Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Obesitas en de relatie met vet en suiker - not


Ad Hombre

Ad Hombre

18-05-2015 om 12:08

Stiekjes

Ja fijn, laten we van het neerbuigend doen over dikke vrouwen overstappen op het neerbuigend doen over vrouwen met kleine borsten...

Mijntje

Mijntje

18-05-2015 om 12:12

Voel jij je dan beledigd? Jij hebt toch helemaal geen tietjes?
Het is volgens mij een algemeen feit dat modellen geen weelderige boezem hebben en geen kleine tietjes (of hoe je het wil noemen), dat is toch niet neerbuigend?

Ad Hombre

Ad Hombre

18-05-2015 om 12:25

Mijntje

"Voel jij je dan beledigd? Jij hebt toch helemaal geen tietjes?"

Ik niet maar mijn meisje wel en als je mijn meisje beledigt kom je aan mij.

"Het is volgens mij een algemeen feit dat modellen geen weelderige boezem hebben en geen kleine tietjes (of hoe je het wil noemen)"

Huh? Wat is het nou, 'geen weelderige' en 'geen kleine', middelmaat dus. Wat is dat tegenwoordig? D?

"dat is toch niet neerbuigend?"

C'est le ton qui fait la musique

Evanlyn

Evanlyn

18-05-2015 om 13:49

Ad

Lees het badpakdraadje eens. Zo praten vrouwen nu eenmaal over hun lichaam. En een middenmaat is volgens mij B/C.

Ad Hombre

Ad Hombre

18-05-2015 om 13:58

Evanlyn

"Lees het badpakdraadje eens."

Zal ik doen!

"Zo praten vrouwen nu eenmaal over hun lichaam."

Elkaars lichaam zul je bedoelen.

"En een middenmaat is volgens mij B/C."

http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article/detail/1899562/2011/03/28/Ook-gemiddelde-cupmaat-wereldwijd-in-kaart-gebracht.dhtml

D... (of is middenmaat iets anders dan gemiddeld)

Evanlyn

Evanlyn

18-05-2015 om 14:07

D, tsjongejonge...

En ik vind C eigenlijk al teveel, het zit maar in de weg. Al weet je natuurlijk niet waar het artikel op gebaseerd is. Als het zelfrapportage is, tja... dan krijg je dus hetzelfde als bij die piemels, vrees ik.

Ad Hombre

Ad Hombre

18-05-2015 om 14:12

Evanlyn

Dat ligt wel een beetje anders, natuurlijk. Wij mannen hoeven niets met onze 'maat', je hoeft er geen speciale broeken voor te komen i.i.g. Maar voor een vrouw ligt dat toch wel heel anders, je kunt moeilijk een BH kopen als je je maat niet weet. Dus het is lastiger om jezelf voor het lapje te houden.

Evanlyn

Evanlyn

18-05-2015 om 14:20

Ja, misschien wel...

Een BH moet wel passen, dat klopt.

Stiekje

Stiekje

19-05-2015 om 12:26

Ah, dus jij mag over dikke vrouwen zeggen dat het minder aantrekkelijk is en ik als vrouw mag niet zeggen dat modellen minder over hebben of nooit veel hebben gehad? Grappig dat jij het wel mag tot het jezelf aangaat of raakt en dan mag een ander het niet.

Er zit geen oordeel aan of iets neerbuigends aan. Hooguit heb ik niet veel woorden gebruikt in mijn posting en lees jij daardoor precies het verkeerde.
Het is net als topsportsters, daar zit weinig boezem, ze hebben er niets aan tijdens het rennen.

Ik heb grote borsten. Ik vind het vreselijk en zou met plezier een B of C-cup hebben. De operatie durf ik niet aan. 1. Snijden in gezond weefsel vind ik niet fijn 2. de operatie is duur 3. ik heb heel snel te kampen met infecties en overtollig littekenweefsel 4. ik woon alleen en je hebt iemand nodig die je daarna verzorgt.

Kleine borsten, grote borsten, dikke vrouwen, dunne vrouwen, kale mannen, behaarde mannen het dondert mij niet. Maar feit is dat modellen (tenzij plus size modellen) nooit eens een grotere cup hebben. Ze passen simpelweg anders niet in de kleding en moeten vaak BH-loos de catwalk op.
Hoe denk je dat dat mij laat voelen dan? De modewereld laat mij voelen dat ik te grote borsten heb, anders pas ik niet in de kleding. En dat laatste is helaas ook vaak het geval bij bovenkleding. Leuk joh als de verkoopster roept dat ze mijn maat bh nooit op voorraad heeft maar moet bestellen in een winkel vol klanten waaronder mannen...
Ik zou de laatste zijn die neerbuigend over een lichaam doet, iets dat ik bij anderen wel eens terug zie.

Stiekje

Stiekje

19-05-2015 om 12:31

voorbeeldje

Of de winkel die ik belde waar ze aparte bikinibroekjes en tops apart verkochten.
Omdat die in een andere stad was, maar ik zo blij was dat zoiets bestond, belde ik eerst op.
Krijg ik een man aan de telefoon en ik stel mijn vraag: tot hoever gaat de maat voor bikinitopjes.
Tot E riep hij enthousiast....om daarna toe te voegen: en dat is ook eigenlijk wel meer dan genoeg he.

Dus...jij verdedigt je vrouw, maar je beschermt met je eigen opmerkingen andere vrouwen niet. Ik als vrouw moet me verdedigen tegen mannen en vrouwen terwijl ikzelf nooit een mensenlichaam zou veroordelen, juist omdat ik weet wat het is.

Ad Hombre

Ad Hombre

19-05-2015 om 12:40

Stiekje

"Grappig dat jij het wel mag tot het jezelf aangaat of raakt en dan mag een ander het niet."

Ik was niet geheel serieus, tegen mijn gewoonte in, dus de term grappig is wel op z'n plaats. We hebben allemaal zo onze lichamen en we weten heus wel welke delen er beter of minder goed gelukt zijn. Er zijn er maar heel weinig die overal tevreden mee kunnen zijn.

"Hoe denk je dat dat mij laat voelen dan?"

Net als de rest van de wereld? Geloof me, vrouwen met kleine borsten hebben precies dezelfde klachten. Daar vallen de jurkjes ook weer niet goed.

"Leuk joh als de verkoopster roept dat ze mijn maat bh nooit op voorraad heeft maar moet bestellen in een winkel vol klanten waaronder mannen..."

Dat heb ik nou ook altijd met condooms

Mijn zoon schatten ze altijd 2 groepen lager in (klein), dat vindt hij vreselijk. Moet je niet denken dat iemand daar rekening mee houdt.

Accepteer jezelf in je sterkten en zwakten, dan heb je ook geen last van die verkoopster, die vindt het nl. niks bijzonders.

Stiekje

Stiekje

19-05-2015 om 12:56

Ad offtopic

Het ging me om het woord neerbuigend, ik zou dat nooit doen. Neerbuigend over mensen praten vind ik misselijk juist omdat ik weet hoe het voelt.

Ik krijg nu beeld bij de condooms en aangezien ik me niets wil afvragen ga ik maar aan de koffie

Leen13

Leen13

19-05-2015 om 13:41 Topicstarter

Inzending van Servie


https://www.youtube.com/watch?v=qJrJVsOQwEc

"Beauty never lies, here I am.
Finally I can say, I am different and that's OK"

Niki73

Niki73

19-05-2015 om 14:43

Ad en Stiekje

Ik heb mooie, kleine borsten maar dat levert zeker niet dezelfde klachten op als grote borsten. Kleintjes zitten niet in de weg, veroorzaken geen nek- en rugpijn, je krijgt er geen opmerkingen over. Bovendien kan ik een bh met vulling aantrekken als dat jurkje niet zo mooi valt. Die keuze heeft Stiekje niet. Dus nee, het is niet hetzelfde.
Verder is het natuurlijk zaak je sterke en zwakke punten zoveel mogelijk te omarmen, al dan niet letterlijk

Hm, omarm jezelf

Vaak hangt de borstomvang nog niet eens samen met overgewicht. Als je niet in verhouding bent, heb je een probleem. Maar dit draadje startte met obesitas, overgewicht dus, en de relatie met vet en suiker.
Nou ben ik zelf niet vreselijk te dik, maar aan de rand van overgewicht, ben aan de korte kant en zie er daarom nogal "vierkant" uit. Verder heb ik een enorme eetlust en eet regelmatig teveel zodat slanker worden er niet inzit.
Ik eet overigens in verhouding goed, niet naar verhouding teveel suiker of naar verhouding teveel vet, maar gewoon te veel.
Helpt het om dat aspect ook te omarmen, ik ben nou eenmaal aan de te dikke kant omdat ik zo vreselijk dol ben op eten?!

moedermop

Als het je niet lukt om iets te veranderen aan je voedingspatroon (het te veel eten) dan lijkt het me inderdaad wel beter om te 'omarmen' dat je bent zoals je bent, dan dat je altijd maar rondloopt met een negatief gevoel daarbij.

en over borsten

Ik heb een kleine A cup. Geen probleem mee, ik vind het helemaal prima zo. Maar als mijn man het nodig zou vinden om op een forum mijn 'boezem' te gaan verdedigen, dan zou ik toch wel de indruk krijgen dat hij er vooral zelf niet zo content mee is...

Ad Hombre

Ad Hombre

19-05-2015 om 21:58

Jippox

Heb je het over mij, Jippox? Poging tot steek onder water? Die was dan lekker mis! Zeer content hier. Zoals gezegd, ik was niet geheel serieus, maar misschien is je dat ontgaan.

dat

was mij niet ontgaan hoor. Maar misschien is het jou ontgaan dat ik ook niet geheel serieus was. toch een gevoelig snaartje geraakt blijkbaar

Ad Hombre

Ad Hombre

20-05-2015 om 09:03

Jippox

"was mij niet ontgaan hoor. Maar misschien is het jou ontgaan dat ik ook niet geheel serieus was"

Gelukkig maar.

"toch een gevoelig snaartje geraakt blijkbaar "

Nee hoor, dan reageer ik veel heftiger

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.