Gezondheid
Pelle
13-05-2009 om 20:08
Rara wat vroeg de assistente van de huisartsenpost?
Vanavond bij de training liep zoon tegen een paal op en had meteen een mooi scheurtje in zijn voorhoofd.
Ik bel de huisartsenpost (verder geen kwaad woord over die mensen hoor) en zeg het volgende:
Hallo met Pelle, mijn zoon van 10 is net tegen een paal aangelopen en heeft nu een wijkende scheur boven zijn oog.
Nu mogen jullie raden wat de eerste vraag was die de assistente mij stelde.
purk
13-05-2009 om 20:38
Een paal?
was het wel een paal mevrouw Pelle....of heeft u uw zoon met zijn hoofd tegen de muur geramd?
groetjes van Purk
emmonis
13-05-2009 om 20:46
Hmm
Kwam de paal van rechts?
Nu even serieus: Is een pleister plakken voldoende?
emmonis
13-05-2009 om 20:47
Jeetje
Ik tik 1 berichtje en jullie hebben er even 4 berichtjes nog voor geplaatst.
purk
13-05-2009 om 20:49
Serieus alarm
uw zoon heeft ws. een ernstige hersenschudding. Dit moet u goed in de gaten houden. De komende nacht dient u hem om de twee uur wakker te maken. Goed zijn reflexen te testen. Check pupillen, spreek een wachtwoord af en geef hem een lekkere mars. Het beste kunt u op een matrasje naast hem gaan slapen.
Mocht hij suf reageren dan kunt u de HAP bellen.
Wat verder die wond betreft. Doe daar maar een pleistertje op. Dat komt wel goed. Stoer litteken voor later.
groetjes van Purk
rodebeuk
13-05-2009 om 20:54
"wat is uw hulpvraag" of "en wat verwacht u nu van mij
oohhh... ik ben zo benieuwd, Pelle heb ik gewonnen?
IngridT
13-05-2009 om 21:14
Hmmm....
'Mag ik uw zoontje even??'
'Hallo, met Pellezoon'
'Zijn je vader of moeder vaak boos op je? En hoe doen ze dan? Heb je vandaag nog onenigheid met ze gehad? Heb je wel eens wat gebroken? Vaak blauwe plekken?'
Ingrid
(ben benieuwd)
Vic
13-05-2009 om 21:15
Wat in me opkomt
- Heeft hij nog andere klachten? Duizeligheid, misselijkheid?
of
- Hé, bent u niet onze postbode?
Gallifrey
13-05-2009 om 21:16
In mexico geweest?, of contact met varkens?
Die laatste stellen ze altijd.
mamsofie
13-05-2009 om 21:22
Wat is je adres? of
wat is de naam en geboortedatum van je zoon?
Heb ook al eens meegemaakt dat ik in dramatische paniek de huisartsenpost belde, die eerst op haar gemak allerlei administratieve vragen ging stellen. Ik heb het uitgegild...mevrouw hier is nu geen tijd voor. Ok gaat u dan maar zelf meteen naar de eerste hulp. Ik begrijp het ergens wel...al die hulpverleners maken een simpel onderscheid...of het is een 112 situatie en zo niet dan zijn er zeeen van tijd...En hoewel ik in paniek was, was het zeker geen 112 situatie...dus...
Mariel81
13-05-2009 om 21:22
Ben erg benieuwd
Mijn eerste vragen zijn:
Is kind bewusteloos (geweest).
Heeft kind gebraakt.
Maar af en toe zeg ik goh wat zullen jullie geschrokken zijn!
Mariel (vandaag die twee vragen ongeveer twintig keer gesteld!)
Maar ik neem aan dat de assistente iets heel anders zei.
EsmeePF
13-05-2009 om 21:41
Geen idee
maar het zal vast niet erg intelligent geweest zijn
Vertel, vertel! We zijn allemaal erg nieuwsgierig!
Nasha 1st
13-05-2009 om 21:49
Want...
het is erger als het het linkeroog is ofzo???? Ik begrijp de vraag niet geloof ik.... )
IngridT
13-05-2009 om 22:13
Jippppppieeeeee!
altijd leuk, een prijs! (wat heb ik gewonnen trouwens??)
Ingrid
Nasha 1st
13-05-2009 om 22:21
Ok....
les voor ons: Wij bellen de huisarts en vertellen ons kind is tegen een paal aangelopen en heeft een wijkende scheur boven het LINKEROOG! Waarop troela natuurlijk vraagt, wat voor paal was het? ..... zucht.....
Tirza G.
13-05-2009 om 23:22
Jammer, ik dacht dat ze zou zeggen
Sorry mevrouw, ik kan het BSnr van Pellezoon niet vinden in het EPD. Bent u zo'n geblokkeerde dwarsligger??
Tirza
Genista
14-05-2009 om 09:13
Lol tirza
Ik dacht ook meteen aan EPD Heeft uw zoon wel pizza met yoghurt en soyabrokjes gegeten? Dan is de kans op littekenvorming namelijk kleiner...
Manda Rijn
14-05-2009 om 09:19
Uw zoon is een jongen?
is het wel uw kind ?
U gaf hem dus een klap met een paal ?
Waar staat die paal ?
Citroensokjes werken ook heel goed tegen koorts bij babies, heeft u dat al geprobeerd ?
Uw man heeft een wijkende paal ?
Mijn computer doet opeens zo raar, kunt u over een half uur nog een keer bellen ik kan namelijk zelf ook niets meer als de computer raar doet ?