Gezondheid
heli
16-02-2010 om 17:45
Steeds maar weer antibiotica
Bij voorbaat mijn excuses; ik ga jullie even gebruiken om flink te klagen... sorry...
Ik heb er, ooit, wel eens vaker over geschreven; ons mannetje dat zo vatbaar is, vaak ziek is en er heel vaak niet zonder hulp van antibiotica uitkomt. De afgelopen weken is hij op drie dagen na voortdurend ziek geweest. Eerst buikgriep, daarna luchtweginfecties met dagelijks hoge koorts, slecht eten en drinken en overgeven van het hoesten. Het duurt wel weer erg lang voordat hij er van opknapt dus vandaag weer bij de huisarts geweest en ja hoor; gereutel in een van de longen, een ontstoken oor (daar kijken we overigens niet meer van op; is zo'n beetje standaard) en ontstoken ogen. En dus alweer een antibioticakuur... we waren een maand geleden net gestopt met de onderhoudskuur. Pffff.... hij wordt er zo moe van .(En ik zelf ook, zit dus ook al weer drie weken binnen).
Vorige week heeft hij min of meer zijn verjaardag kunnen vieren, maar zijn feestje moest afgeblazen worden en een ander feestje morgen wordt ook niks. Ik vind het zo sneu. Ons mannetje is geboren met een longontsteking, daarna ging het redelijk tot hij zes maanden oud was en sindsdien is het steeds maar weer hetzelfde verhaaltje. Ik hoop zo dat hij er overheen groeit. Als hij over anderhalf jaar naar groep drie moet, dan gaat het qua schoolverzuim nog problemen opleveren... Hij is (natuurlijk) meerdere malen onderzocht door de kinderarts en kno-arts, maar er wordt geen oorzaak gevonden. Heeft geen afweerstoornis oid. Zelf heb ik de link gelegd met iets van een voedselallergie omdat hij sinds hij vast voedsel krijgt problemen heeft, maar vooralsnog komt dat er niet uit. Volgende week weer een belafspraak met een van de kinderartsen; toch nog maar weer eens voorleggen.
Herkent iemand dit? Steeds maar weer a.b nodig omdat het lichaam het zelf niet op kan lossen? Het gaat ook zo tegen mijn gevoel in; straks worden de bacterieen nog resistent.
Nogmaals sorry... moest het even kwijt. Bah!
Pluk53
16-03-2010 om 09:29
Kwakzalver
en een kwakzalver kan helemaal niets doen, nog onderdrukken, nog genezen. Dus Onno, als je meer denkt te zijn dan een kwakzalver, onderbouw dat dan eindelijk eens.
Sancy
16-03-2010 om 09:42
Onno
weet je, het staat je vrij om zelf een topic te beginnen hoor. daarvoor hoef je deze niet in leven te houden.
Tineke
16-03-2010 om 09:50
Zeer onrespectvol
Leef je eens 'n klein beetje in. Kind is ziek en je plaatst een berichtje. En vervolgens gaat het draadje een heel eigen leven leiden omdat een kwakzalver zonodig z'n kwakkie steeds kwijt moet. Ik vind dit niet kunnen.
Puck
16-03-2010 om 10:41
Onno
Je verschuilt je altijd achter het excuus dat je geen tijd hebt om te reageren. Maar je hebt wel tijd om hier je kwetsende en opruiende postings neer te zetten. In dat geval zou je eerst eens kunnen beginnen met het beantwoorden van de aan jou gestelde vragen voordat je weer allerlei loze beschuldigingen uit op dit forum voor domme onnozele naïevelingen. (dat zijn zo ongeveer de bewoordingen die je zelf gebruikt) Je hebt werkelijk een plaat beton voor je hoofd zo dik als een bunker. Bah!
Guinevere
16-03-2010 om 11:45
Archiveren
Ik denk dat Heli forumbeheer moet verzoeken om deze draad te laten archiveren. Minus dat geneuzel van vandaag.
100%mama
16-03-2010 om 14:37
Volgens mij
is Onno helemaal geen homeopaat, maar gewoon een nietsnut die zich helemaal kapot lacht om onze reaktie's........Zijn er voor minder het forum geweigerd?
Pluk53
16-03-2010 om 14:40
Antireclame
Ik zou Onno niet willen missen. Hij is de best denkbare anti-reclame voor alterneuten in het algemeen, en homeopathie in het bijzonder.
Onno
17-03-2010 om 08:30
Het steeds maar weer onderdrukken van klachten lost het probleem
Waarom moet iedereen toch zo heftig reageren? Inhoudelijk zeg ik niets verkeerds.
Bastet
17-03-2010 om 18:34
Het steeds weigeren vragen te beantwoorden lost ook niks op....
Onno,er staan nog rijen vragen open,succes!
Bastet
Onno
19-03-2010 om 13:23
Het steeds maar weer onderdrukken van klachten lost het probleem
Zojuist een boek titel verwijderd door Forumbeheer, naam mag niet genoemd worden hier, volgende keer volgt een rekening voor reclame binnen gekregen. De nederlandse versie komt er snel aan. Ik ben benieuwd welke aardverschuiving het teweeg gaat brengen.
timsmama
20-03-2010 om 18:32
Heli
Heli, ik heb geen idee of je dit nog leest.
Na verschillende ABkuren vorig jaar kreeg ik de enorm goede tip van een vriendin om tabletten te slikken. Tabletten met de bacteriën die goed voor je darmen zijn. Dezelfde die in yakult bijvoorbeeld zitten. De ABkuren maken ook die bacteriën dood. Daarna knapte ik eindelijk en vrij snel weer echt op. De pillen heb ik bij een gezondheidswinkel gekocht. Dosis kun je geloof ik wel goed aan passen.
Succes ermee, liefs, Timsmama