Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Roze afscheiding

ik loop al 3 maanden rond met dit probleem en nergens kan ik vinden of iemand dit herkent of ook heeft. Dus ik dacht nu meld ik me aan op een forum en hoop geruststelling te vinden.
Mijn verhaal , ik ben een vrouw van 42 en heb sinds 3 maanden last van roze /bruine afscheiding. Ben bij huisarts geweest die vertelde in de eerste instantie dat vanaf je 40ste vrouwen hier last van kunnen krijgen. Uiteindelijk op mijn verzoek is er een uitstrijkje gemaakt en zijn er kweekjes afgenomen om alle 'enge' dingen uit te sluiten . Daarna ben ik doorverwezen naar de gynaecoloog die heeft me grondig onderzocht en heeft uiteindelijk een behandeling gedaan met zilvernitraat aan de baarmoedermond. Dit hielp ook niet en wellicht moet het twee keer wat ze toen al zei. Vervolgens hebben ze vorige week ook mijn urine nog gecontroleerd op bloed om ook die 'enge' dingen uit te sluiten . Ook daar kwam niks uit. Ik word er heel onzeker van en blijf me afvragen wat het dan toch moet zijn sta ik iedere dag een inlegkruisje roze/bruine ellende verlies. Is het dan hormonaal en pre menopauze en moet ik me er bij neerleggen. De dokter weet het ook gewoon niet en ik word er soms best angstig van. En bang om naar de wc te gaan als ik het weer voel gebeuren. Ik hoop dat iemand tips heeft of zich herkent....


Bijtje82

Bijtje82

19-08-2023 om 20:09

Ik ben niet bekend met behandeling met zilvernitraat. 
Heeft de gynaecoloog ook uitgelegd waarom deze behandeling nodig was?
Roze afscheiding duidt op vers bloed, maar zeer minimaal. 
Bruine afscheiding op oud bloed. Het kan zomaar zijn dat je iets hebt dat bloed. Een klein adertje dat steeds springt oid. 

Komt het zomaar? Of nadat je gemeenschap hebt gehad. 
De doktoren hebben niets gevonden, dus dan zijn de enge ziektes iig alvast uitgesloten en kan het alleen nog maar meevallen. Dat is al een geruststelling op zich. 

Vlinder24

Vlinder24

19-08-2023 om 20:31 Topicstarter

hoi bijtje, bedankt voor je reactie.
Zilvernitraat hebben ze gedaan omdat mijn baarmoedermond wat uitsteekt en daardoor sneller kan bloeden . Door de zilvernitraat komt er soort litteken weefsel en dat is stugger en steviger dan normaal weefsel en de hoop was dat het daardoor minder werd . Verder zag het er 'prachtig' uit van beneden aldus de gyneacoloog. 
Als ik fiets en afstap is een trigger waardoor het erger wordt of gemeenschap. Maar ook gewoon als ik even heb gezeten of nies. Bij drukverhogende momenten zal ik maar zeggen.
En inderdaad verontrustende dingen zijn uitgesloten maar doordat niemand echt een oplossing heeft of oorzaak denk ik soms wat als ze iets gevaarlijks over het hoofd zien. Maar misschien moet ik er maar op gaan vertrouwen dat het niks is en het vanzelf overgaat wellicht..

Bijtje82

Bijtje82

19-08-2023 om 20:38

Vlinder24 schreef op 19-08-2023 om 20:31:

hoi bijtje, bedankt voor je reactie.
Zilvernitraat hebben ze gedaan omdat mijn baarmoedermond wat uitsteekt en daardoor sneller kan bloeden . Door de zilvernitraat komt er soort litteken weefsel en dat is stugger en steviger dan normaal weefsel en de hoop was dat het daardoor minder werd . Verder zag het er 'prachtig' uit van beneden aldus de gyneacoloog.
Als ik fiets en afstap is een trigger waardoor het erger wordt of gemeenschap. Maar ook gewoon als ik even heb gezeten of nies. Bij drukverhogende momenten zal ik maar zeggen.
En inderdaad verontrustende dingen zijn uitgesloten maar doordat niemand echt een oplossing heeft of oorzaak denk ik soms wat als ze iets gevaarlijks over het hoofd zien. Maar misschien moet ik er maar op gaan vertrouwen dat het niks is en het vanzelf overgaat wellicht..

Uitsteekt als in verzakt? En dus naar buiten komt?

Vlinder24

Vlinder24

19-08-2023 om 21:06 Topicstarter

nee geen verzakking , de rand van mijn baarmoedermond is extreem gevoelig .
Toen ze met de kleinste eendenbek een uitstrijkje maakten begon het ook al licht te bloeden . En misschien zie ik spoken en helaas zie je op google wel eens verhalen met een goede uitslag van uitstrijkje en uiteindelijk toch kanker. Dat is gewoon mijn grootste angst

Heb je een echo of een hysteroscopie van de baarmoeder gehad? Zo te horen ziet het er vanuit de vagina prachtig uit maar het kan ook in je baarmoeder zitten (vleesboom, of andere probleem).
Ik wil je niet onnodig bang maken, maar bij mij was het bloeden het begin van het traject dat zou leiden tot het ontdekking van mijn baarmoeder kanker. Alle onderzoeken van de baarmoederhals en endometrium waren normaal, pas bij de operatie bleek dat een van de vleesbomen een tumor was. Ik ben een stuk ouder dan jij (57) maar ook jongeren mensen kunnen kanker krijgen. Nogmaals, sorry als ik je bang maak, maar ik heb liever dat je bang wordt en de artsen verzoekt om werkelijk alle enge dingen uit te sluiten, dan te moeten lezen over 6 maanden dat er toch iets naars was (nogmaals de kans is klein) en dat ze niet diep genoeg gekeken hebben.
Succes
Sini

Vlinder24

Vlinder24

20-08-2023 om 08:21 Topicstarter

hoi Sini
Dankjewel voor je reactie en alleen maar fijn om alle punten te benoemen.
Ik niet nog een afspraak maken bij de gynaecoloog voor eventuele tweede behandeling met zilvernitraat dus ga ik dat zeker aangeven.
Mag ik vragen verloor jij veel bloed per dag voordat uiteindelijk de conclusie kwam dat er iets in de baarmoeder zat en was het dagelijks

Bijtje82

Bijtje82

20-08-2023 om 09:00

Heb je bij de gynaecoloog ook een echo gehad? Of alleen onderzoek met een speculum?

Vlinder24

Vlinder24

20-08-2023 om 09:14 Topicstarter

heb alleen onderzoek gehad met speculum en ze heeft handmatig gevoeld. Mijn gynaecoloog is ook oncoloog. Ik bel morgen gewoon voor een afspraak en bespreek mijn zorgen...

Ik heb dat ook gehad. Bij mij duurde het zes weken. In die tijd ben ik bij de huisarts geweest die ook zei dat het bij de leeftijd (50) hoorde. Net toen ik wilde aandringen op een echo, stopte het. Een paar weken later had ik er weer even last van. Inmiddels ben ik een half jaar verder en heb ik het weer. Het gekke is ook dat ik de afgelopen 1,5 een cyclus had van 15-21 dagen en nu op dag 33 zit. Ik geloof dus best wel dat het ‘de leeftijd’ is, maar jij bent wel een stuk jonger.
Ik zou in jouw geval dus zeker wel aandringen op die echo. Zelf overweeg ik dat ook nog, mede door het verhaal van Sini, ook al heb ik nooit overmatig bloedverlies gehad of echte tussentijdse bloedingen (nou ja, 15 dagen voelt wel als behoorlijk tussentijds).

Ik snap niet zo goed wat de gynaecoloog wil bereiken met zilernitraat als er geen duidelijke oorzaak is. Het klinkt een beetje vaag zo. Doet ze maar wat? Ben je overigens van pil veranderd, ziek geweest, gevaccineerd, zijn er andere dingen veranderd? Heb je tussendoor nog je normale menstruatie? Is het echt elke dag? Kun je niet zwanger zijn? Ik noem maar wat dingen die invloed kunnen hebben. Ben je erg zwaar. Of recent veel aangekomen?

Vlinder24

Vlinder24

20-08-2023 om 11:32 Topicstarter

Zilvernitraat behandeling is gedaan omdat de randen van mijn baarmoedermond iets uitsteken en daardoor extra gevoelig zijn voor bloedingen. Door te behandelen met zilvernitraat ontstaat er ' littekenweefsel ' wat steviger is dan normale huid.
Ik heb een regelmatige cyclus van 23 dagen en weeg 52 kilo bij lengte van 1.68. Dus normaal gewicht. Zwanger kan ik niet zijn mijn man is gesteriliseerd en het is nagenoeg elke dag de ene keer met dan de andere . 1 inlegkruisje per dag ongeveer

Vlinder24 schreef op 20-08-2023 om 11:32:

Zilvernitraat behandeling is gedaan omdat de randen van mijn baarmoedermond iets uitsteken en daardoor extra gevoelig zijn voor bloedingen. Door te behandelen met zilvernitraat ontstaat er ' littekenweefsel ' wat steviger is dan normale huid.
Ik heb een regelmatige cyclus van 23 dagen en weeg 52 kilo bij lengte van 1.68. Dus normaal gewicht. Zwanger kan ik niet zijn mijn man is gesteriliseerd en het is nagenoeg elke dag de ene keer met dan de andere . 1 inlegkruisje per dag ongeveer

Ik snap dat de gynaecoloog daar ook niet zoveel mee kan inderdaad, weinig duidelijke factoren. Vervelend is het wel voor je. Herkennen doe ik het niet, heb dit alleen gehoord als reactie op de prikpil of de implanon eigenlijk.

Heb je een micro-curettage gehad bij je onderzoek ( er wordt dan weefsel hogerop weggehaald voor onderzoek)?

Je schrijft dat je een normaal gewicht hebt, maar volgens mij valt dit wel in de categorie ondergewicht. Lukt het om wat aan te komen? 
Het zal er vermoedelijk niets mee te maken hebben maar gezond is ondergewicht niet

Vlinder24

Vlinder24

21-08-2023 om 15:10 Topicstarter

5 september afspraak bij de gyneacoloog, ben heel benieuwd. Ik Schrijf alles goed op van te voren ook wat hier gezegd is.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.