Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Slaapapneu? & slaapregistratie


Jonagold, dus jouw man mocht toch een beugel ookal had hij erg veel ademstops? Ik dacht dat ik de keus had omdat het aantal ademstops bij mij wel meeviel. Mijn man "moest" meteen voor een masker gaan. 

Zonnebloem91

Zonnebloem91

20-07-2023 om 15:12 Topicstarter

Wilmamaa schreef op 19-07-2023 om 20:58:

ik kreeg overigens meteen onderzoek met zo'n slaapregistratie. Niet eerst zo'n horloge gehad.

Oow ja dat heb ik dus niet gehad

Zonnebloem91

Zonnebloem91

21-07-2023 om 09:55 Topicstarter

de uitslag van de OSAsense is binnen & daar komt geen apneu uit, geen ademstops heb.  Aan de hand van de vragenlijst die ik heb ingevuld zegt ze dat ik geen klachten heb. Terwijl ik daar wel op heb aangegeven dat ik vaak vermoeid ben, regelmatig snurk, mijn briend gaf aan dat als ik snurk ik dan een ademstop heb. Maar goed dan zal de vermoeidheid wel gewoon bij mij horen. Het zal normaal zijn denk ik om af en toe een ademstop te hebben, bijvoorbeeld als ik droom zei de assistente.

Zonnebloem91 schreef op 21-07-2023 om 09:55:

de uitslag van de OSAsense is binnen & daar komt geen apneu uit, geen ademstops heb. Aan de hand van de vragenlijst die ik heb ingevuld zegt ze dat ik geen klachten heb. Terwijl ik daar wel op heb aangegeven dat ik vaak vermoeid ben, regelmatig snurk, mijn briend gaf aan dat als ik snurk ik dan een ademstop heb. Maar goed dan zal de vermoeidheid wel gewoon bij mij horen. Het zal normaal zijn denk ik om af en toe een ademstop te hebben, bijvoorbeeld als ik droom zei de assistente.

Vermoeidheid is natuurlijk níet normaal. Ik zou het hier niet zomaar bij laten zitten. Ik zou vragen om een breed bloedonderzoek. Het kan je schildklier zijn, een vitaminegebrek, ijzertekort… Allemaal zaken die makkelijk aan te tonen zijn. 

Zonnebloem91

Zonnebloem91

21-07-2023 om 10:03 Topicstarter

Jonagold schreef op 21-07-2023 om 09:58:

[..]

Vermoeidheid is natuurlijk níet normaal. Ik zou het hier niet zomaar bij laten zitten. Ik zou vragen om een breed bloedonderzoek. Het kan je schildklier zijn, een vitaminegebrek, ijzertekort… Allemaal zaken die makkelijk aan te tonen zijn.

Dit heb ik vorig jaar allemaal al gehad, omdat ik ook regelmatig met hoofdpijn rondloop. Alle waardes waren goed. Alhoewel ik mijn twijfel had bij de vitamine D die was maar 20, lijkt me niet normaal. Dus daar ben ik toen mee aan de gang gegaan. 

Zonnebloem91 schreef op 21-07-2023 om 10:03:

[..]

Dit heb ik vorig jaar allemaal al gehad, omdat ik ook regelmatig met hoofdpijn rondloop. Alle waardes waren goed. Alhoewel ik mijn twijfel had bij de vitamine D die was maar 20, lijkt me niet normaal. Dus daar ben ik toen mee aan de gang gegaan.

Na een jaar zou je wel eens opnieuw mogen laten kijken.

Heeft je arts je verteld dat de meest voorkomende bron van hoofdpijn dehydraratie is? Dus te weinig water drinken, vaak in combinatie met relatief veel koffie, alcohol, of andere vochtafdrijvende drankjes. 

Zonnebloem91

Zonnebloem91

21-07-2023 om 10:16 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 21-07-2023 om 10:13:

[..]

Na een jaar zou je wel eens opnieuw mogen laten kijken.

Heeft je arts je verteld dat de meest voorkomende bron van hoofdpijn dehydraratie is? Dus te weinig water drinken, vaak in combinatie met relatief veel koffie, alcohol, of andere vochtafdrijvende drankjes.

Dat heeft de huisarts noet verteld. Maar ik drink maar 3 kopjes koffie op een dag en voor de rest thee & water. Vooral water. Dit doe ok nu sinds 2 jaar 

Zonnebloem91 schreef op 21-07-2023 om 10:16:

[..]

Dat heeft de huisarts noet verteld. Maar ik drink maar 3 kopjes koffie op een dag en voor de rest thee & water. Vooral water. Dit doe ok nu sinds 2 jaar

Dan zal dat de oorzaak niet zijn. Verder zoeken. 

Heb je al iets van fysiotherapie of houdingstherapie geprobeerd? Een vriendin van me had chronische hoofdpijn. Zij bleek haar kin te ver naar voren te steken (niet bewust natuurlijk), wat leidde tot spanning in de nek, wat leidde tot hoofdpijn.

Zonnebloem91

Zonnebloem91

21-07-2023 om 10:30 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 21-07-2023 om 10:25:

[..]

Dan zal dat de oorzaak niet zijn. Verder zoeken.

Heb je al iets van fysiotherapie of houdingstherapie geprobeerd? Een vriendin van me had chronische hoofdpijn. Zij bleek haar kin te ver naar voren te steken (niet bewust natuurlijk), wat leidde tot spanning in de nek, wat leidde tot hoofdpijn.

Nee nog niet geprobeerd, maar in ieder geval bedankt voor de tip. Zal deze even onthouden

En nog drie andere mogelijke verklaringen voor vermoeidheid: 1) bloedarmoede (maar dat zal wel al zijn uitgezocht) 2) traag werkende schildklier 3)overgang.

Zonnebloem91

Zonnebloem91

21-07-2023 om 15:02 Topicstarter

Temet schreef op 21-07-2023 om 12:20:

En nog drie andere mogelijke verklaringen voor vermoeidheid: 1) bloedarmoede (maar dat zal wel al zijn uitgezocht) 2) traag werkende schildklier 3)overgang.

Ja dit zijn dus dingen die inderdaad zijn uitgesloten. Overgang lijkt me sterk op 31 jarige leeftijd 😅

Ogen ook in orde? Geen bril nodig of huidige bril op juiste sterkte? Hoofdpijn en vermoeidheid kunnen ook komen omdat je je ogen (ongemerkt) constant moet inspannen voor scherp zicht. 

Zonnebloem91

Zonnebloem91

22-07-2023 om 08:56 Topicstarter

wil40 schreef op 21-07-2023 om 23:58:

Ogen ook in orde? Geen bril nodig of huidige bril op juiste sterkte? Hoofdpijn en vermoeidheid kunnen ook komen omdat je je ogen (ongemerkt) constant moet inspannen voor scherp zicht.

Ik ben een bril drager, ik vanaf december een andere bril met andere sterkte. Ik dacht in het begin dat het daar aan lag, dus hup een oogmeting en toen was mijn sterkte inderdaad niet meer helemaal goed. De hoofdpijn ks toen wel degelijk minder geworden. Vooral met tv kijken, gamen. Maar helaas nooit helemaal weg gegaan. dat was van korte duur.

Voor nu laat ik de uitslag voor wat het is. Mijn vriend houd me in de gaten tijdens mijn slaap. En mocht het vaker terug komen tijden het snurken, dan trek ik gewoon weer aan de bel.

gelukkig snurk ik niet vaak, maar als ik wel snurk heb ik een ademstop. Wat volgens de huisarts normaal is dat je af en toe, tijdens diepe slaap of dromen een ademstop heb. Dus daar vertrouw ik dan maar op.

Mijn vermoeidheid is nou ook weer niet zo dramatisch dat ik helemaal niks meer kan doen. Ik ben nog jong en lig wel vroeg op bed, of het uit het werk vermoeid. Dat neem ik dan maar voor lief

Alcoholconsumptie lijkt me ook nog wel een relevant  aandachtspunt.

Zonnebloem91

Zonnebloem91

24-07-2023 om 18:43 Topicstarter

RodeKrullenbol schreef op 24-07-2023 om 12:48:

Alcoholconsumptie lijkt me ook nog wel een relevant aandachtspunt.

Dat kan inderdaad, maar ik drink, rook niet, gebruik geen drugss etc… ik leid gewoon een normaal leven met gezin gekukkig ☺️

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.