikstraat word er naar gevraagd, heb je hem niet kun je even uit de rij ergens de gezondheidsverklaring invullen en dan weer in de rij stappen. Tenminste, zo ging dat hier. Zorg voor de tijd ook dat je weet welke medicatie je gebruikt, of neem een apotheek uitdraai mee. 

M Lavell schreef op 20-05-2021 om 12:37:

Is het zo ingewikkeld te begrijpen?

Met een slechte kopie en wat kernwoorden kun je mensen naar een telefoonnummer lokken dat heel duur is bijvoorbeeld. Of naar een telefoongesprek waarin ook nog wat bankgegevens worden gevraagd.

Of dat in dit geval ook is gebeurd weet ik niet zeker. Ik heb dat telefoonnummer niet gebeld natuurlijk.

Ja het was ingewikkeld te begrijpen, zeker omdat je zelf aangaf dat het hier niet om phishing ging. Maar het is me in elk geval duidelijk dat je boos bent. Ik wens je desondanks een fijne dag toe.

rutiel schreef op 20-05-2021 om 13:15:

[..]

Ja het was ingewikkeld te begrijpen, zeker omdat je zelf aangaf dat het hier niet om phishing ging. Maar het is me in elk geval duidelijk dat je boos bent. Ik wens je desondanks een fijne dag toe.

Begrijp je het nog niet: als post van de overheid al op phishing lijkt, als de overheid zelf al slechte namaaksels van het eigen werk rond stuurt, hoe moeten gewone burgers dan nog het onderscheid maken?

Overigens is het voorop de brief en naast mijn adres publiceren van mijn geboortedatum, een schande. 

M Lavell schreef op 20-05-2021 om 13:23:

[..]

Begrijp je het nog niet: als post van de overheid al op phishing lijkt, als de overheid zelf al slechte namaaksels van het eigen werk rond stuurt, hoe moeten gewone burgers dan nog het onderscheid maken?

Overigens is het voorop de brief en naast mijn adres publiceren van mijn geboortedatum, een schande.

Weet je zeker dat deze brief echt van de overheid kwam? Of is het idd een phissing exemplaar. Ze proberen steeds gekkere manieren. Volgens mij heeft de overheid namelijk maar 1 envelop voor deze uitnodigingen in gebruik. 

Dat je twee uitnodigingen krijgt vind ik niet zo heel vreemd. Dat bevorderd de snelheid, als je al de verschillende lijsten naast elkaar moet leggen dan kost dat a. veel tijd en b. veel geld. Veel meer dan mensen 2 brieven sturen. 

Ysenda schreef op 20-05-2021 om 13:31:

[..]

Weet je zeker dat deze brief echt van de overheid kwam? Of is het idd een phissing exemplaar. Ze proberen steeds gekkere manieren. Volgens mij heeft de overheid namelijk maar 1 envelop voor deze uitnodigingen in gebruik.

We hebben gebeld met het andere nummer. Daar hadden ze het over dubbele bestanden. 
Verschillende lijsten naast elkaar leggen is sinds de uitvinding van de computer niet meer nodig. Als je mensen op geboortejaar uitnodigt dan is het niet zo ingewikkeld om te verzinnen dat je diezelfde groep niet nog eens uit hoeft te nodigen via het grieppriken bestand. 


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.